της Νατάσας Φραγκούλη
Πτώση 1%, σε ετήσια βάση, σημείωσαν το 3ο τρίμηνο του 2024 οι παγκόσμιες αποστολές αναδιπλούμενων smartphones. Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της Counterpoint Research, πρόκειται για την πρώτη πτώση που καταγράφεται σε τρίμηνο, μετά από έξι συνεχόμενα τρίμηνα ανάπτυξης.
“Η αγορά των αναδιπλούμενων smartphones, που μέχρι πρόσφατα παρουσίαζε σταθερή ανάπτυξη, σημείωσε την πρώτη της πτώση, σε ετήσια βάση, κατά το 3ο τρίμηνο του 2024”, αναφέρει η Counterpoint Research. Η εταιρεία ερευνών σημειώνει ότι η μείωση κατά 1% στις παγκόσμιες αποστολές υπογραμμίζει τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η συγκεκριμένη κατηγορία, καθώς μεταβαίνει από ένα εξειδικευμένο προϊόν σε μια πιο mainstream επιλογή.
Η έρευνα της Counterpoint τονίζει ότι η υψηλή ικανοποίηση των χρηστών με συσκευές τύπου “βιβλίου” (book-type) αποτελεί θετικό στοιχείο για την αγορά. Ωστόσο, οι τιμές των αναδιπλούμενων συσκευών παραμένουν απαγορευτικές για πολλούς καταναλωτές, εμποδίζοντας τη μαζική υιοθέτηση.
“Η παγκόσμια αγορά αναδιπλούμενων φαίνεται να διανύει μια μεταβατική φάση, αντιμετωπίζοντας προκλήσεις, καθώς εξελίσσεται από μια εξειδικευμένη κατηγορία σε κύρια αγορά. Εάν οι κατασκευαστές εστιάσουν στη μείωση των τιμών, στην αύξηση της αξιοπιστίας και στη βελτίωση της αντίληψης των καταναλωτών, αυτή η φάση μπορεί να ξεπεραστεί”, σημειώνει η Counterpoint.
Σε κάθε περίπτωση - τονίζει - ότι τα αναδιπλούμενα smartphones έχουν ήδη καθιερωθεί ως μια τεχνολογική τάση που θα συνεχίσει να εξελίσσεται, φέρνοντας νέες ευκαιρίες και προκλήσεις στην παγκόσμια αγορά κινητών.
Οι κατασκευαστές
Παρά τις τρέχουσες δυσκολίες, η αγορά αναδιπλούμενων smartphones αναμένεται να συνεχίσει να αναπτύσσεται, καθώς οι κατασκευαστές ενισχύουν τις στρατηγικές τους, ενώ νέα μοντέλα υπόσχονται καινοτομίες, που θα διατηρήσουν το ενδιαφέρον των καταναλωτών.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας, η Samsung παραμένει ο ηγέτης της αγοράς, διατηρώντας μερίδιο 56% στις παγκόσμιες αποστολές, χάρη στην κυκλοφορία της σειράς Galaxy Z6. Παρ’ όλα αυτά, η εταιρεία είδε τις αποστολές της να μειώνονται κατά 21% σε ετήσια βάση. Κατά τους αναλυτές, η κυριαρχία της Samsung αμφισβητείται ιδιαίτερα στην κινεζική αγορά, όπου κατέχει μόλις 8% μερίδιο στις αναδιπλούμενες συσκευές, έναντι του 82% που κατέχει στον υπόλοιπο κόσμο.
Οι καταναλωτές στην Κίνα φαίνεται να προτιμούν συσκευές από εγχώριες εταιρείες, όπως η Huawei, που συνεχίζει να αναπτύσσεται χάρη στην επιτυχία μοντέλων, όπως τα Mate X5 και Pocket 2.
Από την πλευρά της, η Xiaomi κατέγραψε εντυπωσιακή αύξηση 185% στις αποστολές αναδιπλούμενων smartphones σε ετήσια βάση, κυρίως λόγω της κυκλοφορίας του πρώτου της clamshell μοντέλου, του Mix Flip, καθώς και της επέκτασης της σε αγορές εκτός Κίνας. Η Xiaomi αύξησε το παγκόσμιο μερίδιό της στο 6%, το υψηλότερο από την είσοδο της στην αγορά το 2021.
Η Motorola και η HONOR διατηρούνται στις κορυφαίες θέσεις των ταχύτερα αναπτυσσόμενων εταιρειών. Η Motorola επωφελείται από την επιτυχία της σειράς Razr, η οποία προσφέρει πιο προσιτές flip foldable συσκευές, ενώ η HONOR εντυπωσιάζει με τη λεπτή και ελκυστική σειρά Magic V.
*πρώτη δημοσίευση: Sepe.gr