της Νατάσας Φραγκούλη
Ισχυρή ανάπτυξη κατέγραψε το 3ο τρίμηνο του 2024 η παγκόσμια αγορά tablet. Σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία της IDC για το 3ο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, οι παγκόσμιες αποστολές tablet σημείωσαν σημαντική αύξηση κατά 20,4%, φτάνοντας συνολικά τα 39,6 εκατ. μονάδες.
Η ανάκαμψη αυτή αποδίδεται στη σταδιακή ενσωμάτωση καινοτομιών, όπως η τεχνητή νοημοσύνη και στην αυξανόμενη ζήτηση λόγω των προωθητικών ενεργειών, ειδικά εν όψει της περιόδου των εορτών. Τα στοιχεία της IDC δείχνουν ότι από την πολύ καλή πορεία της αγοράς βγήκαν κερδισμένοι σχεδόν όλοι οι κατασκευαστές.
Συγκεκριμένα, η Apple, που διατήρησε την κορυφαία θέση στην παγκόσμια αγορά με 12,6 εκατ. αποστολές, κατέγραψε ετήσια αύξηση πωλήσεων κατά 1,4%, ενισχυμένη, κυρίως, από το λανσάρισμα του νέου iPad Air. Ωστόσο, η υψηλή τιμή του iPad Pro αποθάρρυνε τους καταναλωτές στις αναπτυσσόμενες αγορές.
Η Samsung είχε εξαιρετικές επιδόσεις με 7,1 εκατ. μονάδες και αύξηση 18,3% από την προηγούμενη χρονιά, χάρη στις νέες premium συσκευές, όπως το Galaxy Tab S10 Ultra, κατακτώντας τη δεύτερη θέση της παγκόσμιας κατάταξης. Στην τρίτη θέση βρέθηκε η Amazon, που κατέγραψε εντυπωσιακή άνοδο 111,3%, με 4,6 εκατ. αποστολές, κυρίως μέσω των Prime Day προσφορών.
Η Huawei, από την πλευρά της, κατέλαβε την τέταρτη θέση με αύξηση 44,1% και 3,2 εκατ. αποστολές, υποστηριζόμενη από νέα προϊόντα, όπως το MatePad SE 11. Τέλος, η Lenovo βρέθηκε στην πέμπτη θέση, με ετήσια αύξηση 14,7% και 3 εκατ. αποστολές, παρουσιάζοντας βελτίωση στις επιδόσεις της στην εμπορική αγορά, ειδικά σε Κίνα και Δυτική Ευρώπη.
Οι εκτιμήσεις
Η IDC παρατηρεί ότι οι καταναλωτές δίνουν όλο και μεγαλύτερη προσοχή στις δυνατότητες, που προσφέρουν οι λειτουργίες τεχνητής νοημοσύνης, γεγονός που δημιουργεί μια νέα δυναμική στην αγορά. Σύμφωνα με την Anuroopa Nataraj, αναλύτρια της IDC, η ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης βελτιώνει την εμπειρία χρήστη και αναμένεται να ωθήσει περισσότερους καταναλωτές να αναβαθμίσουν τις συσκευές τους.
“Υπάρχουν πολλές ελκυστικές ευκαιρίες για τους προμηθευτές να αυξήσουν την παρουσία τους στην αγορά των tablet: συνεργασία με εκπαιδευτικά ιδρύματα, ψυχαγωγία και παιχνίδια, συνδεσιμότητα μεταξύ συσκευών, ενσωματώσεις στην υγειονομική περίθαλψη και πολλά άλλα. Η υιοθέτηση λειτουργιών με τεχνητή νοημοσύνη για τη βελτίωση της εμπειρίας χρήστη θα διευκολύνει την ανάπτυξη σε αυτούς τους τομείς, ενώ οι πρόσφατες καινοτομίες στην τεχνητή νοημοσύνη έχουν αρχίσει να προσελκύουν καταναλωτές, που είναι πρόθυμοι να πληρώσουν μια ακριβή τιμή”, αναφέρει η IDC στο Mobility and Consumer Device Trackers της IDC.
Και καταλήγει με τη εκτίμηση ότι - καθώς οι δυνατότητες και οι εφαρμογές AI αυξάνονται - οι περισσότεροι καταναλωτές θα δώσουν προτεραιότητα σε αυτές τις προηγμένες δυνατότητες στην επόμενη αγορά tablet.
*πρώτη δημοσίευση: Sepe.gr