Οι επιπτώσεις της κρίσης του κορωνοϊού στις ελληνικές εξαγωγές και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εξαγωγικές επιχειρήσεις βρέθηκαν στο επίκεντρο της Ετήσιας Γενικής Συνέλευσης του Πανελληνίου Συνδέσμου Εξαγωγέων (ΠΣΕ).
Μετά το ιστορικό ρεκόρ που πέτυχαν πέρυσι οι εξαγωγές, φθάνοντας στα 33,8 δισ. ευρώ, κατάφεραν να διατηρήσουν τη δυναμική και κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Μάλιστα, στο πρώτο τετράμηνο του 2020, δηλαδή στο διάστημα Ιανουαρίου – Απριλίου πέτυχαν εξαιρουμένων των πετρελαιοειδών να κλείσουν σε θετικό έδαφος, σημειώνοντας άνοδο 1,1%, και φθάνοντας στο ποσό των 7,69 δισ. ευρώ.
Οι «θησαυροί» της ελληνικής γης
Ειδική μνεία έγινε στις επιδόσεις που καταγράφει η κατηγορία των τροφίμων και των οπωροκηπευτικών. Η καταναλωτική φρενίτιδα που κατέβαλε τον πλανήτη ευνόησε τους «θησαυρούς της ελληνικής γης», οι οποίοι υπερτερούν σε ποιότητα, ασφάλεια και διατροφικά χαρακτηριστικά.
Η γενική συνέλευση κατέληξε επίσης σε συγκεκριμένες προτάσεις για την επανεκκίνηση των ελληνικών εξαγωγών και εξουσιοδότησε την Πρόεδρο, Χριστίνα Σακελλαρίδη να τις υποβάλει στα αρμόδια υπουργεία. Οι προτάσεις είναι οι εξής:
1. Αποκλιμάκωση φόρων και εισφορών
2. Ενεργοποίηση της Αναπτυξιακής Τράπεζας. Ο ρόλος της είναι πολύ σημαντικός ειδικά για την ανάπτυξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων διότι αναλαμβάνει την εγγυοδοσία των δανείων έναντι των Τραπεζών.
3. Παροχή κινήτρων για την Εκμάθηση Εξαγωγικών Δεξιοτήτων σε Ανέργους από Εξαγωγικούς Φορείς, οι οποίοι διαθέτουν την Τεχνογνωσία και την Πείρα. Μέσα από την αξιοποίηση των κονδυλίων του ΕΣΠΑ, μπορεί να χρηματοδοτηθούν τέτοιες δράσεις που μπορεί να ενισχύσουν την ανταγωνιστικότητα των ελληνικών εξαγωγικών επιχειρήσεων.
4. Επιστροφή στις εξαγωγικές επιχειρήσεις της παρακράτησης του 0,6% επί του τζίρου των τραπεζικών συναλλαγών που εκτελούν για εισαγωγές και εξαγωγές
5. Συντονισμός και συνεργασία του Υπουργείου Εξωτερικών, αλλά και των συναρμόδιων Υπουργείων με φορείς όπως το Enterprise Greece και ο ΟΑΕΠ, προκειμένου να αξιοποιηθούν όλα τα διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία και οι πόροι προς όφελος των εξαγωγικών Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων.
6. Υλοποίηση διαφημιστικής εκστρατείας για την καθιέρωση του Brand Name των Ελληνικών προϊόντων
7. Κίνητρα για την δημιουργία εξαγωγικών Cluster, όπου θα ενταχθούν οι μικρές επιχειρήσεις
Τέλος, η Γενική Συνέλευση αποφάσισε με αφορμή τον εορτασμό 75 χρόνων από την ίδρυση του Πανελληνίου Συνδέσμου Εξαγωγέων να πραγματοποιηθεί Διεθνές Συνέδριο τον προσεχή Σεπτέμβριο, σε Ψηφιακή Μορφή.
*πρώτη δημοσίευση: www.tovima.gr