Edition: International | Greek
MENU

Αρχική » Νέα & Εκδηλώσεις

23ο Navigator 2024 - The Shipping Decision Makers Forum στη Χίο: Εξελίξεις και Προκλήσεις στη Ναυτιλία

Με μεγάλη επιτυχία διοργανώθηκε από τη NAVIGATOR SHIPPING CONSULTANTS το “23ο NAVIGATOR2024 – THE SHIPPING DECISION MAKERS FORUM ”, 20-22 Σεπτεμβρίου 2024, στα νησιά της Χίου και των Οινουσσών

Από: EBR - Δημοσίευση: Δευτέρα, 30 Σεπτεμβρίου 2024

Η CEO της Navigator, Δανάη Μπεζαντάκου, κήρυξε την έναρξη των εργασιών του Forum, υπογραμμίζοντας ότι το NAVIGATOR FORUM αποτελέι εδώ και 23 συναπτά έτη, μια δυναμική πρωτοβουλία ανταλλαγής ιδεών και καλών πρακτικών.
Η CEO της Navigator, Δανάη Μπεζαντάκου, κήρυξε την έναρξη των εργασιών του Forum, υπογραμμίζοντας ότι το NAVIGATOR FORUM αποτελέι εδώ και 23 συναπτά έτη, μια δυναμική πρωτοβουλία ανταλλαγής ιδεών και καλών πρακτικών.

Με μεγάλη επιτυχία διοργανώθηκε από τη NAVIGATOR SHIPPING CONSULTANTS το “23ο NAVIGATOR2024 – THE SHIPPING DECISION MAKERS FORUM ”, 20-22 Σεπτεμβρίου 2024, στα νησιά της Χίου και των Οινουσσών από τα οποία κατάγονται Έλληνες πλοιοκτήτες που διαχειρίζονται σχεδόν το 10%του εμπορικού στόλου παγκοσμίως. Συγκινητική ήταν τόσο η συμμετοχή των 200 εξεχουσώνστελεχών και εκπροσώπων 120 Ναυτιλιακών Εταιρειών, Οργανισμών και Τύπου, εκπροσώπων τουΛιμενικού, Πρεσβειών, Καθηγητών και φοιτητών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων όπως και εκπροσώπων των τοπικών αρχών. Η εκδήλωση κάλυψε ένα ευρύ φάσμα θεμάτων, και παρείχε ένα πρόγραμμαπου έδινε τη δυνατότητα στους συμμετέχοντες να γνωριστούν καλύτερα, να διασκεδάσουν και ναζήσουν ένα αμιγώς χιώτικο γλέντι, να ανταλλάξουν απόψεις, αλλά και να λάβουν απαντήσεις.

Η CEO της Navigator, Δανάη Μπεζαντάκου, κήρυξε την έναρξη των εργασιών του Forum, υπογραμμίζοντας ότι το NAVIGATOR FORUM αποτελέι εδώ και 23 συναπτά έτη, μια δυναμική πρωτοβουλία ανταλλαγής ιδεών και καλών πρακτικών. Αντιμετωπίζουμε κομβικά ζητήματα όπως ηαπανθρακοποίηση, η τεχνολογική καινοτομία και η κυβερνοασφάλεια, τα οποία θα καθορίσουν τομέλλον του κλάδου. Φιλοδοξούμε να χαράξουμε νέες στρατηγικές που θα θωρακίσουν τηβιωσιμότητα και την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας σε παγκόσμια κλίμακα. Η συνεργασία όλωντων φορέων είναι το κλειδί για να ανταποκριθούμε στις προκλήσεις της νέας εποχής. Τονισε επίσηςτο καίριο θέμα της υπογεννητικότητας και του δημογραφικού, αναφέροντας πως αν δεν δράσουμεάμεσα, για να υπάρχει η γενιά που θα υλοποιήσει όλα οσα συζητάμε σήμερα, ο τελευταίος Ελληνας θα γεννηθεί το 2114.

