Edition: International | Greek
MENU

Αρχική » Ευρώπη

Συχνές ερωτήσεις - Δικαιώματα επιβατών αεροπορικών μεταφορών

Μια ευρωπαϊκή αεροπορική εταιρεία έχασε πρόσφατα τις αποσκευές μου. Διαμαρτυρήθηκα στον αερομεταφορέα, αλλά δεν με ικανοποίησε απόλυτα η αντίδρασή του. Μπορώ να απευθύνω σε κάποιον άλλον την καταγγελία μου;

Από: EBR - Δημοσίευση: Δευτέρα, 6 Αυγούστου 2018

Έχω κάποια δικαιώματα αν δεν μου επιτραπεί να επιβιβαστώ στην πτήση ανταπόκρισης επειδή έφθασα καθυστερημένα στην πύλη λόγω καθυστέρησης της πρώτης πτήσης;  ΝΑΙ - Αν οι πτήσεις αποτελούν τμήμα ενιαίου εισιτηρίου, ο αερομεταφορέας οφείλει να σας προσφέρει είτε την επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου και μια πτήση επιστροφής στο αεροδρόμιο αναχώρησης το συντομότερο δυνατό, είτε τη μεταφορά σας στον τελικό σας προορισμό το συντομότερο δυνατό, είτε την αλλαγή του εισιτηρίου σας για μεταγενέστερη ημερομηνία που θα επιλέξετε εσείς, υπό παρεμφερείς όρους μεταφοράς, ανάλογα με τη διαθεσιμότητα των θέσεων. Σε περίπτωση που ταξιδέψετε με άλλη πτήση και φθάσετε στον τελικό προορισμό σας με καθυστέρηση 3 ωρών ή παραπάνω δικαιούστε αποζημίωση.
Έχω κάποια δικαιώματα αν δεν μου επιτραπεί να επιβιβαστώ στην πτήση ανταπόκρισης επειδή έφθασα καθυστερημένα στην πύλη λόγω καθυστέρησης της πρώτης πτήσης; ΝΑΙ - Αν οι πτήσεις αποτελούν τμήμα ενιαίου εισιτηρίου, ο αερομεταφορέας οφείλει να σας προσφέρει είτε την επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου και μια πτήση επιστροφής στο αεροδρόμιο αναχώρησης το συντομότερο δυνατό, είτε τη μεταφορά σας στον τελικό σας προορισμό το συντομότερο δυνατό, είτε την αλλαγή του εισιτηρίου σας για μεταγενέστερη ημερομηνία που θα επιλέξετε εσείς, υπό παρεμφερείς όρους μεταφοράς, ανάλογα με τη διαθεσιμότητα των θέσεων. Σε περίπτωση που ταξιδέψετε με άλλη πτήση και φθάσετε στον τελικό προορισμό σας με καθυστέρηση 3 ωρών ή παραπάνω δικαιούστε αποζημίωση.

ΝΑΙ - Για διεθνή πτήση, μπορείτε να επικοινωνήσετε με το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτών της χώρας σας. Για εσωτερική πτήση, επικοινωνήστε με κέντρο καταναλωτών της χώρας σας.

Όταν αγόρασα πρόσφατα ένα εισιτήριο, έπαθα σοκ όταν είδα το τελικό ποσό που έπρεπε να πληρώσω, μετά την προσθήκη των φόρων και των άλλων επιβαρύνσεων. Δεν είναι οι αεροπορικές εταιρείες υποχρεωμένες να εμφανίζουν εξαρχής τη συνολική τιμή του εισιτηρίου, συμπεριλαμβανομένων των φόρων και επιβαρύνσεων;

ΝΑΙ - Και το κόστος κάθε στοιχείου του εισιτηρίου (ναύλος, φόροι, επιβαρύνσεις, πρόσθετες επιβαρύνσεις και τέλη) πρέπει να είναι σαφές.

Εάν ταξιδεύω από χώρα εκτός ΕΕ, π.χ. από τις ΗΠΑ στο Παρίσι, έχω δικαιώματα σε περίπτωση ακύρωσης της πτήσης μου;

ΝΑΙ - Υπό την προϋπόθεση ότι ο αερομεταφορέας σας έχει αδειοδοτηθεί για ευρωπαϊκή χώρα.

