Ενδείξεις ανακοπής της πτωτικής πορείας και σταθεροποίησης συνεχίζει να δίνει η παγκόσμια αγορά smartphones. Το 3ο τρίμηνο του 2023 οι πωλήσεις υποχώρησαν μεν, αλλά οριακά και συγκεκριμένα σε ποσοστό 1% σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα.
Μάλιστα, το εξεταζόμενο διάστημα η παγκόσμια αγορά smartphones σημείωσε διψήφια ανάπτυξη σε σχέση με ένα τρίμηνο νωρίτερα (σ.σ. πρόκειται για τη δεύτερη διαδοχική αύξηση πωλήσεων “έξυπνων” κινητών εντός του 2023).
Όπως σχολιάζει η εταιρεία ερευνών Canalys, απ’ όπου προέρχονται τα παραπάνω στοιχεία, η ελαφρά πτώση του 1% το 3ο τρίμηνο του 2023 σηματοδοτεί την επιβράδυνση της πτώσης της αγοράς. “Ενισχυμένη από τις αυξήσεις πωλήσεων σε περιφερειακό επίπεδο και την αυξημένη ζήτηση αναβάθμισης για αναβαθμίσεις συσκευών, η αγορά smartphones κατέγραψε διψήφια διαδοχική ανάπτυξη το 3ο τρίμηνο και ετοιμάζεται για ένα δυνατό τρίμηνο στα τέλη του έτους”, αναφέρει σε ανάλυσή της η εταιρεία.
Προσοχή στα αποθέματα
“Οι κατασκευαστές θα πρέπει να παραμείνουν προσεκτικοί. Οι παγκόσμιες μακροοικονομικές και γεωπολιτικές αβεβαιότητες έχουν κάνει εξαιρετικά εύθραυστη την αγορά”, αναφέρει σχετικά με την πορεία της αγοράς η Canalys, η οποία παραμένει συντηρητική στην εκτίμησή της για τη μεσοπρόθεσμη και τη μακροπρόθεσμη ανάπτυξη της αγοράς smartphones.
“Η σχολαστική παρακολούθηση των αποθεμάτων και της τελικής ζήτησης είναι ζωτικής σημασίας για την αποφυγή αναταράξεων. Βλέπουμε τους πωλητές να ανακατασκευάζουν στρατηγικά τα αποθέματά τους, για να προετοιμαστούν για πιθανή αναζωπύρωση της ζήτησης και παράλληλη αύξηση του κόστους της αλυσίδας εφοδιασμού”, σχολιάζουν οι αναλυτές.
Οι κατασκευαστές
Σε επίπεδο κατασκευαστών, τα στοιχεία της Canalys αποδίδουν στη Samsung την πρώτη θέση της παγκόσμιας αγοράς smartphones. Η νοτιοκορεάτικη εταιρεία διατήρησε την ηγετική της θέση με μερίδιο αγοράς 20%, παρά τη μικρή πτώση των πωλήσεων κατά το 3ο τρίμηνο του 2022.
Από την πλευρά της, η Apple βρέθηκε στη δεύτερη θέση της παγκόσμιας αγοράς με μερίδιο αγοράς 17%, ενώ η Xiaomi κατέλαβε την τρίτη με μερίδιο 14%, με τις πωλήσεις της να ανακάμπτουν τόσο σε ετήσια βάση, όσο και σε επίπεδο τριμήνου.
Τα ίδια στοιχεία δείχνουν ότι η OPPO (συμπεριλαμβανομένης της OnePlus) κατέλαβε την τέταρτη θέση της παγκόσμιας αγοράς smartphones με μερίδιο 9%, λόγω της ισχυρής της θέσης στην περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού.
Στο μεταξύ, η TRANSSION ολοκλήρωσε την πρώτη πεντάδα με μερίδιο 9% και αξιοσημείωτη αύξηση πωλήσεων από έτος σε έτος. Εκτός της πρώτης πεντάδας, η Huawei έκανε, πάντως, σημαντικό come back στην εγχώρια αγορά της, καθοδηγούμενη από τη νέα σειρά Mate.
“Τα νέα λανσαρίσματα της Huawei και της Apple ηλεκτρίζουν την αγορά αυτό το τρίμηνο, ξεπερνώντας το ενδιαφέρον για τις ναυαρχίδες πολλών άλλων κατασκευαστών”, σχολιάζει η Canalys.
*πρώτη δημοσίευση: Sepe.gr