της Νατάσα Φραγκούλη
Με ταχύτατους ρυθμούς διευρύνεται ο αριθμός των καταναλωτών παγκοσμίως, που επιλέγουν το ψηφιακό κανάλι αγορών, δίνοντας ψήφο εμπιστοσύνης στο e-commerce. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, την επόμενη πενταετία θα προστεθούν στην παγκόσμια κοινότητα 1,3 δισ. νέοι χρήστες υπηρεσιών ηλεκτρονικού εμπορίου.
Όπως προβλέπει νέα μελέτη από την Juniper Research, ο αριθμός των μοναδικών χρηστών ηλεκτρονικού εμπορίου, παγκοσμίως, θα φτάσει τα 4,4 δισ. έως το 2027, από μόλις 3,1 δισ. στα τέλη του 2022.
Η έρευνα προβλέπει ότι οι χώρες στην περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού θα είναι ο βασικός μοχλός αυτής της ανάπτυξης και θα αντιπροσωπεύουν πάνω από το 70% των νέων χρηστών ηλεκτρονικού εμπορίου, που θα προστεθούν στην παγκόσμια βάση.
Συγκεκριμένα, το Μπαγκλαντές, το Πακιστάν και η Ινδία ως χώρες που θα προσθέσουν πάνω από 600 εκατομμύρια νέους χρήστες ηλεκτρονικού εμπορίου μόνο τα επόμενα πέντε χρόνια, καθώς η αυξημένη πρόσβαση στο Διαδίκτυο και οι πιο ολοκληρωμένες αλυσίδες εφοδιασμού λιανικής θα υποστηρίξουν την ανάπτυξη του e-commerce.
Για τις συγκεκριμένες αναδυόμενες αγορές, οι πληρωμές και δη οι πλατφόρμες πληρωμών θα αποτελέσουν το “κλειδί” για την περαιτέρω τόνωση του ηλεκτρονικού εμπορίου.
Κλειδί οι πληρωμές
Η έκθεση προβλέπει ότι η περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού θα προσφέρει σημαντικές ευκαιρίες σε παρόχους υπηρεσιών πληρωμών, όπως η Visa και η Mastercard, μέσω της αυξημένης δραστηριότητας ηλεκτρονικού εμπορίου. Για την ακρίβεια, η συγκεκριμένη περιοχή θα αντιπροσωπεύει - σε αξία - πάνω από $4,3 τρισ. online δαπανών λιανικής έως το 2027.
Για να αξιοποιηθεί αυτή η σημαντική ανάπτυξη, η έκθεση παροτρύνει τους παρόχους υπηρεσιών πληρωμών να αναπτύξουν ανοιχτά συστήματα πληρωμών, που μπορούν να απλοποιήσουν το ηλεκτρονικό εμπόριο σε αναδυόμενες χώρες, όπως η Ινδία και η Μπαγκλαντές.
“Οι ανοιχτές πλατφόρμες πληρωμών είναι το κλειδί για τη μεγιστοποίηση της ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου στην περιοχή. Και αυτό γιατί επιτρέπουν την ταχεία εφαρμογή των προτιμήσεων πληρωμής για συγκεκριμένες χώρες, όπως τα εγχώρια ψηφιακά πορτοφόλια, μέσω ολοκληρωμένων προμηθευτών και παρόχων υπηρεσιών πληρωμών. Παράλληλα οδηγούν σε απλοποίηση της αγοράς ηλεκτρονικού εμπορίου τόσο για τους εμπόρους, όσο και για τους καταναλωτές”, τονίζει η μελέτη (eCommerce Payments Market: Trends, Analysis and Market Forecasts 2023-2027).
Την ίδια στιγμή, η έκθεση προτρέπει τους εμπόρους να επικεντρωθούν στην αύξηση της μέσης δαπάνης και των συναλλαγών ανά χρήστη, καθώς η πρόσβαση στις υπηρεσίες ηλεκτρονικού εμπορίου πολλαπλασιάζεται στην περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού. Προς αυτήν την κατεύθυνση, ο ρόλος της τεχνητής νοημοσύνης θα είναι κομβικός, αφού θα επιτρέψει στους εμπόρους να ανιχνεύσουν τις προτιμήσεις των καταναλωτών.
“Οι έμποροι, που παρέχουν εξατομικευμένες εμπειρίες και προσφορές ηλεκτρονικού εμπορίου, θα είναι σε καλύτερη θέση για να επωφεληθούν από την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου στην ευρύτερη περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού”, εκτιμά η Juniper Research.
*πρώτη δημοσίευση: Sepe.gr