Ο «Οικονομικός Ταχυδρόμος» διηγείται…
To EBR παρουσιάζει αφιέρωμα στον Οικονομικό Ταχυδρόμο με σκοπό να υπενθυμίσει πόσο επίκαιρα είναι έως σήμερα τα άρθρα του καθώς κατέγραφαν όλες τις ιστορικές στιγμές της ελληνικής πολιτικής και καταδείκνυαν με διορατικότητα τα προβλήματα και τις παθογένειες του ελληνικού κράτους.
Με έτος ιδρύσεως το 1927, από τον αείμνηστο Δημήτριο Λαμπράκη, –ιδρυτή, επίσης, του Ελεύθερου Βήματος και των Αθηναϊκών Νέων– ο Οικονομικός Ταχυδρόμος υπήρξε ένα κορυφαίο για την Ελλάδα περιοδικό.
Ο Οικονομικός Ταχυδρόμος (ΟΤ), με διευθυντή του τον Γιάννη Μαρίνο, κατέγραψε με κάθε λεπτομέρεια σημαντικά φαινόμενα και γεγονότα από το 1975 έως και το 2004, χρονιά που το περιοδικό διέκοψε την έκδοσή του.
Πρόκειται για το μοναδικό έντυπο στην Ελλάδα το οποίο είχε περιγράψει με μοναδική προβλεπτική ακρίβεια πώς και γιατί η χώρα όδευε προς την πτώχευση και ενδεχομένως την αποχώρησή της από την ευρωζώνη, πολλά χρόνια πριν την ουσιαστική χρεοκοπία της το 2009.
Όταν ο Γιάννης Μαρίνος προέβλεπε την πνευματική κατάρρευση
Ενώ η ελληνική κοινωνία καταρρέει και πνευματικά, χρήσιμο είναι να δούμε από πού και πώς ξεκίνησε η κατάρρευση, η οποία στην ουσία, είχε προαναγγελθεί από τον Οικονομικό Ταχυδρόμο, προ πολλών ετών
Φιλορωσικές φαντασιώσεις... και πραγματικότητες
Τί επεσήμαινε πριν 25 ακριβώς χρόνια ο Γιάννης Μαρίνος στον «Οικονομικό Ταχυδρόμο»,με αφορμή τις ρωσικές θέσεις στο «Μακεδονικό»
Ήταν υπαρκτή και σοβαρή η απειλή εξόδου μας από την ΕΟΚ
Εκκωφαντικές οι προειδοποιήσεις Χαλικιά το 1985, Ντελόρ και Επιτροπής Αγγελόπουλου το 1990, της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και χλεύη της χώρας μας από τον ξένο Τύπο
Όταν εζητείτο η αποπομπή μας από την Ευρωπαϊκή Ένωση
Πριν 27 χρόνια, ο Οικονομικός Ταχυδρόμος έφερνε στην δημοσιότητα το αίτημα δύο μεγάλων χωρών της ΕΕ για την δυνατότητα αποπομπής μίας χώρας από τους κόλπους της
Πώς πτωχεύσαμε την περίοδο 1981-1989, Κώστα Λαλιώτη
“Πτωχευσαμε”, ήταν ο τίτλος ενός προφητικού άρθρου του Αντώνη Κεφαλά που δημοσιεύθηκε στον “Οικονομικό Ταχυδρόμο” της 31ης Αυγούστου 1989 και το οποίο, αν μη τί άλλο, αποδεικνύει ότι ο στρουθοκαμηλισμός είναι μία βαρύτατη ελληνική ασθένεια
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ
Παναγής Δ. Σολομός: Ένας σπουδαίος πρωτοπόρος
Από: Athanase Papandropoulos | Τρίτη, 25 Ιουλίου 2017
Στις 31 Ιουλίου συμπληρώνονται 27 χρόνια από τότε που έφυγε ο άνθρωπος που έφερε την επιστημονική οργάνωση στην Ελλάδα. Τί έγραφε τότε ο ΟΤ
Πώς χάνουμε την νέα εποχή
Από: Athanase Papandropoulos | Δευτέρα, 17 Ιουλίου 2017
Το άρθρο που ακολουθεί εγράφη από τον υπογράφοντα στον Οικονομικό Ταχυδρόμο της 13ης Ιουνίου 1985, δηλαδή πριν 32 χρόνια. Ας έλθει κάποιος να μάς πει ότι είναι ξεπερασμένο
Η φωνή βοώντος του Οικονομικού Ταχυδρόμου προς κωφεύοντες
Από: EBR | Τετάρτη, 12 Ιουλίου 2017
Σε τούτη την χώρα συνηθίζουμε να «πυροβολούμε τον αγγελιοφόρο» επειδή δεν μάς αρέσει το μήνυμά του –και ο ΟΤ είχε αρκετούς αγγελιοφόρους
Όταν ο Οικονομικός Ταχυδρόμος έγραφε για το «ακρίδειον άγος»
Από: EBR | Δευτέρα, 3 Ιουλίου 2017
Πριν 28 χρόνια ακριβώς οι Δημήτρης Στεργίου και Αντώνης Κεφαλάς κατέγραφαν στο περιοδικό την μεγάλη λεηλασία της περιόδου 1981-1989
Γιατί διασύρονται οι επιχειρήσεις
Από: Athanase Papandropoulos | Παρασκευή, 19 Μαΐου 2017
Το κείμενο που ακολουθεί ήταν το κύριο άρθρο στο τεύχος του Οικονομικού Ταχυδρόμου της 19ης Απριλίου 1984 –είναι, δηλαδή, ηλικίας 33 ετών. Με συγγραφέα τον Αθανάσιο Χ. Παπανδρόπουλο, το άρθρο, όπως γίνεται αντιληπτό, δεν φέρει ούτε μία ρυτίδα, άρα κάλλιστα ιχνογραφεί και την σημερινή πραγματικότητα
Ο Οικονομικός Ταχυδρόμος θα γινόταν 90 ετών...
