Edition: International | Greek
MENU

Αρχική » Νέα & Εκδηλώσεις

Η ΩΡΑ ΤΩΝ ΝΕΟΦΥΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ

Μπορούν οι περίφημες start-ups να οδηγήσουν την Ελλάδα και την οικονομία της σε μια νέα εποχή ανάπτυξης και κοινωνικής ευημερίας;

Από: EBR - Δημοσίευση: Παρασκευή, 4 Απριλίου 2014

Πέρα από τον τεχνολογικό, μπορούμε να έχουμε νεοφυείς επιχειρήσεις σε όλους τους κλάδους που έχουν χαρακτηριστικά ταχείας ανάπτυξης και καινοτομίας. Στις περισσότερες περιπτώσεις, βεβαίως, για να είναι μία επιχείρηση καινοτομική, αναγκαστικά χρησιμοποιεί την τεχνολογία –αλλά αυτό δεν την κάνει τεχνολογικό start-up. Μία ακόμη σύγχυση είναι ότι πολλοί μπερδεύουν την επιστημονική και τεχνολογική αριστεία με την καινοτομία και δη την επιχειρηματική.
Πέρα από τον τεχνολογικό, μπορούμε να έχουμε νεοφυείς επιχειρήσεις σε όλους τους κλάδους που έχουν χαρακτηριστικά ταχείας ανάπτυξης και καινοτομίας. Στις περισσότερες περιπτώσεις, βεβαίως, για να είναι μία επιχείρηση καινοτομική, αναγκαστικά χρησιμοποιεί την τεχνολογία –αλλά αυτό δεν την κάνει τεχνολογικό start-up. Μία ακόμη σύγχυση είναι ότι πολλοί μπερδεύουν την επιστημονική και τεχνολογική αριστεία με την καινοτομία και δη την επιχειρηματική.

του Αθαν. Χ. Παπανδρόπουλου

Οι περίφημες start-ups, ή ελληνιστί νεοφυείς επιχειρήσεις, σίγουρα αποτελούν ένα πολύ σοβαρό ατού για την ελληνική οικονομία, γι αυτό και η Ελληνική Εταιρεία Διοικήσεως Επιχειρήσεων (ΕΕΔΕ) προωθεί την διάδοσή τους. Έτσι, ο Τομέας Εταιρικών Υποθέσεων (ΤΕΥΠ) της Εταιρείας, προσφέροντας γνώση και υποστήριξη στην πράξη σε νέους επιχειρηματίες start-ups, κλήρωσε σε εννέα από αυτούς εκπαιδευτικά σεμινάρια της ΕΕΔΕ σε τομείς όπως τα social media και η ανάπτυξη βασικών αρχών του ηλεκτρονικού επιχειρείν, καθώς και δωρεάν παροχή συμβουλευτικής σε θέματα επικοινωνίας από καταξιωμένα στελέχη/μέλη της Διοικούσας Επιτροπής του. 

Η προσφορά αυτή πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της εξαιρετικά ενδιαφέρουσας εσπερίδας που οργάνωσε ο ΤΕΥΠ στο Συνεδριακό Κέντρο της ΕΕΔΕ, την 1η Απριλίου 2014, για τις νεοφυείς επιχειρήσεις, όπου ειδικοί της επικοινωνίας παρουσίασαν την θεωρία και την πράξη για το πώς μπορεί να «πουληθεί» αποτελεσματικά μια καλή επιχειρηματική ιδέα, με τίτλο: «Keep Calm and Startup». Στην εσπερίδα, που εντάσσεται στην σειρά εκδηλώσεων «Από τις Αντιλήψεις στην Συναντίληψη» του ΤΕΥΠ, παρουσιάστηκε με σύντομο και εύστοχο τρόπο μία συνοπτική εικόνα του τοπίου που διαμορφώνουν οι εγχώριες start-ups σήμερα, αλλά κυρίως οι προκλήσεις και οι ευκαιρίες που καλούνται να διαχειριστούν οι νέες επιχειρήσεις με κυριότερό τους εφόδιο την Επικοινωνία.

Ανοίγοντας την εκδήλωση, ο κ. Πάκης Παπαδημητρίου, μέλος της Διοικούσας Επιτροπής του ΤΕΥΠ, τόνισε ότι πρόκειται για μια προσπάθεια του Τομέα να συμβάλει σε αυτό το νέο επιχειρείν, που μπορεί να βοηθήσει στην ανάπτυξη της χώρας και στην έξοδο από την κρίση με την δημιουργία προστιθέμενης αξίας και θέσεων εργασίας. Τα τελευταία χρόνια, η αύξηση των start-ups στην Ελλάδα είναι εντυπωσιακή, αφού μόνον την τελευταία τριετία έχουν τριπλασιαστεί, ενώ και τα ποσά που επενδύονται αυξάνονται ραγδαία. Στην κλαδική κατάταξη βλέπουμε εταιρείες χρηματοοικονομικών υπηρεσιών, τεχνολογίας, media, αγροτικών προϊόντων, τροφίμων, τουρισμού, πολιτισμού, εκπαίδευσης, κ.α. Ο αυξανόμενος αριθμός των start-ups έχει οδηγήσει επίσης και στην αύξηση των οργανισμών στήριξης αυτής της προσπάθειας, όπως οι συνεργατικοί χώροι, οι θερμοκοιτίδες, κλπ.

