Edition: International | Greek
MENU

Αρχική » Οικονομία

Μειωμένες κατά 10% οι πωλήσεις smartphones στην Ελλάδα το 2020

Τη διεθνή πτωτική τάση ακολούθησε το 2020 και η ελληνική αγορά smartphones, με τις πωλήσεις να υποχωρούν, ελέω της πανδημίας του COVID-19

Από: EBR - Δημοσίευση: Τρίτη, 2 Φεβρουαρίου 2021

«Η συνολική αξία της ελληνικής αγοράς smartphones, πάντως, διατηρήθηκε το 2020 περίπου στα ίδια επίπεδα με το 2019.»
«Η συνολική αξία της ελληνικής αγοράς smartphones, πάντως, διατηρήθηκε το 2020 περίπου στα ίδια επίπεδα με το 2019.»

της Νατάσας Φραγκούλη

Τη διεθνή πτωτική τάση ακολούθησε το 2020 και η ελληνική αγορά smartphones, με τις πωλήσεις να υποχωρούν, ελέω της πανδημίας του COVID-19. Η αγορά περιορίστηκε σε επίπεδο όγκου πωλήσεων, αν και η αξία της διατηρήθηκε το 2020 σε επίπεδα σχεδόν αντίστοιχα με αυτά του 2019.

Το περασμένο έτος, σύμφωνα με εκτιμήσεις, διατέθηκαν στην ελληνική αγορά κάτι λιγότερο από 1,8 εκατ. συσκευές, όταν το 2019 ο όγκος των πωλήσεων είχε προσεγγίσει τα 2 εκατ. τεμάχια, καταγράφοντας μείωση της τάξης του 10%. Και μπορεί η αγορά να μειώθηκε σε τεμάχια, ωστόσο, η αξία της κινήθηκε στα επίπεδα των €517 εκατ., ελαφρά κάτω από τα €523 εκατ. του 2019.

Η διατήρηση της αξίας των συνολικών πωλήσεων στα επίπεδα του 2019 - με μικρότερο όγκο πωλήσεων - προκύπτει από την άνοδο της μέσης τιμής πώλησης των smartphones, που αγοράζουν οι Έλληνες καταναλωτές. Οι τελευταίοι φαίνεται να στρέφονται - όπως και οι καταναλωτές διεθνώς - σε πιο ακριβές συσκευές με πιο εξελιγμένα τεχνικά χαρακτηριστικά.

Η τάση αυτή είναι διεθνής και ενισχύθηκε την περίοδο της πανδημίας του COCID-19, όπου οι χρήστες στράφηκαν, για παράδειγμα, σε συσκευές με μεγαλύτερη οθόνη, προκειμένου να υποστηρίξουν την αυξημένη χρήση δραστηριοτήτων, όπως οι βιντεοκλήσεις.

Θέμα τιμής

Στην Ελλάδα, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, το μερίδιο πωλήσεων των smartphones με τιμή πώλησης κάτω από €100 διαμορφώθηκε το 2020 - με βάση τα τεμάχια - σε περίπου 8% του συνολικού όγκου πωλήσεων. Την ίδια στιγμή, το 48% των συσκευών, που διατέθηκαν στην ελληνική αγορά το 2020, είχαν τιμή μεταξύ €100 και €200.

Στο μεταξύ, η κατηγορία των smartphones με τιμή μεταξύ €200 - €600 πέτυχε το 2020 ένα μερίδιο αγοράς της τάξης του 34%. Στη hi end κατηγορία, με τιμή άνω των €600, το μερίδιο των πωλήσεων - πάντα με βάση τα τεμάχια - διαμορφώθηκε το 2020 σε 10,5% του συνόλου των πωλήσεων.

Ελαφρά διαφορετική είναι η κατανομή των μεριδίων με βάση την αξία των πωλήσεων, με τις συσκευές κάτω των €100 να αντιπροσωπεύουν μόλις το 2% της συνολικής αγοράς το 2020. Η κατηγορία των smartphones με τιμή μεταξύ €100 - €200 απέσπασε το 2020 το 26% των συνολικών πωλήσεων.

Στη κατηγορία τιμών μεταξύ €200 - €600, το μερίδιο αγοράς διαμορφώθηκε σε 37%, ενώ τα smartphones με τιμή άνω των €600 αντιπροσώπευαν το 36% των συνολικών πωλήσεων στην ελληνική αγορά το 2020.

Οι κατασκευαστές

Συνολικά, οι τέσσερις μεγαλύτεροι κατασκευαστές smartphones στην ελληνική αγορά το 2020 (Samsung, Xiaomi, Huawei και Apple) συγκέντρωσαν το 87% της συνολικής αγοράς σε επίπεδο τεμαχίων. Σε επίπεδο αξίας, οι τέσσερις πρώτοι παίκτες της ελληνικής αγοράς για το 2020 (Samsung, Apple, Xiaomi και Huawei) έφτασαν το 94% των πωλήσεων.

*πρώτη δημοσίευση: www.sepe.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Γνώμη

Το 9% των εσόδων τους επενδύουν οι εταιρείες σε ψηφιακές τεχνολογίες

Από: EBR

Αυξημένες συνεχίζουν να βαίνουν οι δαπάνες των επιχειρήσεων για τον ψηφιακό μετασχηματισμό

Ηλεκτρονική Έκδοση Τρέχοντος Τεύχους: 04/2021 2021

Περιοδικό

Τρέχον Τεύχος

04/2021 2021

Δείτε τα παλαιά τεύχη
Συνδρομή
Διαφημιστείτε
Ηλεκτρονική Έκδοση

Ευρώπη

Δημήτρης Τσιόδρας: Να πάψει η Ευρώπη να κάνει τα στραβά μάτια στην τουρκική κατοχή στην Κύπρο

Δημήτρης Τσιόδρας: Να πάψει η Ευρώπη να κάνει τα στραβά μάτια στην τουρκική κατοχή στην Κύπρο

«Η Ευρώπη πρέπει να πάψει επιτέλους να κάνει τα στραβά μάτια στην τουρκική κατοχή στην Κύπρο», τόνισε ο ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Δημήτρης Τσιόδρας

Οικονομία

Οι ΜμΕ αναγνωρίζουν τη σημασία των ψηφιακών εργαλείων

Οι ΜμΕ αναγνωρίζουν τη σημασία των ψηφιακών εργαλείων

Αν και η πλειονότητα των ΜμΕ αναγνωρίζει την ανάγκη υιοθέτησης ψηφιακών εργαλείων και τεχνολογιών για τη βελτίωση της παραγωγικότητας και της ανταγωνιστικότητας τους αντιμετωπίζει εμπόδια

EURACTIV.com - Feeds

All contents © Copyright EMG Strategic Consulting Ltd. 1997-2024. All Rights Reserved   |   Αρχική Σελίδα  |   Disclaimer  |   Website by Theratron