Από: EBR | Πέμπτη, 27 Απριλίου 2017
Το περιοδικό που, υπό τον Γιάννη Μαρίνο, προέβλεψε με μαθηματική σχεδόν ακρίβεια όλα όσα συμβαίνουν σήμερα, τελικά αποδείχθηκε «φωνή βοώντος εν τη ερήμω». Και αυτό ίσως λέει πολλά…
Γιάννης Μαρίνος: Μια ζωή, ένα περιοδικό, μια ιστορία
Από: Athanase Papandropoulos | Παρασκευή, 17 Μαρτίου 2017
Από τον Απρίλιο του 1965 έως τον Σεπτέμβριο του 1996, ο διευθυντής του Οικονομικού Ταχυδρόμου δεν έγραψε ποτέ κάτι που να μην επαληθεύεται δραματικά σήμερα
Το δημόσιο χρέος στην υπηρεσία του άκρατου λαϊκισμού
Από: EBR | Τρίτη, 19 Μαΐου 2015
Μόνον ως πράξη πολιτικού λαϊκισμού μπορεί να χαρακτηρισθεί η σύσταση Επιτροπής για την αναζήτηση των αιτίων του δημοσίου χρέους.
Δέκα χρόνια χωρίς «Οικονομικό Ταχυδρόμο»
Από: Athanase Papandropoulos | Τετάρτη, 2 Απριλίου 2014
Αν κυκλοφορούσε σήμερα το ιστορικό περιοδικό, θα ήταν 88 ετών και θα είχαν επαληθευθεί όλες οι προβλέψεις του για την ελληνική οικονομία και την κατάρρευσή της
Ποινικό αδίκημα τα πολιτικά ψεύδη
Από: Athanase Papandropoulos | Τρίτη, 25 Μαρτίου 2014
Μία πρόταση του Γιάννη Μαρίνου στον Οικονομικό Ταχυδρόμο της 23ης Σεπτεμβρίου 1993 είναι όσον ποτέ άλλοτε επίκαιρη
Η γνώση, ελπίδα για τους νέους
Από: Athanase Papandropoulos | Τρίτη, 4 Μαρτίου 2014
Το άρθρο που ακολουθεί εγράφη από τον υπογράφοντα στον Οικονομικό Ταχυδρόμο την 22α Ιουλίου 1992. Μετά από 22 έτη, όχι μόνον δεν έχει καμμία απολύτως ρυτίδα, αλλά αποτελεί πάντα και ελπίδα για το αύριο
Όταν ο Γιάννης Μαρίνος προειδοποιήσουμε
Από: EBR | Δευτέρα, 8 Απριλίου 2013
Όλοι αυτοί που αναζητούν εύκολους αποδιοπομπαίους τράγους για την κατάντια της χώρας, σε μεγάλο βαθμό χλεύαζαν, ύβριζαν και ειρωνεύονταν όσα γράφονταν στον Οικονομικό Ταχυδρόμο τα τελευταία πενήντα χρόνια!
Πριν 26 χρόνια...
Από: Athanase Papandropoulos | Δευτέρα, 23 Απριλίου 2012
Επειδή κάποιοι θεωρούν όλους τους Έλληνες διανοητικά ανάπηρους, παραθέτουμε τι έγραφε ο Γιάννης Μαρίνος στον «Οικονομικό Ταχυδρόμο» πριν 26 χρόνια
Πριν από 16 χρόνια…
Από: Athanase Papandropoulos | Τετάρτη, 11 Απριλίου 2012
Το κείμενο που ακολουθεί εγράφη και δημοσιεύθηκε στον Οικονομικό Ταχυδρόμο, στις 26 Ιουλίου 1996. Δηλαδή, πριν 16 χρόνια, όταν για μία ακόμη φορά κάποιοι έσκουζαν και κραύγαζαν στην Ελλάδα για παραπομπές, ειδικά δικαστήρια και άλλα παρόμοια...