της Νατάσας Φραγκούλη
Η παγκόσμια αγορά καταναλωτικών προϊόντων τεχνολογίας βρέθηκε και αυτή το 2020 στη σκιά της υγειονομικής κρίσης του COVID-19. Η αύξηση της ζήτησης για υπολογιστές μείωσε την αρνητική επίδραση της πανδημίας στις καταναλωτικές δαπάνες για προϊόντα τεχνολογίας. Ωστόσο, δεν στάθηκε ικανή να σώσει τον κλάδο, του οποίου οι πωλήσεις υποχώρησαν στο $1,02 τρισ. το 2020.
Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε η Stock Apps, τα παγκόσμια έσοδα από τις πωλήσεις καταναλωτικών προϊόντων τεχνολογίας αναμένεται να ανακάμψουν φέτος. Οι αναλυτές τοποθετούν την αύξηση ποσοστιαία στο 3,6% σε ετήσια βάση, που μεταφράζεται σε απόλυτα μεγέθη σε πωλήσεις $1,06 τρισ. το 2021.
Η πανδημία ήρθε να ανακόψει τη σταθερά ανοδική πορεία του κλάδου ηλεκτρονικών ειδών ευρείας κατανάλωσης. Η αγορά γνωρίζει σταθερή ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια, με τα έσοδα να αυξάνονται από $844,7 δισ. το 2012 σε $1,03 δισ. το 2019, σύμφωνα με τα στοιχεία της Statista.
“Ωστόσο, η κρίση του COVID-19 και η οικονομική αβεβαιότητα που τη διαδέχεται, λόγω των παρατεταμένων lockdowns σε όλο τον πλανήτη, αναδιάταξε τις ανάγκες των καταναλωτών, μετατοπίζοντας τους προϋπολογισμούς σε δαπάνες …επιβίωσης”, σχολιάζουν οι αναλυτές. Πάντως, οι ίδιοι προβλέπουν σταδιακή αποκατάσταση του παγκόσμιου οικονομικού κλίματος, η οποία αναμένεται να επιδράσει θετικά στην παγκόσμια αγορά καταναλωτικών προϊόντων τεχνολογίας. Έτσι, μέχρι το 2025, η αγορά προβλέπεται να φτάσει σε αξία το $1,16 τρισ.
Πωλήσεις κινητών
Οι παγκόσμιες πωλήσεις τηλεφώνων, συμπεριλαμβανομένων των σταθερών, των συμβατικών κινητών τηλεφώνων και των smartphones εκτιμάται ότι θα αυξηθούν κατά 5,7% φέτος. Σε απόλυτα μεγέθη, η αγορά των κινητών θα διαμορφωθεί στα επίπεδα των $510 δισ. αντιπροσωπεύοντας το ήμισυ των συνολικών εσόδων της παγκόσμιας αγοράς καταναλωτικών προϊόντων τεχνολογίας το 2021.
Παρά την αύξηση της ζήτησης για υπολογιστές λόγω της εξ αποστάσεως εργασίας και της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, τα έσοδα από τις πωλήσεις υπολογιστών αναμένεται να αυξηθούν μόνο κατά 1,8% το τρέχον έτος και να φθάσουν τα $280 δισ.
Στο μεταξύ, τα έσοδα από τις παγκόσμιες πωλήσεις τηλεοράσεων, ραδιοφώνων και πολυμέσων προβλέπεται ότι θα αυξηθούν κατά 1,1% σε ετήσια βάση το 2021, ξεπερνώντας τα $255 δισ.
Online κανάλι
Καθώς εκατομμύρια καταναλωτές σε όλο τον κόσμο βρέθηκαν εγκλωβισμένοι στα σπίτια τους, το ηλεκτρονικό εμπόριο έγινε ο βασικός παράγοντας κίνησης της παγκόσμιας αγοράς καταναλωτικών προϊόντων τεχνολογίας.
Η έρευνα της Statista αποκάλυψε ότι οι διαδικτυακές πωλήσεις αναμένεται να δημιουργήσουν το 38% των παγκόσμιων εσόδων της αγοράς το 2021, από 32% πριν από την πανδημία του COVID-19.
Κυρίαρχη η Κίνα
Η Κίνα αντιπροσωπεύει τη μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρονικών ειδών ευρείας κατανάλωσης στον κόσμο, η οποία αναμένεται να δημιουργήσει έσοδα $258,8 δισ. το 2021. Τα δε έσοδα της αμερικανικής αγοράς καταναλωτικών προϊόντων τεχνολογίας, της δεύτερης μεγαλύτερης στον κόσμο, θα κινηθούν στα επίπεδα των $133,5 δισ. δολ. φέτος.
*πρώτη δημοσίευση: www.sepe.gr