Edition: International | Greek
MENU

Αρχική » Διεθνή

G20: Ο νέος ενεργειακός δρόμος Ανατολής -Δύσης

Στη σύνοδο κορυφής της G20 στην Ινδία αυτό το Σαββατοκύριακο, οι ΗΠΑ, η Ινδία, η Σαουδική Αραβία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα ανακοίνωσαν μια νέα εμπορική οδό

Από: EBR - Δημοσίευση: Τετάρτη, 13 Σεπτεμβρίου 2023

Στο περιθώριο της G20 ο αμερικανός πρόεδρος υπογράμμισε ότι ο νέος εμπορικός δρόμος θα δημιουργήσει «ατελείωτες ευκαιρίες για καθαρή ενέργεια, καθαρό ηλεκτρισμό και την τοποθέτηση καλωδίων για τη σύνδεση των κοινοτήτων».
Στο περιθώριο της G20 ο αμερικανός πρόεδρος υπογράμμισε ότι ο νέος εμπορικός δρόμος θα δημιουργήσει «ατελείωτες ευκαιρίες για καθαρή ενέργεια, καθαρό ηλεκτρισμό και την τοποθέτηση καλωδίων για τη σύνδεση των κοινοτήτων».

Στη σύνοδο κορυφής της G20 στην Ινδία αυτό το Σαββατοκύριακο, οι ΗΠΑ, η Ινδία, η Σαουδική Αραβία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα ανακοίνωσαν μια νέα εμπορική οδό που σκοπεύει να συνδέσει την Ινδία με τη Μέση Ανατολή και την Ευρώπη, με λιμάνια και σιδηροδρομικές γραμμές, σε μια άμεση πρόκληση απέναντι στις φιλοδοξίες της Κίνας, με την πρωτοβουλία Belt and Road (ο νέος Δρόμος του Μεταξιού).

Ειδικότερα, το μνημόνιο κατανόησης υπεγράφη από τον διάδοχο πρίγκιπα της Σαουδικής Αραβίας Μοχάμεντ μπιν Σαλμάν, με τις Ηνωμένες Πολιτείες, την Ινδία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ιταλία και την Ευρωπαϊκή Ένωση για τη δημιουργία του νέου οικονομικού διαδρόμου που συνδέει την Ινδία, τη Μέση Ανατολή και την Ευρώπη.

Η προτεινόμενη εμπορική οδός – που ονομάστηκε από τον Πρόεδρο των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν ως η αρχή μιας «νέας εποχής συνδεσιμότητας» – οραματίζεται έναν ανατολικό διάδρομο που συνδέει την Ινδία με τα κράτη του Συμβουλίου Συνεργασίας του Κόλπου (GCC) και μια βόρεια διαδρομή που συνδέει το ΣΣΚ με την Ευρώπη .

Ενώ ο νέος εμπορικός διάδρομος θα μπορούσε να αντισταθμίσει την πρωτοβουλία Belt and Road της Κίνας, θα δώσει επίσης στη Σαουδική Αραβία και στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα περισσότερες επιλογές ΗΠΑ.

«Ατέλειωτες ευκαιρίες»

Σύμφωνα με το Reuters, στο περιθώριο της G20 ο αμερικανός πρόεδρος υπογράμμισε ότι ο νέος εμπορικός δρόμος θα δημιουργήσει «ατελείωτες ευκαιρίες για καθαρή ενέργεια, καθαρό ηλεκτρισμό και την τοποθέτηση καλωδίων για τη σύνδεση των κοινοτήτων».

Ο υπουργός Επενδύσεων της Σαουδικής Αραβίας Khalid Al Falish επαίνεσε επίσης τις φιλοδοξίες του διαδρόμου, αποκαλώντας τον «το αντίστοιχο του Δρόμου του Μεταξιού και του Δρόμου των Μπαχαρικών» και προαναγγέλλοντας «μεγαλύτερη ενεργειακή συνδεσιμότητα, πράσινα υλικά και επεξεργασμένα και τελικά προϊόντα που θα εξισορροπήσουν το παγκόσμιο εμπόριο».

Γεωπολιτικές ισορροπίες

Από εκεί και πέρα, οι γεωπολιτικές επιπτώσεις είναι ευρείες. Όχι μόνο το τεράστιο έργο θα χρησιμεύσει ως άμεση απάντηση στο κινεζικό επίπεδο δαπανών υποδομής παγκοσμίως, αλλά επιδιώκει επίσης να δώσει άλλη μια ώθηση στις προσπάθειες της Ουάσιγκτον να εξομαλύνει τις σχέσεις της με τα αραβικά κράτη του Κόλπου και το Ισραήλ.