Αγόρασα ένα εισιτήριο για πτήση από το Λονδίνο στη Βαρκελώνη. Λόγω κυκλοφοριακής συμφόρησης, έφθασα στο αεροδρόμιο καθυστερημένα, αλλά μόλις ένα λεπτό προτού κλείσει η πύλη επιβίβασης. Δεν με άφησαν να επιβιβαστώ στο αεροσκάφος. Έχω κάποια δικαιώματα;

ΟΧΙ - Γιατί δεν συμμορφωθήκατε με την απαίτηση να βρίσκεστε στο σημείο ελέγχου των εισιτηρίων εντός του καθορισμένου χρόνου.

Υπάρχει χρονικό όριο εντός του οποίου μπορώ να ασκήσω αγωγή αποζημίωσης για ακυρωθείσα πτήση;

Αυτό εξαρτάται από τη νομοθεσία κάθε ευρωπαϊκής χώρας και, ως εκ τούτου, διαφέρει από χώρα σε χώρα της ΕΕ.

Έχω κάποια δικαιώματα αν δεν μου επιτραπεί να επιβιβαστώ στην πτήση ανταπόκρισης επειδή έφθασα καθυστερημένα στην πύλη λόγω καθυστέρησης της πρώτης πτήσης;

ΝΑΙ - Αν οι πτήσεις αποτελούν τμήμα ενιαίου εισιτηρίου, ο αερομεταφορέας οφείλει να σας προσφέρει είτε την επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου και μια πτήση επιστροφής στο αεροδρόμιο αναχώρησης το συντομότερο δυνατό, είτε τη μεταφορά σας στον τελικό σας προορισμό το συντομότερο δυνατό, είτε την αλλαγή του εισιτηρίου σας για μεταγενέστερη ημερομηνία που θα επιλέξετε εσείς, υπό παρεμφερείς όρους μεταφοράς, ανάλογα με τη διαθεσιμότητα των θέσεων. Σε περίπτωση που ταξιδέψετε με άλλη πτήση και φθάσετε στον τελικό προορισμό σας με καθυστέρηση 3 ωρών ή παραπάνω δικαιούστε αποζημίωση.

Η πτήση μου από το Λονδίνο ήταν προγραμματισμένη για αναχώρηση σήμερα το πρωί, αλλά μόλις έλαβα ένα μήνυμα από τον αερομεταφορέα ότι η πτήση ακυρώθηκε. Έχω κάποια δικαιώματα;

ΝΑΙ - Έχετε δικαιώματα βάσει των κανόνων της ΕΕ. Δικαιούστε επιστροφή ολόκληρου του αντιτίμου του εισιτηρίου σας για το τμήμα της διαδρομής που δεν πραγματοποιήθηκε, ή να ταξιδέψετε με άλλη πτήση το συντομότερο δυνατό. Αν βρίσκεστε ήδη στο αεροδρόμιο και επιλέξετε να πετάξετε με άλλη πτήση, δικαιούστε επίσης γεύματα και αναψυκτικά ανάλογα με τον χρόνο αναμονής, καθώς και δύο δωρεάν τηλεφωνικές κλήσεις, αποστολή γραπτών μηνυμάτων ή email. Δικαιούστε επίσης διανυκτέρευση αν πρόκειται να ταξιδέψετε με άλλη πτήση την επομένη της προγραμματισμένης πτήσης σας και, ανάλογα με τις περιστάσεις, χρηματική αποζημίωση.

Η πτήση μου καθυστέρησε τέσσερις ώρες. Δικαιούμαι χρηματική αποζημίωση;

Εφόσον η πτήση σας έχει καθυστερήσει για περισσότερες από τρεις ώρες, μπορεί να δικαιούστε χρηματική αποζημίωση αν ο αερομεταφορέας δεν μπορεί να αποδείξει ότι η καθυστέρηση προκλήθηκε εξαιτίας έκτακτων περιστάσεων που δεν θα μπορούσαν να αποφευχθούν ακόμη και αν είχαν ληφθεί όλα τα εύλογα μέτρα.  

