της Νατάσας Φραγκούλη
Ένα εντυπωσιακό ορόσημο θα επιτύχει το 2021 η Κίνα, καθώς θα γίνει η πρώτη χώρα παγκοσμίως, όπου η αξία των online πωλήσεων θα υπερβεί αυτές σε φυσικά καταστήματα. Η Κίνα θα διατηρήσει - και φέτος - τον ρόλο της παγκόσμιας υπερδύναμης στο e-commerce, όσον αφορά την αξία των πωλήσεων.
Η εξαιρετικά ώριμη ψηφιακά αγορά της Κίνας θα γίνει η πρώτη στην παγκόσμια ιστορία, όπου το ψηφιακό κανάλι πωλήσεων θα υπερκεράσει το φυσικό. Για την ακρίβεια, το 2021, οι ηλεκτρονικές πωλήσεις λιανικής θα αντιπροσωπεύουν το 52,1% του συνόλου των πωλήσεων στη χώρα. Η επίδοση αυτή είναι βελτιωμένη κατά 7,3% έναντι της αντίστοιχης περσινής, όταν οι online πωλήσεις αντιστοιχούσαν ποσοστιαία στο 44,8%.
Σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας eMarketer, η πορεία του e-commerce στην κινεζική αγορά προδιαγράφεται εξίσου εντυπωσιακή και σίγουρα εκτείνεται πέραν της τρέχουσας χρήσης. Συγκεκριμένα, για το 2022 η αξία των online πωλήσεων θα αυξηθεί εκ νέου, κατά 11% και θα φτάσει να αντιπροσωπεύει ποσοστό 55,6% του συνόλου των λιανικών πωλήσεων στη χώρα, ανερχόμενες στο ιλιγγιώδες ποσό των $3 τρισ.
Προφανώς και η πανδημική κρίση έχει παίξει κομβικό ρόλο στη διεύρυνση του ψηφιακού καναλιού πωλήσεων στη χώρα, το οποίο, ωστόσο και προ COVID-19, ήταν πανίσχυρο. Οι Κινέζοι πολίτες έχουν μακρά παράδοση στις online αγορές, με τάσεις, όπως για παράδειγμα το εμπόριο μέσα από πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, να είναι εξαιρετικά διαδεδομένες.
Σε μεγάλη απόσταση
Ισχυρό, αλλά σε σαφώς μικρότερο βαθμό, είναι το online κανάλι πώλησης και στη Νότιο Κορέα, η οποία ωστόσο, ακολουθεί την Κίνα με μεγάλη διαφορά. Οι ηλεκτρονικές πωλήσεις στη χώρα θα αντιπροσωπεύουν φέτος λιγότερο από ένα τρίτο των πωλήσεων σε φυσικά καταστήματα και συγκεκριμένα το 28,3%.
Το ποσοστό αυτό αναμένεται να αυξηθεί στο 31,6% το 2022 στη Νότιο Κορέα. Η τρίτη χώρα, παγκοσμίως, με την υψηλότερη αναλογία online πωλήσεων είναι η Μεγάλη Βρετανία, όπου το online κανάλι θα αντιπροσωπεύει ποσοστό 28,3% του συνόλου των πωλήσεων με τις προβλέψεις της eMarketer να κάνουν λόγο για μικρή αύξηση του ποσοστού αυτού στο 28,5% το 2022.
Ακολουθεί η Δανία, όπου το 19,1% των συνολικών λιανικών πωλήσεων θα πραγματοποιηθεί ηλεκτρονικά το 2021, με τη Νορβηγία να έπεται με 17,6%. Οι ΗΠΑ κατατάσσονται μόλις στην έκτη θέση της σχετικής λίστας, καθώς φέτος οι διαδικτυακές πωλήσεις θα αντιστοιχούν στο 15% του συνόλου το 2021, ποσοστό που θα αυξηθεί σε 16,3% το 2022.
Τη δεκάδα των χωρών του πλανήτη, όπου το ψηφιακό κανάλι είναι πιο ισχυρό, συμπληρώνουν τέσσερις ευρωπαϊκές χώρες: η Φινλανδία, η Σουηδία, η Γαλλία και η Ισπανία με ποσοστά 14,3%, 13,2%, 11,2% και 10,9% αντίστοιχα.
*πρώτη δημοσίευση: www.sepe.gr