του
Αθαν. Χ. Παπανδρόπουλου
Εταιρεία που προήλθε από την διάσπαση του γαλλικού ξενοδοχειακού ομίλου Accor το 2010, η Edenred είναι διεθνής ηγέτης στην αγορά των προπληρωμένων υπηρεσιών, στην οποία οι διατακτικές (vouchers) Ticket Restaurant παίζουν τον πρώτο ρόλο.
Όπως μάς λέει ο κ. Γιάννης Κολοβός, επικεφαλής της Edenred στην Ελλάδα, οι διατακτικές Ticket Restaurant εξυπηρετούν καθημερινά σε διεθνές επίπεδο πάνω από 370.000 εταιρείες-πελάτες, 23.000.000 χρήστες και 1.000.000 συμβεβλημένα καταστήματα –αριθμοί που αντιπροσωπεύουν το 52% της παγκόσμιας αγοράς. Στην Ελλάδα, η Edenred ξεκίνησε το 1997 ως Accor Services και σήμερα οι διατακτικές της χρησιμοποιούνται από περισσότερες από 700 εταιρείες, ενώ τα συνεργαζόμενα καταστήματα αποδοχής των διατακτικών Ticket Restaurant ξεπερνούν τα 7.000. Έτσι, στην χώρα μας, με το σύστημα αυτό εξυπηρετούνται 70.000 και πλέον εργαζόμενοι.
Τί είναι, όμως, αυτές οι διατακτικές; Κατά τον κ. Γιάννη Κολοβό, πρόκειται για vouchers γεύματος για τους εργαζόμενους ή και τους εξωτερικούς συνεργάτες που μπορούν να δοθούν ως καθημερινή παροχή ή ως μέσον κάλυψης των γευμάτων εκτός έδρας. Επιπλέον, μπορούν να λειτουργήσουν και ως μέρος της αύξησης του εισοδήματος των εργαζομένων. Από τις διατακτικές δε αυτές επωφελούνται όλες οι επιχειρήσεις του ιδιωτικού ή του δημόσιου τομέα, ανεξαρτήτως αριθμού προσωπικού. Όσο για την διάρκεια της σύμβασης συνδέσεως με τον πελάτη, είναι αορίστου χρόνου, χωρίς χρονικές ή άλλες δεσμεύσεις, και μπορεί να διακοπεί οποιαδήποτε στιγμή.
Αναφορικά με τον τρόπο καθορισμού της αξίας των vouchers, αυτή καθορίζεται από τον εργοδότη ανάλογα με τις υποχρεώσεις και τις επιθυμίες του, μπορεί δε να φθάσει έως και 7 ευρώ την ημέρα ανά εργαζόμενο.
Οι διατακτικές Ticket Restaurant τυπώνονται με τις τεχνικές που χρησιμοποιούν οι τράπεζες με σκοπό την αποφυγή κάθε μορφής παραχάραξης. Τυπώνονται δε αυτόματα στο όνομα της εταιρείας που τις χρησιμοποιεί και ο μηχανισμός τους είναι απλός. Η Edenred παρέχει ένα μεγάλο δίκτυο συμβεβλημένων καταστημάτων σε όλη την Ελλάδα (εστιατόρια, πιτσαρίες, fast-food, καφετέριες, ταβέρνες, κλπ) όπου ο χρήστης των διατακτικών δύναται να χρησιμοποιήσει τα vouchers στα καταστήματα της επιλογής του. Επιπλέον, υπάρχει η δυνατότητα να γίνεται χρήση και σε περιπτώσεις in-house catering των εταιρειών, delivery services, κλπ.
Η περίοδος ισχύος των διατακτικών Ticket Restaurant αναγράφεται ευκρινώς, γίνονται δεκτές από τα συμβεβλημένα καταστήματα μέχρι την 15η Φεβρουαρίου της επόμενης χρονιάς και έχουν μέγιστη ισχύ διάρκειας 14 μηνών. Επιπλέον, όμως, μπορεί να ζητηθεί να επιστραφεί η αξία των vouchers που έχουν λήξει χωρίς να έχουν χρησιμοποιηθεί / διανεμηθεί.
Η αγορά των διατακτικών Ticket Restaurant αναγνωρίζεται από την εφορία ως παραγωγική δαπάνη. Επιπροσθέτως, δεν υπόκειται ούτε σε φορολογία εισοδήματος, ούτε σε ασφαλιστικές εισφορές και κρατήσεις. Η επιχείρηση-πελάτης συμμετέχει στα διοικητικά έξοδα του συστήματος καταβάλλοντας μία μικρή συμμετοχή ως ποσοστό επί της αξίας των διατακτικών, που ανταποκρίνονται σε πληθώρα υπηρεσιών προς τον πελάτη.
Επιπλέον, πρέπει να τονιστεί ότι ειδικά η υπηρεσία διατακτικών Ticket Restaurant παρέχει την δυνατότητα της ορθολογικής διαχείρισης παροχών προς το προσωπικό, πέραν των προαναφερθέντων, όπως την δυνατότητα κάλυψης εξόδων παραστάσεως, χωρίς την ανάγκη προσκόμισης παραστατικών για εστιατόρια κλπ., που ως γνωστόν δημιουργούν διοικητικές δυσκολίες στις οικονομικές υπηρεσίες των εταιρειών.