του Μαρία Μπακοπούλου
Σε θετικό έδαφος, με νoύμερα που πλησιάζουν αυτά του 2019 αναμένεται να κλείσει το 2022 για την Αθηναϊκή Ζυθοποιία, σε μια χρονιά δύσκολη η οποία δοκιμάστηκε από ανατιμήσεις σε όλους τους τομείς: Καύσιμα, Logistics, κριθάρι, γυαλί και αλουμίνιο, έχοντας ως συνέπεια δύο αυξήσεις, με διαφορά κάποιων μηνών στα προϊόντα της εταιρείας, μία μεσα στο 2021 και μια το 2022, συνολικα 6%.
Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας Αλέξανδρος Δανιηλίδης, εξάλλου, σε συνάντηση με δημοσιογράφους, εν μέσω ρευστού οικονομικού τοπίου, η εταιρεία συνέβαλε με 505 εκατ. ευρώ στα φορολογικά έσοδα του κράτους, κάτι το οποίο αντιστοιχεί στο 0,4% του ΑΕΠ της χώρας.
Κατά τον κ. Δανιηλίδη, δε, τα δύο προηγούμενα χρόνια η εταιρεία κατάφερε να αυξήσει το αποτύπωμα της σε επίπεδο αξίας, φτάνοντας τα 686 εκατ ευρώ. "Το 2020 είδαμε σε μια μέρα να εξατμίζεται σημαντικό μέρος του τζίρου μας" ανέφερε ο ίδιος, προσθέτοντας ότι το 2021 επήλθε ανάκαμψη και τα μεγέθη ήταν τα καλύτερα της τελευταίας επταετίας.
Στο πλαίσιο της συνεργασίας με τους προμηθευτές της, ο ίδιος δήλωσε ότι η Αθηναϊκή Ζυθοποιία συνεργάζεται αυτή τη στιγμή με 1.000 χονδρέμπορους σε όλη την Ελλάδα, σε μια περίοδο που συνεχίζει απρόσκοπτη και η παραγωγή κριθαριού με όρους συμβολικής Γεωργίας, για 15η χρόνια.
Εξάλλου, όπως έγινε γνωστό, με φόντο και την ενεργειακή κρίση των προηγούμενων μηνών, η εταιρεία πρασινίζει ενεργειακά δύο εργοστάσια της με στόχο το 2030 και ίσως και νωρίτερα να πετυχει μηδενικό ενεργειακό αποτύπωμα, όπως είναι εν γένει και η Ευρωπαϊκή οδηγία.
Στην παρούσα φάση, δε, και με την κατάσταση να έχει επανέλθει πλήρως μετά την πανδημία, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία αντλεί πάνω από το 50% του τζίρου της από τoυς κλάδους Ho.Re.Ca.
«Στο DNA μας οι εργαζόμενοι»
Σε μια εποχή που οι μεγάλες εταιρείες, ειδικά στην εστίαση, ή μια μετά την άλλη ανακοινώνουν έστω και μικρές αυξήσεις μισθών, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, όπως τόνισε ο κ. Δανιηλίδης, το 2021 προέβη σε μια σειρά ενεργειών στήριξης των εργαζομένων της, κάτι που θα γίνει, υποστήριξε ο ίδιος και το 2023, χωρίς, ωστόσο, να προσδιοριστεί αν θα πραγματοποιηθεί μέσω ενεργειών τύπου διατακτικές για διάφορα είδη, όπως, μάλιστα, το χρησιμοποίησε ως παράδειγμα ή μέσω αυξήσεων στους μισθούς τους, για τους οποίους ανέφερε συγκεκριμένα ότι "είναι άνω του μέσου όρου του κλαδου".
«Οι εργαζόμενοι είναι ένα σημαντικό κομμάτι του DNA της εταιρείας και όταν έχεις καλά αποτελέσματα μπορείς να τους υποστηρίξεις» υπογράμμισε με νόημα.
Εξαγωγές: Η έκπληξη ήρθε από την Κορέα
Η εξωστρέφεια παρέμεινε και το 2022 βαρύνουσας σημασίας κομμάτι της εταιρείας. Σε επίπεδο εξαγωγών, το πρόσημο για την Αθηναϊκή Ζυθοποιία είναι θετικό για το 2022, με τις εκτιμήσεις των στελεχών να αγγίζουν διψήφια αύξηση, ενώ χωρες στόχοι για την ερχόμενη χρονιά είναι αυτές της Δυτικής Ευρώπης, των Βαλκανίων, αλλά και της Ασίας.
Σε αυτό το σημείο ο κ. Δανιηλίδης έκανε ιδιαίτερη μνεία στην αγορά της Νότιας Κορέας η όποια ήταν για το 2022 μια ευχάριστη έκπληξη για τα προϊόντα της εταιρείας, καθώς θεωρειται μια χώρα με πολύ αυστηρά ποιοτικα standards.
Αυξήσεις στα προϊόντα και το 2023
Εξαλλου, το δυσμενές οικονομικό τοπίο θα φέρει ανατιμήσεις στα προϊόντα της εταιρείας και το 2023, «στο πλαίσιο της λογικής» όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Δανιηλίδης, τη στιγμή που συνεχίζει ακάθεκτο και το τριετές πλάνο επενδύσεων ύψους 60 εκατ. ευρώ, το οποίο θα περιλαμβάνει βελτιώτικές κινήσεις παντός είδους στα ζυθοποιεία της εταιρείας, αλλά και τεχνολογικές επεμβάσεις σε μονάδες παραγωγής προς το ακόμα πιο ψηφιακό, αλλά και κινήσεις προς την αυτοματοποίηση των πωλήσεων.
Κατά το ανώτατο στέλεχος της Αθηναϊκής Ζυθοποίιας, επιπρόσθετα, το 2023 που βρίσκεται προ των πυλών, θα χαρακτηρίζεται από δύο σημεία: Τόσο τις πληθωριστικές πιέσεις όσο και τις εκτιμήσεις για μικρή ανάπτυξη του ΑΕΠ, με τον κ. Δανιηλίδη να σημειώνει ότι από πλευράς Αθηναϊκής Ζυθοποιίας υπάρχει "συγκρατημένη αισιοδοξία" για αυξημένα μεγέθη και την προσεχή χρονιά.
Το 2023 θα είναι, επίσης, ένα έτος στο οποίο θα συνεχιστούν οι επενδύσεις σε προϊόντικές κατηγορίες, οι οποίες καθορίζονται από τις τάσεις της εποχής όπως πχ τα non alcohol προϊόντα. «Εξακολουθεί το trend αυτό, όχι όσο τα προηγούμενα χρόνια, όμως ως τάση θα συνεχιστεί γίατι γενικά οι Έλληνες δείχνουν μια στροφή προς το well being και θα υπάρξουν από πλευράς μας επενδύσεις».
Αναφέρθηκε, δε, και στην παραγωγή μηλίτη, η οποία επηρεάστηκε σαφέστατα από την επέλαση της Covid 19, ως ένα πεδίο, στο οποίο στηρίζεται η ελληνική γεωργία, καθώς ο χυμός προέρχεται από εγχώρια εταιρεία.
*πρώτη δημοσίευση: Businessnews.gr