Edition: International | Greek
MENU

Αρχική » Ανάλυση

Το μίζερο κράτος που δεν θέλει επενδύσεις

Μεγάλες επενδύσεις καθυστερούν αντιμέτωπες με το ελληνικό κράτος που διστάζει να συγκρουστεί με μικρά και μεγάλα ντόπια συμφέροντα. Επιχειρηματικά, συνδικαλιστικά, πολιτικά

Από: EBR - Δημοσίευση: Τετάρτη, 20 Φεβρουαρίου 2019

Η Cosco σε ελάχιστα χρόνια άλλαξε τον Πειραιά. Τον έκανε ανταγωνιστικό. Αν κάτι έπρεπε να ενδιαφέρει την πολιτεία είναι να μη μονοπωλήσουν τις λιμενικές υπηρεσίες της Ελλάδας Κινεζικά συμφέροντα. Η λύση είναι η ύπαρξη δεύτερου λιμανιού, ανταγωνιστικού του Πειραιά.   Παλαιότερα είχα εκφράσει τη γνώμη ότι τέτοιο λιμάνι θα μπορούσε να δημιουργηθεί στο Λαύριο σε συνδυασμό με επεκτάσεις της Αττικής οδού, του σιδηροδρομικού δικτύου και εξυπηρέτησης των ακτοπλοϊκών γραμμών. Ένα τέτοιο megaproject θα ενδιέφερε ασφαλώς την Ε.Ε. και μεγάλους επενδυτές.
Η Cosco σε ελάχιστα χρόνια άλλαξε τον Πειραιά. Τον έκανε ανταγωνιστικό. Αν κάτι έπρεπε να ενδιαφέρει την πολιτεία είναι να μη μονοπωλήσουν τις λιμενικές υπηρεσίες της Ελλάδας Κινεζικά συμφέροντα. Η λύση είναι η ύπαρξη δεύτερου λιμανιού, ανταγωνιστικού του Πειραιά. Παλαιότερα είχα εκφράσει τη γνώμη ότι τέτοιο λιμάνι θα μπορούσε να δημιουργηθεί στο Λαύριο σε συνδυασμό με επεκτάσεις της Αττικής οδού, του σιδηροδρομικού δικτύου και εξυπηρέτησης των ακτοπλοϊκών γραμμών. Ένα τέτοιο megaproject θα ενδιέφερε ασφαλώς την Ε.Ε. και μεγάλους επενδυτές.

Του Στέφανου Μάνου*

Μεγάλες επενδύσεις καθυστερούν αντιμέτωπες με το ελληνικό κράτος που διστάζει να συγκρουστεί με μικρά και μεγάλα ντόπια συμφέροντα. Επιχειρηματικά, συνδικαλιστικά, πολιτικά. 

Τελευταίο παράδειγμα επενδύσεις εκατοντάδων εκατομμυρίων της κινεζικής Cosco στον Πειραιά. Κοσκινίζονται και ξανακοσκινίζονται για να ικανοποιηθούν όσοι φοβούνται τον ανταγωνισμό των Κινέζων.

Αντί να ανεβάσουμε το παιχνίδι μας ξοδεύουμε τις δυνάμεις μας ώστε να εμποδίσουμε τους άλλους. Εξασφαλίζουμε έτσι την περιθωριοποίησή μας, τη μιζέρια.

Δυστυχώς δεν μαθαίνουμε. Η Cosco σε ελάχιστα χρόνια άλλαξε τον Πειραιά. Τον έκανε ανταγωνιστικό. Αν κάτι έπρεπε να ενδιαφέρει την πολιτεία είναι να μη μονοπωλήσουν τις λιμενικές υπηρεσίες της Ελλάδας Κινεζικά συμφέροντα. Η λύση είναι η ύπαρξη δεύτερου λιμανιού, ανταγωνιστικού του Πειραιά. 

Παλαιότερα είχα εκφράσει τη γνώμη ότι τέτοιο λιμάνι θα μπορούσε να δημιουργηθεί στο Λαύριο σε συνδυασμό με επεκτάσεις της Αττικής οδού, του σιδηροδρομικού δικτύου και εξυπηρέτησης των ακτοπλοϊκών γραμμών. Ένα τέτοιο megaproject θα ενδιέφερε ασφαλώς την Ε.Ε. και μεγάλους επενδυτές.

