της Νατάσας Φραγκούλη
Στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων 11 ετών βρέθηκαν οι πωλήσεις smartphones στην Ευρώπη το 2ο τρίμηνο του 2023. Η αγορά μειώθηκε κατά 12%, σημειώνοντας τον χαμηλότερο τριμηνιαίο όγκο από το 1ο τρίμηνο του 2012.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Counterpoint Research (Market Monitor), οι πωλήσεις smartphones, κατά το 2ο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, μειώθηκαν ποσοστιαία κατά 14% - σε ετήσια βάση - στη Δυτική Ευρώπη. Την ίδια στιγμή, η πτώση στην Ανατολική Ευρώπη ήταν πιο ελεγχόμενη και κινήθηκε ποσοστιαία στο 8%, παρά τη γενικότερη γεωπολιτική αστάθεια στην περιοχή και τη συνεπακόλουθη οικονομική αβεβαιότητα.
Ενδεικτικό της κατήφειας, που επικρατεί και στην ευρωπαϊκή αγορά smartphones - όπως άλλωστε και στην παγκόσμια - είναι ότι όλες οι μεγάλες χώρες της περιοχής παρουσίασαν αδύναμες επιδόσεις το 2ο τρίμηνο του 2023.
Εξαίρεση αποτέλεσε η Ρωσία, η οποία αντίθετα σημείωσε ανάπτυξη πωλήσεων 4% σε ετήσια βάση. Ωστόσο, όπως σχολιάζουν οι αναλυτές, αυτή η επίδοση συνδέεται κυρίως με τις χαμηλότερες αποστολές το 2ο τρίμηνο του 2022 - το πρώτο πλήρες τρίμηνο μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, τις επακόλουθες κυρώσεις και την έξοδο σημαντικών παικτών smartphones από την αγορά.
Γιατί πέφτει η αγορά
“Η αγορά είναι απίθανο να κάνει πλήρη ανάκαμψη φέτος. Και το 2023, οι αποστολές smartphones αναμένεται να είναι χαμηλότερες από το 2022, σημειώνοντας διαδοχικά χαμηλά και το τρέχον έτος, όπως συνέβη και πέρσι”, εκτιμά η Counterpoint. Η εκτίμηση αυτή συνδέεται εν μέρει με τις οικονομικές συνθήκες, οι οποίες επηρεάζουν δυσμενώς την αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών.
“Ωστόσο, παρά τους χαμηλούς όγκους αποστολών, οι επερχόμενες εκδόσεις του iPhone της Apple και των πτυσσόμενων συσκευών της Samsung είναι πιθανό να τονώσουν τους όγκους των πωλήσεων κατά τα επόμενα τρίμηνα”, αναφέρει η εταιρεία.
Πώς αντιδρούν οι κατασκευαστές
Σε επίπεδο κατασκευαστών, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών, η OPPO είχε μια δύσκολη περίοδο το 2ο τρίμηνο του 2023, με τις αποστολές smartphones να μειώνονται κατά 51% σε ετήσια βάση. Από την πλευρά της, η realme πέτυχε αύξηση πωλήσεων κατά 12% το 2ο τρίμηνο του 2023 σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα. Το ανοδικό momentum της εταιρείας στην Ευρώπη οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στη ρωσική αγορά, η οποία αντιπροσώπευε το 55% των πωλήσεων της κινεζικής εταιρείας στην περιοχή της Ευρώπης.
“Στη Ρωσία, η realme επωφελήθηκε από την έξοδο της Samsung και της Apple από την αγορά, η οποία επέτρεψε στην εταιρεία να καλύψει το κενό που άφησαν αυτά τα δύο βαριά ονόματα”, εξηγούν οι αναλυτές.
Στο μεταξύ, η HONOR κατέγραψε αύξηση 9% σε ετήσια βάση κατά τη διάρκεια του τριμήνου λόγω της επίδρασης της βάσης και της συνεχιζόμενης επέκτασης της εκτός Κίνας.
Από την πλευρά τους, οι μεγάλοι παίκτες της αγοράς είδαν όλοι μειώσεις πωλήσεων, με την Xiaomi να χάνει 9%, την Apple να υφίσταται μείωση πωλήσεων κατά 21%, ενώ το πτωτικό πρόσημο για τη Samsung ήταν 8% το εξεταζόμενο διάστημα.
*πρώτη δημοσίευση: Sepe.gr