Όταν έφθασα στον έλεγχο εισιτηρίων, πληροφορήθηκα ότι η πτήση μου Βρυξέλλες - Λονδίνο είχε ακυρωθεί. Επέλεξα να μην ταξιδέψω και μου είπαν ότι θα μου επιστραφεί το αντίτιμο του εισιτηρίου και ότι θα λάβω χρηματική αποζημίωση. Έχουν περάσει μερικές εβδομάδες και δεν έχω λάβει ακόμη τίποτα. Υπάρχει χρονικό όριο για την καταβολή των επιστροφών και των αποζημιώσεων;

ΝΑΙ - Θα έπρεπε να σας είχε επιστραφεί το αντίτιμο του εισιτηρίου σας εντός επτά ημερών από την ακύρωση. Η αποζημίωση εξαρτάται από τον λόγο ακύρωσης της πτήσης, αλλά οι κανόνες της ΕΕ δεν προβλέπουν προθεσμία για την πληρωμή αυτή.

Δικαιούμαι αποζημίωση μόνο για ακύρωση πτήσης ή και για καθυστέρηση πτήσης;

Και στις δύο περιπτώσεις δικαιούστε αποζημίωση. Σε περίπτωση ακύρωσης/καθυστέρησης πτήσης, δεν θα λάβετε αποζημίωση αν η ακύρωση/καθυστέρηση οφειλόταν σε έκτακτες περιστάσεις, π.χ. σε δυσμενείς καιρικές συνθήκες. Σε περίπτωση που η ακύρωση/καθυστέρηση οφειλόταν σε έκτακτες περιστάσεις, μπορεί να μην έχετε δικαίωμα αποζημίωσης, αλλά ο αερομεταφορέας είναι υποχρεωμένος να σας παράσχει βοήθεια (επιστροφή χρημάτων ή προώθηση σε άλλη πτήση) και φροντίδα (γεύματα και/ή κατάλυμα) για όσο διάστημα περιμένετε για εναλλακτικό τρόπο μεταφοράς.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Γνώμη

Το 9% των εσόδων τους επενδύουν οι εταιρείες σε ψηφιακές τεχνολογίες

Από: EBR

Αυξημένες συνεχίζουν να βαίνουν οι δαπάνες των επιχειρήσεων για τον ψηφιακό μετασχηματισμό

Ηλεκτρονική Έκδοση Τρέχοντος Τεύχους: 04/2021 2021

Περιοδικό

Τρέχον Τεύχος

04/2021 2021

Δείτε τα παλαιά τεύχη
Συνδρομή
Διαφημιστείτε
Ηλεκτρονική Έκδοση

Ευρώπη

Δημήτρης Τσιόδρας: Να πάψει η Ευρώπη να κάνει τα στραβά μάτια στην τουρκική κατοχή στην Κύπρο

Δημήτρης Τσιόδρας: Να πάψει η Ευρώπη να κάνει τα στραβά μάτια στην τουρκική κατοχή στην Κύπρο

«Η Ευρώπη πρέπει να πάψει επιτέλους να κάνει τα στραβά μάτια στην τουρκική κατοχή στην Κύπρο», τόνισε ο ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Δημήτρης Τσιόδρας

Οικονομία

Οι ΜμΕ αναγνωρίζουν τη σημασία των ψηφιακών εργαλείων

Οι ΜμΕ αναγνωρίζουν τη σημασία των ψηφιακών εργαλείων

Αν και η πλειονότητα των ΜμΕ αναγνωρίζει την ανάγκη υιοθέτησης ψηφιακών εργαλείων και τεχνολογιών για τη βελτίωση της παραγωγικότητας και της ανταγωνιστικότητας τους αντιμετωπίζει εμπόδια

EURACTIV.com - Feeds

All contents © Copyright EMG Strategic Consulting Ltd. 1997-2024. All Rights Reserved   |   Αρχική Σελίδα  |   Disclaimer  |   Website by Theratron