Το συνέδριο χαιρέτησαν ο καπ. Δημήτρης Μπεζαντάκος, Ιδρυτής και Πρόεδρος της NAVIGATORSHIPPING CONSULTANTS, o Χρήστος Στυλιανίδης, Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ο Πρόεδρος του τμήματος Ναυτιλίας και Επιχειρηματικών Υπηρεσιών του Πανεπιστημίου Αιγαίου, καθ.Σεραφείμ Κάπρος ο οποίος έδωσε το σύνθημα “διεθνοποίηση, εξωστρέφεια, αριστεία”, ο Capt. Αντώνης Πιτσιλός, Πρόεδρος Chios Marine Club και ο Πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος Δρ. Γεώργιος Πατέρας, ο οποίος επεσήμανε την ανάγκη διεξαγωγής συνεδριών όπως το NAVIGATOR FORUM τα αποτελέσματα του οποίου συμβάλουν στη διαμόρφωση πολιτικών που επιδρούν στη ναυτιλία. Επίσης μεταξύ άλλων θεμάτων των οποίων ανέλυσε προσελκύωντας τοενδιαφέρον του κοινού, είπε πως ακόμα η ναυτιλία δεν έχει εισηχθεί στην τεχνητή νοημόσυνη αφούχρησιμοποιούμε μηχανική μάθηση και υπογράμμισε ότι τα τελευταία χρόνια δοκιμάζουμε μοντέλα τα οποία εν τέλει αποτυγχάνουν πράγμα το οποίο συνεπάγεται κόστος, αντί να χρησιμοποιούμε τηντεχνιτή νοημοσύνη να το κάνει πριν από εμάς και να μας δίνει τη βέλτιστη λύση.

Αξιοσημείωτη ήταν και η παρουσία του κ. Τζί Γιονγκμπό, Διευθυντή Τμήματος Στρατηγικής καιΑνάπτυξης του Ινστιτούτου Έρευνας Θαλάσσιων Μεταφορών Κίνας αναφορικά με τις προκλήσειςκαι λύσεις για την ανάπτυξη και υιοθέτηση νέων και ανανεώσιμων πηγών ενέργειας αλλά και τιςπροδιαγραφές που θα πρέπει να ακολουθούν τα πλοία.

Το πάνελ για την απανθρακοποίηση και το ESG αποτέλεσε μια πυκνή και πολυεπίπεδη συζήτηση, αντικατοπτρίζοντας τους διαφορετικούς τρόπους με τους οποίους μπορούν να προσεγγιστούν καιτα δύο θέματα. Εκπρόσωποι από προμηθευτές καυσίμων, παρόχους τεχνολογίας, νομικούςσυμβούλους και ελεγκτές ESG ανέλυσαν τις κοινές παρερμηνείες, καθώς και τις ποικίλες εμπορικέςκαι τεχνολογικές λύσεις στις παγκόσμιες προσπάθειες για την απανθρακοποίηση και τη συνεχώςαυξανόμενη σημασία της έκδοσης αναφορών ESG.

Υπήρξε κοινή συμφωνία ότι, ενώ παραμένουν σημαντικές προκλήσεις στο ρυθμιστικό και νομοθετικόπεδίο καθώς και στην επιλογή τεχνολογικών λύσεων, η παγκόσμια ναυτιλία δέχεται ισχυρή και έντονηπίεση για συμμόρφωση. Αυτή η πίεση συχνά χαρακτηρίζεται ως δυσανάλογη σε σχέση με τοναντίκτυπο της ναυτιλίας στο περιβάλλον, κυρίως λόγω αποσυνδεδεμένων και μη συντονισμένωνπολιτικών, κανόνων και κανονισμών.

Αναφορικά με τα καύσιμα και τις εναλλακτικές που εξετάζονται, όπως η αμμωνία, και τους κινδύνους που συνεπάγονται, προτάθηκε η συνέχιση της χρήσης βιοκαυσίμων και η σταδιακή βελτίωση τωντεχνολογιών. Σημειώθηκε επίσης ότι πριν από κάποια καθολική επιλογή, πρέπει να έχει γίνει πρόβλεψη για την ύπαρξη υποδομών που θα μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες των πλοίων σε παγκόσμιαεμβέλεια.

Αναφορικά με το ESG και τις προσεγγίσεις των εισηγμένων και των ιδιωτικών ναυτιλιακών εταιρειώνσχετικά με τις εκθέσεις βιωσιμότητας, επισημάνθηκε η σημασία της διαφάνειας και της αξιοπιστίαςτων δεδομένων, η ανάγκη εστίασης στο κοινωνικό κομμάτι (Social), παρότι μέχρι στιγμής οι Εταιρείεςεστιάζουν στο (Εnvironment) Περιβάλλον αλλά και η ουσιαστική αξιοποίηση των εκθέσεων, και όχι η“τυπική” συμπληρωσή τους αφού όπως υποστηρίζουν οι τράπεζες ο τομέας της διακυβέρνηση(Gοvernance) εχει καλυφθεί.