Στο πλαίσιο αυτών των εξελίξεων, που αποτελούν και μήνυμα ελπίδας, ο πρόεδρος της Hellenic Start-Ups Association κ. Δημήτρης Τσίγκος τόνισε ότι, παρά το ένα εκατομμύριο ΑΦΜ επιχειρήσεων που υπάρχουν στην Ελλάδα, η επιχειρηματικότητα στην χώρα μας είναι στην πλειοψηφία της μικρού βεληνεκούς και χαμηλών οριζόντων –και αυτό πρέπει να αλλάξει, αν θέλουμε να έχουμε πιο πετυχημένη επιχειρηματικότητα και να βγούμε από την κρίση, δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας. Μελέτες σε όλο τον κόσμο δείχνουν ότι ποιοτικές θέσεις εργασίας μπορούν να δημιουργηθούν βιώσιμα μόνον από νεοφυείς επιχειρήσεις. Νεοφυής είναι μία επιχείρηση η οποία είναι νέα και έχει δύο βασικά χαρακτηριστικά: στοχεύει σε ταχεία ανάπτυξη και προσφέρει κάποια καινοτομία.

Και εδώ υπάρχει μεγάλη σύγχυση. Πολλοί θεωρούν ότι πρόκειται μόνον για νέες τεχνολογίες ή κινητές εφαρμογές. Πέρα από τον τεχνολογικό, μπορούμε να έχουμε νεοφυείς επιχειρήσεις σε όλους τους κλάδους που έχουν χαρακτηριστικά ταχείας ανάπτυξης και καινοτομίας. Στις περισσότερες περιπτώσεις, βεβαίως, για να είναι μία επιχείρηση καινοτομική, αναγκαστικά χρησιμοποιεί την τεχνολογία –αλλά αυτό δεν την κάνει τεχνολογικό start-up. Μία ακόμη σύγχυση είναι ότι πολλοί μπερδεύουν την επιστημονική και τεχνολογική αριστεία με την καινοτομία και δη την επιχειρηματική. Αν συνδυάσουμε το παραδοσιακό με το σύγχρονο, μπορούμε να έχουμε παγκοσμίου επιπέδου αποτελέσματα σε όλους σχεδόν τους τομείς. Όσον αφορά στην χρηματοδότηση, χρήματα υπάρχουν πλέον για τις start-ups, αλλά φαίνεται πως αυτό δεν ήταν ποτέ το πρόβλημα γιατί μία καλή επιχείρηση θα βρει χρηματοδότηση ακόμα και σε δύσκολο περιβάλλον που υπάρχει έλλειψη για επενδυτικά κεφάλαια υψηλού ρίσκου.

«Πρέπει να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα κουλτούρας δημιουργώντας επιχειρήσεις μεγάλου βεληνεκούς, ενώ πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι ότι τα περισσότερα εγχειρήματα θα αποτύχουν, όπως γίνεται διεθνώς –και αυτό δεν είναι κάτι κακό, διότι εκείνοι που αποτυγχάνουν την πρώτη φορά, την δεύτερη ή την τρίτη θα τα καταφέρουν», είπε ο κ. Δημήτρης Τσίγκος.

Από την πλευρά του, ο κ. Άρης Κεφαλογιάννης, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Gaea Products και μέλος του Συμβουλίου Καινοτομίας στο υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, είπε χαρακτηριστικά ότι «όταν ξεκίνησε η Gaea τα ελληνικά γεωργικά προϊόντα είχαν δύο προβλήματα: το ένα ήταν η συσκευασία και το design και το άλλο η συνέπεια στην ποιότητα και στις παραδόσεις. Αυτά τα προβλήματα επιλύσαμε, δημιουργώντας δύο άνθρωποι την εταιρεία από το μηδέν. Σήμερα είναι μία πολυμετοχική εταιρεία, που έχει αλλάξει πολλά πράγματα αλλά παραμένει πιστή στο όραμα και στις αξίες που έθεσε εξ αρχής. Και συνεχίζει ενσωματώνοντας στην στρατηγική της έναν κοινωνικό σκοπό –την ευζωία που προσφέρει η μεσογειακή διατροφή– και την καινοτομία».

