της Νατάσας Φραγκούλη
Θετικό αντίκτυπο έχει η πανδημία στις πωλήσεις smartwatches στην παγκόσμια αγορά. Η επικέντρωση των καταναλωτών στον τομέα της υγείας και η ανάγκη για έλεγχο της φυσικής τους κατάστασης λειτουργεί ευεργετικά για την εν λόγω αγορά, που ακολουθεί σταθερά ανοδική πορεία.
Τα τελευταία στοιχεία της παγκόσμιας αγοράς smartwatches από την Counterpoint δείχνουν ότι οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 27% σε ετήσια βάση το 2ο τρίμηνο του 2021. Η πανδημία ανάγκασε τους πολίτες να είναι πιο προσεκτικοί σε θέματα υγείας, με αποτέλεσμα συσκευές, όπως τα “έξυπνα” ρολόγια, που επιτρέπουν την παρακολούθηση δραστηριοτήτων, μεταξύ των οποίων οι καρδιακοί παλμοί, να γίνουν ιδιαίτερα δημοφιλείς.
Θετικό ρόλο στην άνοδο της αγοράς των smartwatches παίζει και η σταδιακή αποκλιμάκωση των τιμών τους. Δεν είναι τυχαίο ότι, το 2ο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, οι πωλήσεις “έξυπνων” ρολογιών με τιμή χαμηλότερη των $100 αυξήθηκαν κατά 547% ετησίως, αναδεικνύοντας την εμβέλεια της μαζικής αγοράς.
Σε επίπεδο κατασκευαστών, η Apple παραμένει για το 2ο τρίμηνο του 2021 ο ξεκάθαρος ηγέτης της παγκόσμιας αγοράς με μερίδιο 28% στις αποστολές. Την ίδια στιγμή, η Samsung κερδίζει έδαφος και η Garmin εξελίσσεται σε σημαντικό παίκτη του κλάδου, ενώ η πτώση της Huawei ακολουθεί την αντίστοιχη πορεία των πωλήσεων κινητών τηλεφώνων της κινεζικής εταιρείας.
Οι πρωταγωνιστές
Η αγορά smartwatches κινείται έντονα ανοδικά, κυρίως χάρη στις επιδόσεις του Apple Watch, του οποίου η βάση των χρηστών αγγίζει πλέον τα 100 εκατ. συσκευές. Η παγκόσμια βάση ενεργών χρηστών του Apple Watch αποτελείται στην πλειοψηφία της από Αμερικανούς.
Σχεδόν το ένα τρίτο των Αμερικανών κατόχων iPhone αποφάσισαν να πληρώσουν και για ένα Apple Watch. “Εξετάζοντας την επιτυχία του Apple Watch, οι περισσότεροι παίκτες εισήλθαν στην αγορά των smartwatches με ένα σχετικά λιγότερο προηγμένο λειτουργικό σύστημα, αλλά συγκρίσιμα χαρακτηριστικά φυσικής κατάστασης και υγείας και κομψά σχέδια σε προσιτές τιμές, που στοχεύουν εκατοντάδες εκατομμύρια δυνητικούς χρήστες παγκοσμίως”, σχολιάζουν οι αναλυτές.
Όπως παρατηρούν οι αναλυτές, η πορεία των πωλήσεων smartphones ενός κατασκευαστή συμβαδίζει σε ένα μεγάλο βαθμό με την πορεία πωλήσεων των smartwatches, που λανσάρει στην αγορά και αυτό το αποδεικνύει η περίπτωση της Apple, αλλά και στον αντίποδα αυτή της Huawei, όπου η πτώση της δημοτικότητας των “έξυπνων” κινητών του κατασκευαστή επηρεάζει και τη δημοτικότητα των smartwatches.
“Το πιο ισχυρό κίνητρο για την αγορά ενός “έξυπνου” ρολογιού είναι τα πλούσια σε χαρακτηριστικά trackers γυμναστικής και παρακολούθησης της φυσικής κατάστασης. Ωστόσο, υπάρχει ένα όριο στο πόσο θα πληρώσουν οι περισσότεροι άνθρωποι για ένα απλό περιφερειακό. Άρα η τιμή αποτελεί, επίσης, κομβικό στοιχείο για την περαιτέρω εξέλιξη της αγοράς των smartwatches”, καταλήγουν οι αναλυτές.
*πρώτη δημοσίευση: www.sepe.gr