Δυστυχώς δεν μαθαίνουμε. Διώχνουμε τις ξένες επενδύσεις όταν, περισσότερο από οτιδήποτε άλλο, αυτές θα φέρουν ανάπτυξη και θέσεις εργασίας. 

Καθημερινά ανακοινώνονται αποφάσεις μεγάλων βιομηχανιών (λόγω της αβεβαιότητας που προκαλεί το Brexit) ότι θα κλείσουν μεγάλες μονάδες με χιλιάδες εργαζόμενους στη Μεγάλη Βρετανία. Δεν θα έπρεπε κάποιος, ο ίδιος ο πρωθυπουργός ενδεχομένως, να προσπαθήσει να τις προσελκύσει στην Ελλάδα;

Η Honda θα κλείσει το εργοστάσιο της στο Swindon όπου κατασκευάζεται το Civic με 3.500 εργαζόμενους μέχρι το 2021. Η Nissan ματαίωσε τα σχέδια της να φτιάξει στην Αγγλία το καινούργιο X-Trail SUV. Στους προκαταβολικά παραιτημένους "...αυτά δεν γίνονται..." επισημαίνω ότι το Μαρόκο και η Τυνησία έχουν μια γρήγορα αναπτυσσόμενη αεροναυπηγική βιομηχανία.

Στη Τυνησία παράγονται μέρη και υποκατασκευές για τα Airbus 320 και 330. Απασχολούνται περί τους 18.000 και το 70% της παραγωγής εξάγεται. Στο Μαρόκο, ο τρίτος μεγαλύτερος κατασκευαστής αεροπλάνων παγκοσμίως μετά την Airbus και Boeing, η Καναδέζικη Bombardier, έχει επενδύσει και κατασκευάζει μεγάλα τμήματα αεροπλάνων και σύντομα ολόκληρα τα αεροπλάνα. 

Αναρωτιέμαι γιατί μπορούν αεροναυπηγικές βιομηχανίες στη Τυνησία και στο Μαρόκο και όχι εδώ;

Δυστυχώς δεν μαθαίνουμε και δεν θέλουμε να μάθουμε.

*Πρώην υπουργός

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Γνώμη

Βόζεμπεργκ: «Τα δικαιώματα και η αξιοπρέπεια κάθε γυναίκας πρέπει να είναι σεβαστά και προστατευμένα»

Από: EBR

Την υποχρέωση να συνεχίσουμε τον αγώνα για έναν κόσμο χωρίς φόβο και χωρίς βία υπογράμμισε με γραπτή παρέμβαση στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στο Στρασβούργο η επικεφαλής της ευρωομάδας της ΝΔ

Ηλεκτρονική Έκδοση Τρέχοντος Τεύχους: 04/2021 2021

Περιοδικό

Τρέχον Τεύχος

04/2021 2021

Δείτε τα παλαιά τεύχη
Συνδρομή
Διαφημιστείτε
Ηλεκτρονική Έκδοση

Ευρώπη

Δημήτρης Τσιόδρας: Να πάψει η Ευρώπη να κάνει τα στραβά μάτια στην τουρκική κατοχή στην Κύπρο

Δημήτρης Τσιόδρας: Να πάψει η Ευρώπη να κάνει τα στραβά μάτια στην τουρκική κατοχή στην Κύπρο

«Η Ευρώπη πρέπει να πάψει επιτέλους να κάνει τα στραβά μάτια στην τουρκική κατοχή στην Κύπρο», τόνισε ο ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Δημήτρης Τσιόδρας

Οικονομία

Τα Chips Competence Centres θέλουν να αλλάξουν την αγορά ημιαγωγών στην ΕΕ

Τα Chips Competence Centres θέλουν να αλλάξουν την αγορά ημιαγωγών στην ΕΕ

Τη δημιουργία 27 Κέντρων Αριστείας στον τομέα των ημιαγωγών, σε 24 κράτη-μέλη της Ε.Ε. και στη Νορβηγία ανακοίνωσε πρόσφατα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή

EURACTIV.com - Feeds

All contents © Copyright EMG Strategic Consulting Ltd. 1997-2024. All Rights Reserved   |   Αρχική Σελίδα  |   Disclaimer  |   Website by Theratron