Οι κ.κ. Λουκάς Πηλίτσης, Fund Manager της PJ Tech Catalyst Fund και Γιώργος Τζιραλής, Partner στην Open Fund, αναφέρθηκαν στο θέμα της χρηματοδότησης, που παρέχεται κατά κανόνα όχι με δάνεια αλλά με εταιρική συμμετοχή. Η κυρία Ρόζα Μάνου, σύμβουλος μάρκετινγκ και επικοινωνίας, αναφέρθηκε στον ρόλο της επικοινωνίας στη ανάπτυξη μιας νέας επιχειρηματικής ιδέας, ενώ ο κ. Νίκος Βερβερίδης, co-founder της Aephoria.net, παρέθεσε συμβουλές για μια επιτυχημένη παρουσίαση του επιχειρηματικού πλάνου.

Ο κ. Δημήτρης Καλαβρός, co-founder της Found.ation και της Nest Media, μίλησε για το ολοκληρωμένο πακέτο βοήθειας που προσφέρεται από πλευράς εκκολαπτηρίων στις start-ups, το οποίο περιλαμβάνει από mentoring και coaching μέχρι νομική βοήθεια και εκδηλώσεις. Ο κ. Μιχάλης Στάγκος, co-founder της Industry Disruptors Game Changers και founder της mscomm, τόνισε πόσο βασικό είναι να μάθουμε να δουλεύουμε μαζί, ενώ αναφέρθηκε και στην διεθνή προώθηση του ελληνικού οικοσυστήματος και στα διεθνή βραβεία που έχουμε αποσπάσει ως χώρα στην νεανική επιχειρηματικότητα.

Ο κ.Jimmy Athanasopoulos, μέντορας στην Stella Mare και πρόεδρος του ελληνικού βραβείου επιχειρηματικότητας, αναφέρθηκε σε αυτή την ελληνική πρωτοβουλία στην οποία συμμετέχουν ο όμιλος Libra, ο κ. Δημήτρης Γουλανδρής και η Τράπεζα Πειραιώς. Το βραβείο, όπως είπε, έχει τέσσερα κριτήρια: καινοτομία, δημιουργία θέσεων εργασίας, χρηματοοικονομικός ρεαλισμός/πειθαρχία και βιωσιμότητα. Ζητούμενο είναι να δημιουργηθούν επιχειρήσεις οι οποίες θα αυτοχρηματοδοτούνται. Το βραβείο παρέχει άτοκη χρηματοδότηση, χωρίς εγγυήσεις ή επενδυτική ανάμειξη του ομίλου Libra, με μόνη δέσμευση του νικητή ότι δεν θα πρέπει να εμπλακεί σε περιπτώσεις διαφθοράς, διαπλοκής, δωροδοκίας, κλπ. «Το ισχυρότερο κεφάλαιο της χώρας είναι το ανθρώπινο δυναμικό της», κατέληξε.

Στην συνέχεια παρουσιάστηκαν επιτυχημένες start-ups που διακρίθηκαν στον ελληνικό χώρο, όπως το RABT που παρουσίασε ο κ. Λεωνίδας Γαρύφαλλος, co-founder & CTO της εταιρείας, και ο κ. Γιάννης Μπρούστας μέσω Skype από τη Νέα Υόρκη, και το AthensBook που παρουσίασαν οι συνιδρυτές του κ.κ. Γιώργος Πάντζαρης και Δημοσθένης Καπώνης.

Σημειώνουμε τέλος ότι την εξόχως ενδιαφέρουσα εκδήλωση συντόνισε με επιτυχία η γενική γραμματέας του ΤΕΥΠ κυρία Αγγελική Παπαδοπούλου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Γνώμη

Αν ζούσε… ο Κων. Μητσοτάκης

Από: EBR

Εάν είχε εφαρμοστεί η πολιτική του, δεν θα χρεοκοπούσαμε

Ηλεκτρονική Έκδοση Τρέχοντος Τεύχους: 04/2021 2021

Περιοδικό

Τρέχον Τεύχος

04/2021 2021

Δείτε τα παλαιά τεύχη
Συνδρομή
Διαφημιστείτε
Ηλεκτρονική Έκδοση

Ευρώπη

Εξαρθρώθηκε δίκτυο απάτης ΦΠΑ στην Ευρώπη - κατασχέθηκαν 520 εκατ. ευρώ

Εξαρθρώθηκε δίκτυο απάτης ΦΠΑ στην Ευρώπη - κατασχέθηκαν 520 εκατ. ευρώ

Κατασχέθηκαν περίπου σαράντα εντάλματα σύλληψης και περιουσιακά στοιχεία 520 εκατομμυρίων ευρώ

Οικονομία

Αρ. Παντελιάδης: Οι τιμές δεν θα ξαναπέσουν, μόνη λύση η αύξηση μισθών

Αρ. Παντελιάδης: Οι τιμές δεν θα ξαναπέσουν, μόνη λύση η αύξηση μισθών

Η λύση στο πρόβλημα είναι η αύξηση των μισθών, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ένωσης Ελληνικών Σούπερ Μάρκετ

EURACTIV.com - Feeds

All contents © Copyright EMG Strategic Consulting Ltd. 1997-2024. All Rights Reserved   |   Αρχική Σελίδα  |   Disclaimer  |   Website by Theratron