- Σαφέστερη πληροφόρηση για τους ταξιδιώτες: Οι επιχειρήσεις πρέπει να ενημερώνουν τους ταξιδιώτες για το αν τους προσφέρουν πακέτο ή συνδεδεμένο ταξιδιωτικό διακανονισμό, καθώς και για τα βασικά δικαιώματά τους, μέσω τυποποιημένων εντύπων πληροφοριών. Πρέπει να παρέχουν σαφείς πληροφορίες σχετικά με τα στοιχεία και τα χαρακτηριστικά του πακέτου, την τιμή του και τις τυχόν πρόσθετες επιβαρύνσεις.
- Επιστροφή χρημάτων και επαναπατρισμό σε περίπτωση πτώχευσης: Οι επιχειρήσεις που πωλούν πακέτα οργανωμένων διακοπών πρέπει να συνάπτουν σύμβαση προστασίας κατά της αφερεγγυότητας. Η σχετική εγγύηση καλύπτει τις επιστροφές των ποσών που κατέβαλαν οι ταξιδιώτες και τον επαναπατρισμό τους σε περίπτωση πτώχευσης του διοργανωτή. Η εγγύηση αυτή εφαρμόζεται και στους συνδεδεμένους ταξιδιωτικούς διακανονισμούς.
- Σαφέστερους κανόνες για την ευθύνη: Ο διοργανωτής του πακέτου ευθύνεται αν κάτι δεν πάει καλά, ανεξαρτήτως του ποιος παρέχει τις ταξιδιωτικές υπηρεσίες.
- Πληρέστερα δικαιώματα ακύρωσης: Με τους νέους κανόνες, οι ταξιδιώτες μπορούν να ακυρώσουν το πακέτο οργανωμένων διακοπών τους για οποιονδήποτε λόγο, έναντι μιας εύλογης χρέωσης. Μπορούν να ακυρώσουν τις διακοπές τους δωρεάν αν ο προορισμός τους καταστεί επικίνδυνος, για παράδειγμα λόγω πολέμου ή φυσικής καταστροφής, ή αν η τιμή του πακέτου αυξηθεί κατά περισσότερο από 8 % της αρχικής τιμής.
- Κατάλυμα αν δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί το ταξίδι επιστροφής: Αν οι ταξιδιώτες δεν μπορούν να επιστρέψουν από τις οργανωμένες διακοπές τους, για παράδειγμα σε περίπτωση φυσικής καταστροφής, τους παρέχεται κατάλυμα για έως τρεις διανυκτερεύσεις, εφόσον δεν μπορούν να επιστρέψουν από τις διακοπές τους εγκαίρως. Επιπλέον διανυκτερεύσεις καλύπτονται υπό τους όρους της σχετικής νομοθεσίας για τα δικαιώματα των επιβατών.
- Βοήθεια στους ταξιδιώτες: Ο διοργανωτής του πακέτου πρέπει επίσης να παρέχει συνδρομή στους ταξιδιώτες που αντιμετωπίζουν πρόβλημα, ιδίως, με την παροχή πληροφοριών για τις υγειονομικές υπηρεσίες και την προξενική συνδρομή.
- Σαφέστερους κανόνες και διευκόλυνση των διασυνοριακών δραστηριοτήτων: Οι επιχειρήσεις θα έχουν πλέον να αντιμετωπίσουν ένα σύνολο κανόνων σχετικά με τις απαιτήσεις πληροφόρησης, την ευθύνη και άλλες υποχρεώσεις τους σε ολόκληρη την ΕΕ. Επιπλέον, τα εθνικά συστήματα για την αφερεγγυότητα αναγνωρίζονται πλέον σε ολόκληρη την ΕΕ. Τα μέτρα αυτά θα επιτρέψουν στις επιχειρήσεις να λειτουργούν σε ολόκληρη την ΕΕ όπως θα το έπρατταν στη χώρα τους.
- Εκσυγχρονισμένες απαιτήσεις πληροφόρησης που δεν βασίζονται πλέον αποκλειστικά σε ταξιδιωτικά φυλλάδια: Το γεγονός ότι οι έμποροι δεν θα χρειάζεται να εκτυπώνουν επανειλημμένα φυλλάδια αναμένεται να επιφέρει για τους εμπόρους εξοικονόμηση δαπανών ύψους 390 εκατομμυρίων ευρώ ετησίως.
- Μείωση του κανονιστικού φόρτου: Τα επαγγελματικά ταξίδια που διοργανώνονται βάσει συμφωνίας-πλαισίου, για παράδειγμα με εξειδικευμένο ταξιδιωτικό γραφείο, δεν θα καλύπτονται πλέον από την οδηγία.
- των πακέτων, όπως των προκαθορισμένων από ταξιδιωτικό πράκτορα πακέτων διακοπών και, πλέον, των εξατομικευμένων πακέτων διακοπών των οποίων τα επιμέρους στοιχεία έχει επιλέξει και αγοράσει ο ταξιδιώτης από
- ένα μόνο διαδικτυακό ή παραδοσιακό σημείο πώλησης·
- των συνδεδεμένων ταξιδιωτικών διακανονισμών, για παράδειγμα, όταν ο ταξιδιώτης αγοράζει ταξιδιωτικές υπηρεσίες από ένα σημείο πώλησης αλλά μέσω χωριστών διαδικασιών κράτησης ή όταν, αφού έχει πραγματοποιήσει κράτηση για μια ταξιδιωτική υπηρεσία σε έναν δικτυακό τόπο, προσκαλείται να πραγματοποιήσει κράτηση για κάποια άλλη υπηρεσία σε διαφορετικό δικτυακό τόπο, υπό την προϋπόθεση ότι η δεύτερη κράτηση πραγματοποιείται εντός 24 ωρών.