Το λαμπρό εκπαιδευτικό παράδειγμα της Κύπρου, είναι παντελώς αδιάφορο για τους ανθρώπους που μισούν την Αριστεία
Για άλλα δέκα χρόνια οι νέοι θα σπουδάζουν στις γειτονικές χώρες, η προσέλκυση ξένων φοιτητών στην Ελλάδα θα είναι ανέκδοτο, λαμπροί επιστήμονες μας θα συνεχίζουν να διδάσκουν σε ξένα δημόσια και ιδιωτικά πανεπιστήμια, τα κάθε λογής κολέγια θα αναγνωρίζουν λόγω των οδηγιών της ΕΕ, επαγγελματικά δικαιώματα, αλλά δεν θα διακινδυνεύουν επενδύσεις σε υποδομές, σε έρευνα και καινοτομία.
Της
Άννας Διαμαντοπούλου*
Ο 21ος αιώνας της τέταρτης βιομηχανικής επανάστασης, με τα πανεπιστήμια να είναι αιχμή του δόρατος των εξελίξεων, σε συνεργασία βέβαια με τον ιδιωτικό τομέα.
Μέσω Διαδικτύου τα πλέον αναγνωρισμένα πανεπιστήμια δίνουν αναγνωρισμένα πιστοποιητικά σπουδών. Το Codec Academy διδάσκει δωρεάν προγραμματισμό μέσω Διαδικτύου σε 24 εκατομμύρια ανθρώπους και στα ελληνικά!
σε αυτό τον κόσμο στην Ελλάδα απαγορεύουμε τα ιδιωτικά και τα μη κερδοσκοπικά πανεπιστήμια! Η μη αναθεώρηση του άρθρου 16 που αφορά την ανώτατη εκπαίδευση αποτελεί πλήγμα στην προσπάθεια ανάκαμψης της χώρας.
Το κυβερνών κόμμα με την ετερογενή πλειοψηφία του αποφάσισε πως, για άλλα δέκα χρόνια, η Ελλάδα θα είναι η μόνη χώρα στον πλανήτη όπου ο πολίτης δεν θα έχει δικαίωμα επιλογής στην Ανώτατη Εκπαίδευση μέσα στη χώρα του. Το δικαίωμα αυτό θα συνεχίσει να το ασκεί εκτός Ελλάδος.
Για άλλα δέκα χρόνια οι νέοι θα σπουδάζουν στις γειτονικές χώρες, η προσέλκυση ξένων φοιτητών στην Ελλάδα θα είναι ανέκδοτο, λαμπροί επιστήμονες μας θα συνεχίζουν να διδάσκουν σε ξένα δημόσια και ιδιωτικά πανεπιστήμια, τα κάθε λογής κολέγια θα αναγνωρίζουν λόγω των οδηγιών της ΕΕ, επαγγελματικά δικαιώματα, αλλά δεν θα διακινδυνεύουν επενδύσεις σε υποδομές, σε έρευνα και καινοτομία.
Το Δημόσιο Πανεπιστήμιο θα ασφυκτιά κάτω από τον αποπνικτικό έλεγχο και τον σχεδιασμό του κράτους, χωρίς δικαίωμα ακαδημαϊκών και αναπτυξιακών επιλογών, συνεργασιών και ισότιμης συμμετοχής στο διεθνή ανταγωνισμό.
Ο 21ος αιώνας, βρίσκει την Ελλάδα, με συνταγματικές διατάξεις του 19ου αιώνα. Μετά από χρόνια ιδεολογικών συγκρούσεων κι ενώ η ψηφιακή εποχή αλλάζει τα πάντα αδυνατούμε να συναινέσουμε στα προφανή.
Τα λαμπρά παραδείγματα όλου του κόσμου, ακόμα και των Ελλήνων της Κύπρου, είναι απολύτως αδιάφορα για τους ανθρώπους που μισούν την Αριστεία και τον εκσυγχρονισμό, τους ανθρώπους που έμειναν στην εποχή του μαυροπίνακα, την ώρα που οι μαθητές στα δημοτικά σχολεία άλλων χωρών μαθαίνουν να φτιάχνουν αλγόριθμους.
Η αντίδρασή της Κυβέρνησης στην αναθεώρηση του άρθρου 16 του Συντάγματος, παρέα με τη Χρυσή Αυγή , δείχνει το αναχρονιστικό και εν τέλει βαθύτατα αντιλαϊκό πρόσωπο του Σύριζα.
Ενώ οι πλούσιοι αυτού του τόπου έχουν τη δυνατότητα να στείλουν τα παιδιά τους στα καλύτερα σχολεία και Πανεπιστήμια του εξωτερικού, η κυβέρνηση αρνείται τον εκσυγχρονισμό και την άμιλλα μεταξύ των Δημόσιων Πανεπιστημίων και, ταυτόχρονα, τη δυνατότητα να δημιουργηθούν μη κρατικά και μη κερδοσκοπικά Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, που θα δώσουν την ευκαιρία στα παιδιά κυρίως των οικονομικά ασθενέστερων, σε μια υψηλού επιπέδου Ανώτατη Εκπαίδευση.
Στη Βουλή ο Σύριζα αρνήθηκε στον ελληνικό λαό να αποφασίσει αυτός στις μεσολαβούσες εκλογές για το άρθρο 16 και το περιεχόμενο των αλλαγών. Εάν θέλαμε να δώσουμε όνομα και αριθμό στη συντήρηση, την οπισθοδρόμηση και τον αναχρονισμό, αυτό είναι : ΣΥΡΙΖΑ 16.
Ας τελειώνουμε λοιπόν με τα «προοδευτικά» μέτωπα και άλλους εφιάλτες.
* Πρόεδρος του Δικτύου για τη Μεταρρύθμιση στην Ελλάδα και στην Ευρώπη, πρώην Επίτροπος ΕΕ, πρώην υπουργός.