Η ομογενοποίηση του περιεχομένου των ειδήσεων, τα fake news, η τάση της ελεύθερης πληροφόρησης, η έκρηξη των blogs και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, η ανάδυση της «δημοσιογραφίας των πολιτών» οι τεχνολογικές εξελίξεις και οι ψηφιακές καινοτομίες συζητήθηκαν εκτενώς από κοινό και ομιλητές.
«Παρατηρούμε μια ριζική ανατροπή στο δημοσιογραφικό τοπίο. Η επένδυση σε άυλες αξίες είναι το μότο της εποχής, το ίδιο πλέον αντιστοιχεί και στην μετά-δημοσιογραφία του σήμερα» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Παπανδρόπουλος στην εισήγησή του.
Υπογράμμισε, ακόμη, ότι στο μέλλον θα παρατηρείται εξατομίκευση των ειδήσεων -γεγονός που είναι ήδη εμφανές από τα social media- και σταδιακή κατάργηση του τηλεοπτικού προϊόντος, το οποίο θα εξειδικεύεται (θεματικά τηλεοπτικά δίκτυα), καθώς και του έντυπου Τύπου.
Από την πλευρά του, ο κ. Μαλλάς τόνισε ότι «Θα παρατηρήσουμε προσωποποιημένα και εξειδικευμένα Μέσα Ενημέρωσης στο μέλλον. Πρέπει να προσφέρουμε καλύτερη ποιότητα στις ειδήσεις. Το άμεσο στην είδηση είναι το ζητούμενο και το κλειδί της μετά-Δημοσιογραφίας».
Το πάνελ πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο των δράσεων της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης & Επικοινωνίας «Ψηφιακός Οκτώβρης 2017».