Θα μπορούσε επίσης να είναι μια ώθηση για τη Σαουδική Αραβία, τον μεγαλύτερο εξαγωγέα αργού πετρελαίου στον κόσμο, δημιουργώντας μια άμεση σύνδεση με την Ινδία, μια από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες οικονομίες στον κόσμο.

Το Πεκίνο, εν τω μεταξύ, δήλωσε ότι χαιρετίζει τη νέα εμπορική οδό, αλλά προειδοποίησε να μην χρησιμοποιηθεί ως γεωπολιτικό εργαλείο.

Ο νέος εμπορικός διάδρομος έρχεται καθώς η πρωτοβουλία πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων της Κίνας Belt and Road παραπαίει σε ζητήματα επενδύσεων. Προσθέτοντας σε αυτά τα δεινά, η Ιταλία ανακοίνωσε πρόσφατα ότι θα αποχωρήσει από το έργο, υπό την πίεση των πολιτικών κομμάτων.

Ο πρωθυπουργός Ναρέντρα Μόντι της διοργανώτριας συνόδου κορυφής της Ινδίας δήλωσε: «Σήμερα, καθώς ξεκινάμε μια τόσο μεγάλη πρωτοβουλία συνδεσιμότητας, σπέρνουμε τους σπόρους για τις μελλοντικές γενιές να ονειρεύονται περισσότερο».

Δύο διάδρομοι

Ο νέος οικονομικός Διάδρομος Ινδίας-Μέσης Ανατολής-Ευρώπης ή IMEC, θα αποτελείται επί τις ουσίας από δύο ξεχωριστούς διαδρόμους: ο ανατολικός διάδρομο που θα συνδέει την Ινδία με τον Περσικό Κόλπο και ο βόρειος που θα συνδέει τον Περσικό Κόλπο με την Ευρώπη.

Κατά μήκος της σιδηροδρομικής διαδρομής, οι συμμετέχοντες σκοπεύουν να τοποθετήσουν καλώδιο για γραμμές ηλεκτρικής ενέργειας και δεδομένων, καθώς και αγωγό υδρογόνου που προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας για χρήση στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας.

Ο Γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν είπε ότι το σύμφωνο προσφέρει ευκαιρίες για την παραγωγή, την καινοτομία και τους ανθρώπους. «Αλλά πρόθεσή μας είναι να το κάνουμε πραγματικότητα και να είμαστε σίγουροι ότι μετά από αυτή τη δέσμευση θα έχουμε συγκεκριμένα αποτελέσματα», ανέφερε χαρακτηριστικά.

*πρώτη δημοσίευση: Οικονομικός Ταχυδρόμος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Γνώμη

O Πούτιν και αδυναμίες της παντοδυναμίας

Athanase PapandropoulosΑπό: Athanase Papandropoulos

Οι προσωποπαγείς απολυταρχίες παρουσιάζουν μια σειρά από παθολογίες που είναι γνωστές στους πολιτικούς παρατηρητές, πλην όμως δεν προσφέρονται για απλά συμπεράσματα

Ηλεκτρονική Έκδοση Τρέχοντος Τεύχους: 04/2021 2021

Περιοδικό

Τρέχον Τεύχος

04/2021 2021

Δείτε τα παλαιά τεύχη
Συνδρομή
Διαφημιστείτε
Ηλεκτρονική Έκδοση

Ευρώπη

Εξαρθρώθηκε δίκτυο απάτης ΦΠΑ στην Ευρώπη - κατασχέθηκαν 520 εκατ. ευρώ

Εξαρθρώθηκε δίκτυο απάτης ΦΠΑ στην Ευρώπη - κατασχέθηκαν 520 εκατ. ευρώ

Κατασχέθηκαν περίπου σαράντα εντάλματα σύλληψης και περιουσιακά στοιχεία 520 εκατομμυρίων ευρώ

Οικονομία

Δαπάνες άνω των €3,3 δισ. για Έρευνα & Ανάπτυξη το 2023 στην Ελλάδα

Δαπάνες άνω των €3,3 δισ. για Έρευνα & Ανάπτυξη το 2023 στην Ελλάδα

Στο πεδίο της Έρευνας και Ανάπτυξης (Ε&Α) συνεχίζει να επενδύει η Ελλάδα, υλοποιώντας δαπάνες που το 2023 ξεπέρασαν τα €3,3 δισ.

EURACTIV.com - Feeds

All contents © Copyright EMG Strategic Consulting Ltd. 1997-2024. All Rights Reserved   |   Αρχική Σελίδα  |   Disclaimer  |   Website by Theratron