Edition: International | Greek
MENU

Αρχική » Ευρώπη

Ο Zelensky προσπαθεί να ξεσηκώσει την κοινή γνώμη

Ο Ουκρανός πρόεδρος Volodymyr Zelensky προσπαθεί να ξεσηκώσει την κοινή γνώμη κατά των θαλάσσιων εξαγωγών ρωσικού πετρελαίου, ιδίως των ελληνικών δεξαμενόπλοιων που μεταφέρουν μεγάλο μέρος του

Από: N. Peter Kramer, EU correspondent - Δημοσίευση: Τετάρτη, 13 Ιουλίου 2022

Οι Έλληνες είναι οι μεγαλύτεροι ιδιοκτήτες δεξαμενόπλοιων στον κόσμο και ήταν οι πιο δραστήριοι μεταφορείς ρωσικού πετρελαίου, ακόμη και πριν από την εισβολή στην Ουκρανία τον Φεβρουάριο.
Οι Έλληνες είναι οι μεγαλύτεροι ιδιοκτήτες δεξαμενόπλοιων στον κόσμο και ήταν οι πιο δραστήριοι μεταφορείς ρωσικού πετρελαίου, ακόμη και πριν από την εισβολή στην Ουκρανία τον Φεβρουάριο.

του N. Peter Kramer

Ο Ουκρανός πρόεδρος Volodymyr Zelensky προσπαθεί να ξεσηκώσει την κοινή γνώμη κατά των θαλάσσιων εξαγωγών ρωσικού πετρελαίου, ιδίως των ελληνικών δεξαμενόπλοιων που μεταφέρουν μεγάλο μέρος του. «Βλέπουμε τις ελληνικές εταιρείες να χρησιμοποιούν σχεδόν τον μεγαλύτερο στόλο δεξαμενόπλοιων για τη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου», δήλωσε ο Zelensky σε συνέδριο του Economist στην Αθήνα την περασμένη εβδομάδα, μιλώντας μέσω weblink. «Είμαι βέβαιος ότι αυτό δεν ανταποκρίνεται στα συμφέροντα της ΕΕ, της Ελλάδας ή της Ουκρανίας. Αυτό είναι μόνο ένα παράδειγμα της ανάγκης για ακόμη μεγαλύτερη ενότητα, ώστε η Ρωσία να αναγκαστεί να αναζητήσει ειρηνικές λύσεις».

Οι Έλληνες είναι οι μεγαλύτεροι ιδιοκτήτες δεξαμενόπλοιων στον κόσμο και ήταν οι πιο δραστήριοι μεταφορείς ρωσικού πετρελαίου, ακόμη και πριν από την εισβολή στην Ουκρανία τον Φεβρουάριο. Το μερίδιό τους στην αγορά έχει αυξηθεί έκτοτε, σύμφωνα με παρατηρητές της αγοράς, καθώς αρκετές ναυτιλιακές εταιρείες της Δύσης αυτοσυγκρατούνται από το εμπόριο, για «ηθικούς λόγους» ή για να αποφύγουν τα αρνητικά σχόλια στα Μέσα Ενημέρωσης στη χώρα τους. Επτά στους εννέα πλοιοκτήτες των οποίων τα πλοία πραγματοποίησαν πολλαπλές παραδόσεις αργού πετρελαίου στην Ινδία ήταν Έλληνες, σύμφωνα με στοιχεία του Κέντρου Έρευνας για την Ενέργεια και τον Καθαρό Αέρα με έδρα τη Φινλανδία.

Ποιο είναι όμως το πρόβλημα; Ο Έλληνας εφοπλιστής Ευάγγελος Μαρινάκης δήλωσε ότι οι ελληνικές μεταφορές πετρελαίου είναι σύμφωνες με τις ισχύουσες κυρώσεις της ΕΕ που επιτρέπουν τις εισαγωγές ρωσικού αργού πετρελαίου μέχρι το τέλος του έτους. Είπε επίσης ότι «η απεξάρτηση από το ρωσικό πετρέλαιο δε θα συμβεί εν μία νυκτί». Πρόσθεσε ότι «αυτό που συμβαίνει έχει συμφωνηθεί μέσω συμβολαίων και είναι πλήρως εγκεκριμένο από την ΕΕ».

Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και η Ελληνίδα πλοιοκτήτρια Αγγελική Φράγκου. Δήλωσε, μεταξύ άλλων, ότι οι κυβερνήσεις δημιουργούν τα εμπορικά πρότυπα και θέτουν τους κανόνες. «Φτιάξτε κανόνες και εμείς θα ακολουθήσουμε», είπε χαρακτηριστικά. Λαμβάνεται δεόντως υπόψη!...

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Γνώμη

O Πούτιν και αδυναμίες της παντοδυναμίας

Athanase PapandropoulosΑπό: Athanase Papandropoulos

Οι προσωποπαγείς απολυταρχίες παρουσιάζουν μια σειρά από παθολογίες που είναι γνωστές στους πολιτικούς παρατηρητές, πλην όμως δεν προσφέρονται για απλά συμπεράσματα

Ηλεκτρονική Έκδοση Τρέχοντος Τεύχους: 04/2021 2021

Περιοδικό

Τρέχον Τεύχος

04/2021 2021

Δείτε τα παλαιά τεύχη
Συνδρομή
Διαφημιστείτε
Ηλεκτρονική Έκδοση

Ευρώπη

Εξαρθρώθηκε δίκτυο απάτης ΦΠΑ στην Ευρώπη - κατασχέθηκαν 520 εκατ. ευρώ

Εξαρθρώθηκε δίκτυο απάτης ΦΠΑ στην Ευρώπη - κατασχέθηκαν 520 εκατ. ευρώ

Κατασχέθηκαν περίπου σαράντα εντάλματα σύλληψης και περιουσιακά στοιχεία 520 εκατομμυρίων ευρώ

Οικονομία

Δαπάνες άνω των €3,3 δισ. για Έρευνα & Ανάπτυξη το 2023 στην Ελλάδα

Δαπάνες άνω των €3,3 δισ. για Έρευνα & Ανάπτυξη το 2023 στην Ελλάδα

Στο πεδίο της Έρευνας και Ανάπτυξης (Ε&Α) συνεχίζει να επενδύει η Ελλάδα, υλοποιώντας δαπάνες που το 2023 ξεπέρασαν τα €3,3 δισ.

EURACTIV.com - Feeds

All contents © Copyright EMG Strategic Consulting Ltd. 1997-2024. All Rights Reserved   |   Αρχική Σελίδα  |   Disclaimer  |   Website by Theratron