Τονίστηκε ότι, παρότι η ναυτιλιακή βιομηχανία έχει τη δυνατότητα να αυτορρυθμίζεται, είναιαπαραίτητο να υιοθετήσει έναν πιο συντονισμένο και συνεργατικό τρόπο προσέγγισης – ιδιαίτεραγια την ελληνική ναυτιλία, η οποία κατέχει αδιαμφισβήτητη ηγετική θέση παγκοσμίως. Επισημάνθηκε ότι η πίεση προς τον IMO, την ΕΕ και άλλους παγκόσμιους οργανισμούς μέσω ενεργής προώθησης θέσεων και lobbying θα μπορούσε να αποτελέσει καταλύτη για θετικές αλλαγές.

Εκτενής συζήτηση έγινε και αναφορικά με το Smart Shipping. Λαμβάνοντας υπόψη τις αυξανόμενες προκλήσεις από τους κανονισμούς για την περιβαλλοντική προστασία και την απανθρακοποίηση,η τεχνολογία αναδεικνύεται σε κρίσιμο παράγοντα για την επίτευξη των στόχων της ναυτιλίας. Ταεναλλακτικά καύσιμα, παρότι συνεισφέρουν στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, δενέχουν ακόμα εξαλείψει το πρόβλημα, καθώς η μείωση περιορίζεται περίπου στο 20%. Ωστόσο, οι έξυπνες τεχνολογίες του smart shipping μπορούν να επιτύχουν παρόμοια ποσοστά μείωσης του CO2, βελτιστοποιώντας τη λειτουργία των πλοίων και την κατανάλωση καυσίμου. Επιπλέον, η ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης και της μηχανικής μάθησης, σε συνδυασμό με τιςυπερσύγχρονες υπολογιστικές δυνατότητες του quantum computing, ανοίγουν νέους ορίζοντες γιατην περαιτέρω εξοικονόμηση καυσίμου και τη μείωση των εκπομπών. Μέχρι να επικρατήσει ένα συγκεκριμένο εναλλακτικό καύσιμο, το smart shipping αποτελεί μια εξαιρετική λύση, που όχι μόνο μειώνει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα αλλά και ενισχύει σημαντικά την απόδοση των πλοίων,καθιστώντας τη ναυτιλία πιο αποδοτική και βιώσιμη.

Στο πάνελ του 23ου Navigator Forum με θέμα τον ανθρώπινο παράγοντα στη ναυτιλία, αναδείχθηκαν οι προκλήσεις και οι ευκαιρίες που σχετίζονται με τη συνεχή εκπαίδευση και την ανάπτυξη δεξιοτήτωντόσο για τους ναυτικούς όσο και για το προσωπικό γραφείου. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στη σημασίατης εκπαίδευσης, καθώς το 72% των συμμετεχόντων συμφώνησε ότι έχει εξίσου σημαντική επίδραση σε εργαζόμενους onboard και ashore, παρά το γεγονός ότι η εκπαίδευση του προσωπικού εν πλωείναι σαφώς πιο συστηματική. Οι τεχνολογικές εξελίξεις, όπως η ψηφιοποίηση, η τεχνητή νοημοσύνη(AI), η αυτοματοποίηση και τα συστήματα συλλογής δεδομένων, απαιτούν συνεχή κατάρτιση καιαναβάθμιση των δεξιοτήτων τόσο στο καράβι όσο και στο γραφείο.

Τα σύγχρονα εργαλεία εκπαίδευσης, όπως οι προσομοιωτές, η εικονική πραγματικότητα (VR) και ηεξ αποστάσεως μάθηση, προσφέρουν νέες δυνατότητες, όμως το 76% των συμμετεχόντων δήλωσεότι προτιμά τις παραδοσιακές μεθόδους εκπαίδευσης (in-class). Παρά την τεχνολογική πρόοδο, οιάνθρωποι στη ναυτιλία συνεχίζουν να εκτιμούν την προσωπική επαφή και την εκπαίδευση σεπραγματικό χρόνο. Στο πλαίσιο αυτό, υπήρξε έντονη συζήτηση για την ισορροπία μεταξύ hard και soft skills, με έμφαση σε δεξιότητες όπως η ηγέσια, η συνεργασία, η επίλυση προβλημάτων και ηανθεκτικότητα (resilience).

