Edition: International | Greek
MENU

Αρχική » Οικονομία

Σε θετικό πρόσημο επιστρέφει η αγορά καταναλωτικών προϊόντων τεχνολογίας

Θετικό πρόσημο αναμένεται το 2024 στην παγκόσμια αγορά διαρκών καταναλωτικών προϊόντων τεχνολογίας

Από: EBR - Δημοσίευση: Τρίτη, 12 Μαρτίου 2024

Σχεδόν τέσσερα χρόνια μετά την πανδημία, οι αναλυτές προβλέπουν ότι θα ξεκινήσουν σταδιακά οι κύκλοι αντικατάστασης των συσκευών τεχνολογίας, ειδικά για κατηγορίες που κινούνται πιο γρήγορα, όπως τα smartphones και οι φορητοί υπολογιστές.
Σχεδόν τέσσερα χρόνια μετά την πανδημία, οι αναλυτές προβλέπουν ότι θα ξεκινήσουν σταδιακά οι κύκλοι αντικατάστασης των συσκευών τεχνολογίας, ειδικά για κατηγορίες που κινούνται πιο γρήγορα, όπως τα smartphones και οι φορητοί υπολογιστές.

της Νατάσας Φραγκούλη

Θετικό πρόσημο αναμένεται το 2024 στην παγκόσμια αγορά διαρκών καταναλωτικών προϊόντων τεχνολογίας. Μετά από δύο χρόνια πτώσης, η διεθνής αγορά θα γυρίσει επιτέλους ξανά σε θετικό πρόσημο το 2024, αν και σε μικρό ποσοστό, εκτιμά η GfK. Η εταιρεία εκτιμά ότι η αγορά έκλεισε το 2023 με χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό μείωσης, της τάξης του 3%, με την αξία της αγοράς να παραμένει, πάντως, πάνω από τα προ πανδημικά επίπεδα.

Σχεδόν τέσσερα χρόνια μετά την πανδημία, οι αναλυτές προβλέπουν ότι θα ξεκινήσουν σταδιακά οι κύκλοι αντικατάστασης των συσκευών τεχνολογίας, ειδικά για κατηγορίες που κινούνται πιο γρήγορα, όπως τα smartphones και οι φορητοί υπολογιστές. Αντίστοιχα, η κατηγορία Τηλεπικοινωνιών αναμένεται να σημειώσει ανάπτυξη το 2024 λόγω νέων αγορών, με την τάση να συνεχίζεται για στροφή προς τις premium συσκευές.

Ανοδική πορεία αναμένεται να ακολουθήσει φέτος και η παγκόσμια αγορά τηλεόρασης. Η μακροπρόθεσμη παρακολούθηση πωλήσεων δείχνει ότι οι πωλήσεις τηλεοράσεων αυξάνονται ενόψει μεγάλων αθλητικών γεγονότων. Ως εκ τούτου, οι Ολυμπιακοί Αγώνες του 2024 και το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ποδοσφαίρου θα έχουν θετικό αντίκτυπο στην κατηγορία των καταναλωτικών ηλεκτρονικών ειδών.

Ανομοιογενής ανάπτυξη

Σε κάθε περίπτωση, πάντως, η ανάκαμψη των καταναλωτικών προϊόντων τεχνολογίας δεν θα είναι ομοιογενής, ανά τον πλανήτη, το 2024. Η παγκόσμια απόκλιση στην απόδοση της αγοράς ήταν ήδη εμφανής το 2023.

Η αγορά της Μέσης Ανατολής και Αφρικής κινήθηκε ανοδικά κατά 7% - σε έσοδα - τους πρώτους δέκα μήνες σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Ωστόσο, η αγορά της Κίνας πάλεψε με τον αποπληθωρισμό, την κρίση των ακινήτων και τη χαμηλή καταναλωτική εμπιστοσύνη και κατέγραψε αρνητικό πρόσημο 6%. Αυτή η παγκόσμια απόκλιση αναμένεται να αυξηθεί το 2024, καθώς το εθνικό ΑΕΠ συνεχίζει να αυξάνεται σε αναδυόμενες περιοχές, όπως η Ινδία, ενώ η Κίνα και οι ΗΠΑ επιβραδύνουν σε σύγκριση με το 2023.

Ο ρόλος του πληθωρισμού

Σύμφωνα με την ανάλυση της GfK, ο πληθωρισμός αναμένεται να μειωθεί περαιτέρω το 2024, γεγονός που θα τονώσει την παγκόσμια εμπιστοσύνη των καταναλωτών. Ωστόσο, τα επιτόκια θα παραμείνουν υψηλά, δημιουργώντας εμπόδιο στις επενδύσεις τόσο για τους καταναλωτές όσο και για τις επιχειρήσεις.

“Η τιμή θα παραμείνει σημαντικό κριτήριο αγοράς για τους καταναλωτές το 2024. Ωστόσο, ο ανταγωνισμός μόνο στην τιμή είναι πρόκληση. Η σύσταση της εταιρείας προς τους εμπόρους λιανικής και τους κατασκευαστές είναι να διασφαλίσουν ότι η αξία της επωνυμίας τους παραμένει σταθερή στα μάτια των καταναλωτών και να επικεντρωθούν σε χαρακτηριστικά που προσφέρουν τη σωστή σχέση ποιότητας/τιμής”, σημειώνει η εταιρεία.

*πρώτη δημοσίευση: Sepe.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Γνώμη

New Balance: Μια κορυφαία αθλητική μάρκα με ελληνική υπογραφή – Ποιος είναι ο Τζιμ Ντέιβις

Από: EBR

Από τις κότες και το «dad shoe», στο Μαραθώνιο της Βοστόνης, το Στιβ Τζομπς και τη σημερινή της εικόνα, η New Balance έχει να πει τη δική της «ελληνική» ιστορία

Ηλεκτρονική Έκδοση Τρέχοντος Τεύχους: 04/2021 2021

Περιοδικό

Τρέχον Τεύχος

04/2021 2021

Δείτε τα παλαιά τεύχη
Συνδρομή
Διαφημιστείτε
Ηλεκτρονική Έκδοση

Ευρώπη

Τα προβλήματα της Ευρώπης και ο λαϊκισμός των Ευρωεκλογών

Τα προβλήματα της Ευρώπης και ο λαϊκισμός των Ευρωεκλογών

Από εκείνη την ημέρα του 19ου αιώνα που καθιερώθηκε η καθολική ψηφοφορία, καθιερώθηκε και η δημαγωγία για την προσέλκυση της ψήφου του «λαού»

Οικονομία

7 στις 10 τράπεζες αυξάνουν τις ψηφιακές τους επενδύσεις το 2024

7 στις 10 τράπεζες αυξάνουν τις ψηφιακές τους επενδύσεις το 2024

Αύξηση των επενδύσεών τους στον ψηφιακό μετασχηματισμό σε ποσοστό έως και 10% εντός του 2024 σχεδιάζουν 7 στις 10 τράπεζες, παγκοσμίως

EURACTIV.com - Feeds

All contents © Copyright EMG Strategic Consulting Ltd. 1997-2024. All Rights Reserved   |   Αρχική Σελίδα  |   Disclaimer  |   Website by Theratron