της Νατάσας Φραγκούλη
Ψήφο εμπιστοσύνης στα τοπικά online καταστήματα δίνουν οι Έλληνες e-shoppers. Για την ακρίβεια, σχεδόν οι μισοί (49%) χρήστες του Ίντερνετ στην Ελλάδα πραγματοποίησαν, το 2023, αγορές από τοπικά καταστήματα. Οι λόγοι είναι πολλοί.
Σύμφωνα με την Έκθεση Ηλεκτρονικού Εμπορίου της Nexi για την Ελλάδα το 2023, οι χρήστες του Ίντερνετ επιλέγουν να κάνουν τις αγορές τους από τοπικές επιχειρήσεις για τους ακόλουθους λόγους: 72% τιμές, 39% επιλογές παράδοσης και 30% στήριξη μικρών/τοπικών επιχειρήσεων.
“Σε ό,τι αφορά το ηλεκτρονικό εμπόριο, οι τιμές παίζουν καθοριστικό ρόλο για τους Έλληνες. Σε συνδυασμό με τις ευνοϊκές επιλογές παράδοσης και με την προτίμηση των καταναλωτών να στηρίζουν μικρές/τοπικές επιχειρήσεις, οι ευκαιρίες προώθησης του τοπικού εμπορίου είναι αμέτρητες”, αναφέρει η σχετική έκθεση.
Πάντως, την ίδια στιγμή, σύμφωνα με τα ερευνητικά δεδομένα της Έκθεσης Ηλεκτρονικού Εμπορίου για την Ελλάδα το 2023, οι άνθρωποι δείχνουν ολοένα μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τις ευκαιρίες που υπάρχουν πέρα από τα σύνορά τους. Το 51% των χρηστών του Ίντερνετ στην Ελλάδα απαντά ότι πραγματοποίησε κάποια ηλεκτρονική αγορά από ξένο ιστότοπο τις τελευταίες 28 ημέρες του 2023.
“Οι παγκόσμιες ηλεκτρονικές αγορές προσφέρουν απαράμιλλη ευκολία και ποικιλία, καθώς επιτρέπουν στους καταναλωτές να έχουν πρόσβαση σε προϊόντα απ’ όλο τον κόσμο. Αυτή η παγκόσμια εμβέλεια έχει μεταμορφώσει την αγοραστική εμπειρία, παρέχοντας κι άλλες ευκαιρίες πέρα από τις τοπικές επιλογές”, σημειώνει η έκθεση της Nexi.
Tι βλέπουν στα διεθνή marketplaces
Το ευρύ φάσμα των χωρών απ’ όπου μπορούν να ψωνίσουν οι καταναλωτές, καθιστά ακόμα πιο ελκυστικές τις ηλεκτρονικές αγορές παγκόσμιας κλίμακας. Τα επεκτεινόμενα παγκόσμια marketplaces, όπως το Amazon και το eBay, έχουν διευκολύνει αυτήν τη μετάβαση, προσφέροντας στους καταναλωτές ευκολία και άνεση. Οι περισσότεροι καταναλωτές θεωρούν σημαντικό πλεονέκτημα τη δυνατότητα πρόσβασης σε ποικιλία επιλογών, σε συνδυασμό με την εύρεση καλύτερων τιμών.
Σύμφωνα με τα πορίσματα της Έκθεσης Ηλεκτρονικού Εμπορίου για την Ελλάδα το 2023, το 52% των χρηστών του ίντερνετ δήλωσαν ότι η μεγάλη γκάμα προϊόντων αποτελεί βασικό πλεονέκτημα.
Υπάρχουν ακόμα ορισμένοι, που προβληματίζονται σχετικά με συγκεκριμένα ζητήματα: 42% των καταναλωτών ανησυχούν για την ποιότητα των προϊόντων, εκφράζοντας ενδοιασμούς ή θεωρώντας πως πρόκειται για μειονέκτημα.
“Παρ’ όλο που οι παγκόσμιες ηλεκτρονικές αγορές εξασφαλίζουν πολλά οφέλη, η προώθηση των τοπικών ηλεκτρονικών αγορών μπορεί να ενισχύσει σημαντικά τους δεσμούς της κοινότητας, να στηρίξει τις τοπικές οικονομίες και να προσφέρει μοναδική αξία στους καταναλωτές”, τονίζουν οι συντάκτες της σχετικής μελέτης.
“Παρ’ όλο που σήμερα όλος ο κόσμος έχει γίνει μια «γειτονιά», ποτέ άλλοτε δεν ήταν τόσο σημαντικό να αναδειχθούν τα τοπικά προϊόντα και να προωθηθούν τα μοναδικά οφέλη, που εξασφαλίζουν οι αγορές μέσα στα όρια της κοινότητας. Υιοθετώντας αυτές τις στρατηγικές, οι επιχειρήσεις μπορούν να δημιουργήσουν ένα πιο ισορροπημένο και βιώσιμο αγοραστικό οικοσύστημα, που θα καλύπτει τις ποικίλες ανάγκες των καταναλωτών”, καταλήγει η έκθεση.
*πρώτη δημοσίευση: Sepe.gr