Η ψηφιακή τεχνολογία και οι συνεχώς μεταβαλλόμενες απαιτήσεις στην ναυτιλία ασκούν πίεση στουςναυτικούς, οι οποίοι καλούνται να προσαρμοστούν γρήγορα για να παραμείνουν ανταγωνιστικοί.Αυτό δημιουργεί επιπλέον άγχη, όμως η χρήση ψυχομετρικών τεστ, οι πρακτικές για την υποστήριξητης ψυχικής υγείας και η υιοθέτηση πολιτικών wellbeing μπορούν να δημιουργήσουν ένα ασφαλέςπλαίσιο για τους ναυτικούς. Το 62% των συμμετεχόντων δήλωσε ότι ήδη διαθέτει προγράμματαυποστήριξης της ψυχικής υγείας, κάτι που υποδεικνύει τη θετική στροφή της βιομηχανίας προς τηνφροντίδα του προσωπικού.

Η συζήτηση επίσης ανέδειξε την ανάγκη για προσαρμογή της εκπαίδευσης στα νέα συστήματαπλοίων, όπως τα πλοία αμμωνίας και τα LNG carriers, που απαιτούν νέες γνώσεις και δεξιότητες. ΟιΑκαδημίες Εμπορικού Ναυτικού καλούνται να συμβαδίζουν με τις τεχνολογικές εξελίξεις, ενώ ηεμπειρία παραμένει σημαντικός παράγοντας για την αποτελεσματική εκπαίδευση των πληρωμάτων,με τους προσομοιωτές να παίζουν καθοριστικό ρόλο.

H συμπερίληψη δεν θα μπορούσε να λείπει από το τραπέζι. Τονίστηκε βεβαία, πως ενώ υπάρχει η θέληση αυξησης συμμετοχής των γυναικών στη θάλασσα, ακόμα δεν υπάρχουν υποδομές, πράγμαγια το οποίο πρέπει να μερημνήσουμε. Τέλος, τονίστηκε ότι η ναυτιλία πρέπει να προσφέρει σαφείςευκαιρίες για επαγγελματική ανάπτυξη, ώστε να προσελκύει και να διατηρεί ταλέντα. Η εκπαίδευση πρέπει να ενισχύει όχι μόνο τις τεχνικές γνώσεις, αλλά και τις κοινωνικές δεξιότητες, βοηθώντας τους ναυτικούς να ανταποκρίνονται στις προκλήσεις ενός δυναμικού και απαιτητικού κλάδου.

Σήμερα, η ναυτιλία αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις σε ένα ασταθές γεωπολιτικό περιβάλλον, με περιφερειακές συγκρούσεις, ενισχυμένο ανταγωνισμό μεγάλων δυνάμεων, και διαρθρωτικές αλλαγές στις εφοδιαστικές αλυσίδες. Παρά τη συμβολή της ναυτιλίας στην ενεργειακή ασφάλεια και την παγκόσμια οικονομία, παραμένει ευάλωτη σε κρίσεις, όπως οι κυβερνοεπιθέσεις και οιγεωπολιτικοί κίνδυνοι, ειδικά σε στρατηγικά σημεία όπως τα Στενά της Μαλάκα και του Ορμούζ. Οι σχέσεις ΗΠΑ-Κίνας διαμορφώνουν το παγκόσμιο σκηνικό, με την Κίνα να επιδιώκει στρατηγική προσέγγιση, ενώ η Τουρκία αναδύεται ως ναυτική δύναμη με φιλοδοξίες στη Μεσόγειο και πέραναυτής.

Στο συνέδριο τονίστηκε επίσης η σημασία της κανονιστικής συμμόρφωσης στη ναυτιλία εν μέσωγεωπολιτικών εξελίξεων και διεθνών κυρώσεων. Αναφορά έγινε στις προκλήσεις πουδημιουργούνται από τα οικονομικά μέτρα που επιβάλλουν κράτη και διεθνείς οργανισμοί, τονίζοντας τη σημασία των προτύπων δέουσας επιμέλειας (due diligence) και της τήρησης αρχείων (recordkeeping). Επισήμανθηκε η ανάγκη για εξειδικευμένο προσωπικό και προηγμένες τεχνολογίες πουμπορούν να βοηθήσουν τους ναυτιλιακούς φορείς να διαχειριστούν αποτελεσματικά τον σύνθετορόλο των κυρώσεων, ειδικά σε ένα περιβάλλον αυξημένων ελέγχων από τις ρυθμιστικές αρχές.

