Edition: International | Greek
MENU

Αρχική » Γνώμη

Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία: Μια εναλλακτική προσέγγιση

Δεν είναι σύνηθες φαινόμενο της ελληνικής πραγματικότητας το να διδάσκονται, σε ακαδημαϊκές σχολές και κολλέγια, εναλλακτικά μοντέλα παραγωγής και δημιουργίας προϊόντων και υπηρεσιών

Από: EBR - Δημοσίευση: Δευτέρα, 4 Μαρτίου 2024

Όσοι φοιτητές σπουδάζουν τις νέες τεχνολογίες και επιστήμες αγωνιούν πως θα αξιοποιήσουν την κατάρτιση τους αλλά και πως θα αποδώσει η υπερδικτύωση και υπερσυνδεσιμότητα τους, συνδέοντας τις ιδέες τους με την πραγματικότητα και την αγορά.
Όσοι φοιτητές σπουδάζουν τις νέες τεχνολογίες και επιστήμες αγωνιούν πως θα αξιοποιήσουν την κατάρτιση τους αλλά και πως θα αποδώσει η υπερδικτύωση και υπερσυνδεσιμότητα τους, συνδέοντας τις ιδέες τους με την πραγματικότητα και την αγορά.

του Ηλία Καραβόλια

Δεν είναι σύνηθες φαινόμενο της ελληνικής πραγματικότητας το να διδάσκονται, σε ακαδημαϊκές σχολές και κολλέγια, εναλλακτικά μοντέλα παραγωγής και δημιουργίας προϊόντων και υπηρεσιών, ειδικά σήμερα που η τεχνητή νοημοσύνη και οι ραγδαίες τεχνολογικές εξελίξεις μετασχηματίζουν επαγγέλματα και κλάδους.

Στην διδασκαλία της καινοτομίας και της επιχειρηματικότητας το κυρίαρχο δεν είναι πως οι νέοι απλώς να ιδρύουν start ups αλλά πως θα γεννούν καινοτόμες πρακτικές ιδέες ώστε να να «μπαίνουν» με ουσιαστική προοπτική στην διεθνή αγορά.

Μείζον δε ζητούμενο σήμερα για τα παιδιά που κατέχουν τεχνολογικές δεξιότητες είναι πως θα αποκτήσουν χρηματοοικονομική νοημοσύνη και στρατηγική σκέψη.

Είναι πολλές οι περιπτώσεις επιχειρηματικής αποτυχίας στις οποίες παρατηρείται το φαινόμενο των ανορθολογικών προσδοκιών και των εσφαλμένων παραδοχών κυρίως λόγω της εύκολης νοητικής λογιστικής που γεννάει η αχανής ιντερνετική επικράτεια.

Χρειάζεται να ενδυναμώσουμε τις προσπάθειες όσων επιχειρούν και θέλουν να καβαλήσουν το κύμα του παγκόσμιου ψηφιακού μετασχηματισμού.

Όσοι φοιτητές σπουδάζουν τις νέες τεχνολογίες και επιστήμες αγωνιούν πως θα αξιοποιήσουν την κατάρτιση τους αλλά και πως θα αποδώσει η υπερδικτύωση και υπερσυνδεσιμότητα τους, συνδέοντας τις ιδέες τους με την πραγματικότητα και την αγορά.

Χρειάζεται με απλά λόγια καθοδηγητική στρατηγική σχετικά με το:

-Πώς να σκέφτονται με όρους εμπορευσιμότητας μιας ιδέας.

-Πώς να τοποθετούν την ιδέα τους στην αγορά ώστε να γεννηθούν μελλοντικά οφέλη και υπεραξίες.

-Πώς να αναγνωρίζουν τα βασικά σημεία και τις απαιτήσεις της αγοράς ώστε να τα χρησιμοποιήσουν ως βάση για ελκυστικό business plan

-Πώς να δομούν ένα σύγχρονο πλάνο ανάπτυξης βασισμένο σε εναλλακτικές εκδοχές μιας καινοτόμου ιδέας που μπορεί να γίνει εξαγώγιμο διεθνές προιόν

-Πώς να κατοχυρώσουν την ιδέα τους ώστε να αποτιμηθεί και να αυξήσει την κεφαλαιοποίηση της εταιρείας τους ή του project.

-Πως λειτουργεί η αγορά επενδυτικού χρήματος στην Ελλάδα και στο εξωτερικό (venture capitals, angelinvestors, funds, private equities, etc)

-Πώς να στέκονται απέναντι σε χρηματοδότες/επενδυτές και να στοχεύουν σε ρεαλιστικά νούμερα για τα πλάνα τους.

-Ποια μοντέλα σύγχρονης χρηματοοικονομικής μηχανικής /αρχιτεκτονικής θα χρειαστούν ώστε να μπούν με συγκεκριμένες προσδοκίες σε αποδοτικές θερμοκοιτίδες με start ups.

Η τεχνολογία και η επιχειρηματικότητα γεφυρώνονται από το υψηλό ανθρώπινο κεφάλαιο και το επιστημονικό του αποτύπωμα στην καινοτομία.

Οφείλουμε να ενισχύσουμε έμπρακτα αυτόν ακριβώς τον συνδυασμό δεδομένων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Γνώμη

Φτάνει πια το κακόγουστο θέατρο με τα πρόστιμα

Από: EBR

Ενώ οι εκπρόσωποι της ιδιωτικής επιχειρηματικής δραστηριότητας στωϊκά δέχονται τα ξόρκια περί αισχροκέρδειας και επιλεγμένα πρόστιμα, η παραγωγική Ελλάδα βρίσκεται από πλευράς παραγωγικότητας και ανταγωνιστικότητας στις τελευταίες θέσεις

Ηλεκτρονική Έκδοση Τρέχοντος Τεύχους: 04/2021 2021

Περιοδικό

Τρέχον Τεύχος

04/2021 2021

Δείτε τα παλαιά τεύχη
Συνδρομή
Διαφημιστείτε
Ηλεκτρονική Έκδοση

Ευρώπη

Τα προβλήματα της Ευρώπης και ο λαϊκισμός των Ευρωεκλογών

Τα προβλήματα της Ευρώπης και ο λαϊκισμός των Ευρωεκλογών

Από εκείνη την ημέρα του 19ου αιώνα που καθιερώθηκε η καθολική ψηφοφορία, καθιερώθηκε και η δημαγωγία για την προσέλκυση της ψήφου του «λαού»

Οικονομία

7 στις 10 τράπεζες αυξάνουν τις ψηφιακές τους επενδύσεις το 2024

7 στις 10 τράπεζες αυξάνουν τις ψηφιακές τους επενδύσεις το 2024

Αύξηση των επενδύσεών τους στον ψηφιακό μετασχηματισμό σε ποσοστό έως και 10% εντός του 2024 σχεδιάζουν 7 στις 10 τράπεζες, παγκοσμίως

EURACTIV.com - Feeds

All contents © Copyright EMG Strategic Consulting Ltd. 1997-2024. All Rights Reserved   |   Αρχική Σελίδα  |   Disclaimer  |   Website by Theratron