της Νατάσας Φραγκούλη
Ηλεκτρονικές αγορές κάνουν έξι στους δέκα Ευρωπαίους, με το online εμπόριο στην Ευρώπη να κατακτά το ένα ορόσημο μετά το άλλο. Η πανδημία ωθεί καθημερινά όλο και περισσότερους Ευρωπαίους στο online shopping: μέχρι τα τέλη του 2021, οι online αγοραστές στη Γηραιά Ήπειρο θα ξεπεράσουν τα 500 εκατ. από περίπου 480 εκατ. έναν χρόνο νωρίτερα.
Με ορίζοντα το 2025, το ποσοστό διείσδυσης του online εμπορίου στην Ευρώπη αναμένεται να υπερβεί το 67%. Σύμφωνα με τους αναλυτές, η συνολική αξία των online συναλλαγών στην Ευρώπη αναμένεται να ανακάμψει κατά το τρέχον έτος.
Για την ακρίβεια, οι εκτιμήσεις τοποθετούν την αξία των συναλλαγών ψηφιακού εμπορίου στην Ευρώπη στα $824 δισ., που μεταφράζεται σε άνοδο κατά 22,15% σε ετήσια βάση. Αυτή η επίδοση της αγοράς ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ευρώπη είναι καλύτερη ακόμη και από την αντίστοιχη που πέτυχε ο κλάδος πριν από το ξέσπασμα της πανδημίας, το 2019.
Σύμφωνα με στοιχεία του Trading Platforms, η συνολική αξία των συναλλαγών όλης της δραστηριότητας του ψηφιακού εμπορίου στην Ευρώπη ήταν σταθερά ανοδική μέχρι την πανδημία. Ωστόσο, ως αποτέλεσμα της οικονομικής αβεβαιότητας που προκάλεσε η COVID-19, το ηλεκτρονικό εμπόριο παρουσίασε μείωση κατά 12,18% το 2020 και διαμορφώθηκε - σε αξία - στα $674 δισ.
Στο $1 τρισ. ο πήχης
Ο πήχης για τις συναλλαγές ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ευρώπη μπαίνει ακόμη πιο υψηλά για τα επόμενα χρόνια. Μάλιστα, εκτιμάται ότι εντός της επόμενης διετίας και συγκεκριμένα το 2023, η συνολική αξία των συναλλαγών e-commerce στην Ευρώπη θα υπερβεί το ορόσημο του $1 τρισ.
“Οι τεχνολογικές εξελίξεις τις τελευταίες δύο δεκαετίες έδωσαν στο ψηφιακό εμπόριο πολύ μεγαλύτερη επιρροή από ποτέ. Η σημασία του υπογραμμίστηκε ακόμη περισσότερο στη διάρκεια των lockdowns το 2020. Οι ηλεκτρονικές αγορές επέτρεψαν σε εταιρείες, μικρές και μεγάλες, να επιβιώσουν, παρά τις δυσκολίες που επιβάλλει η πανδημία. Το μέλλον αναμένεται να είναι ακόμη πιο λαμπρό”, εκτιμούν οι αναλυτές της Trading Platforms.
Να σημειωθεί ότι το ψηφιακό εμπόριο αφορά όλες τις συναλλαγές των καταναλωτών που πραγματοποιούνται μέσω του Διαδικτύου και αφορούν άμεσα τις διαδικτυακές αγορές προϊόντων και υπηρεσιών. Οι πληρωμές μπορούν να γίνουν μέσω χρεωστικών καρτών ή πιστωτικών καρτών, αλλά και μέσω προμηθευτών υπηρεσιών πληρωμών, όπως το Paypal.
*πρώτη δημοσίευση: www.sepe.gr