Με την παρουσία τους τίμησαν την εκδήλωση οι : Σπύρος Ταράσσης, Αντιπρόεδρος της Intercargo// Γιώργος Αλεξανδράτος, Αντιπρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου της Ελλάδος και Πρόεδροςτης Ναυτιλιακής Λέσχης Πειραιά // Αντιπλοίαρχος Λ.Σ. Παντελής Βατούσης, Κεντρικός ΛιμενάρχηςΧίου // Liu Shubin, Προεδρος, China Waterborne Institute // Βιβή Κολλιοπούλου, Πρόεδρος της WISTAHELLAS // Νικόλαος Λιάπης, Πρόεδρος του ΕΛΙΝΤ // Κωστής Αχλαδίτης, Αντιπρόεδρος του Εμπορικούκαι Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά, Κωνσταντίνος Σακελλάκος, Ταμείας, AMMITEC //Πλωτάρχης Λ.Σ. Δημητριος Κλουμασης, Διοικητής ΑΕΝ Πλοιαρχών Οινουσσων // Πλωτάρχης Λ.Σ.Στελιος Σιάρμπας, Διοικητής της ΑΕΝ Μηχανικων Χίου // Γιώργος Καλλιάνης, Μέλος Δ.Σ. της HELMEPAκαι κυβερνήτης του International Propeller Club (Port of Piraeus) // Παντελής Μπουρνιας,Αντιπεριφεριαρχης Βορείου Αιγαίου // Ιωάννης Μαλαφής, Δήμαρχος Χίου, // Γιώργος Δανιήλ,Δήμαρχος Οινουσσών, // Κώστας Βρατσάνος,Δήμαρχος Ψαρών // Μιχάλης Τσατσαρώνης,Αντιπρόεδρος Λιμενικού Ταμείου Χίου.

Sponsors: ABB, ABC MARITIME. ABC HELLENIC MANAGEMENT, AMMITEC, AUSTRIACARD HOLDINGS,BENEFIT, COOL DYNAMIC, CROSSWORLD, CYGNUS, DNV, DEEPSEA, EDIT AUTOMATION, EMBASSY OFPANAMA, EY, FORTUNE TECHNOLOGIES, FRANMAN, GOLDEN CARGO, HILL DICKINSON, ICSI, IMEQ,INMARTEK, KATRADIS, MARICHEM MARIGASES, MARINETRAFFIC - KPLER, METROPOLITAN COLLEGE,MOORE, NAPA, OCEANKING, ORIANI, PALAU INTERNATIONAL SHIP REGISTRY, POLFORCE, RIDGEGLOBAL EUROPE, SHIPGLIDE AIR LUBRICATION SYSTEMS, SEKAVIN, SUPPLY CHAIN INSURANCE, TRUCK& CARGO, THE AMERICAN P&I CLUB, THE MARSHALL ISLANDS REGISTRY, Port of Thessaloniki (ThPAS.A.), TOTOTHEO MARITIME, UK P&I, VSHIPS

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Γνώμη

Άνρθωποι: Ο νέος πλούτος των Εθνών

Από: EBR

Ο μεγαλυτερος κινδυνος για την Ελλάδα του 21ου αιωνα, είναι να μείνει χωρίς το απαραιτητο για τις κοινωνίες των γνώσεων δικό της ανθρώπινο κεφαλαιο

Ηλεκτρονική Έκδοση Τρέχοντος Τεύχους: 04/2021 2021

Περιοδικό

Τρέχον Τεύχος

04/2021 2021

Δείτε τα παλαιά τεύχη
Συνδρομή
Διαφημιστείτε
Ηλεκτρονική Έκδοση

Ευρώπη

Tο νέο σχέδιο προϋπολογισμού της Επιτροπής εξοργίζει το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο

Tο νέο σχέδιο προϋπολογισμού της Επιτροπής εξοργίζει το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο

Το σχέδιο πρότασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη μεταρρύθμιση του επόμενου επταετούς προϋπολογισμού της ΕΕ ύψους 1,2 τρισεκατομμυρίων ευρώ προκαλεί ήδη αντιδράσεις

Οικονομία

Πιο επιδραστικές και δύσκολες στην αντιμετώπιση γίνονται οι κυβερνοεπιθέσεις

Πιο επιδραστικές και δύσκολες στην αντιμετώπιση γίνονται οι κυβερνοεπιθέσεις

Ο εξελισσόμενος χαρακτήρας των απειλών στο σημερινό ψηφιακό τοπίο, τις καθιστά ακόμη πιο επιδραστικές και δύσκολες για την καταπολέμηση τους από τους οργανισμούς

EURACTIV.com - Feeds

All contents © Copyright EMG Strategic Consulting Ltd. 1997-2024. All Rights Reserved   |   Αρχική Σελίδα  |   Disclaimer  |   Website by Theratron