Μετάφραση: Μαρία Γαλανάκη
Σύμφωνα με το McKinsey Global Institute, τα ρομπότ θα μπορούσαν να αντικαταστήσουν 800 εκατομμύρια θέσεις εργασίας έως το 2030, ενώ το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ αναφέρει ότι μια «επανάσταση δεξιοτήτων» θα μπορούσε να παράσχει μια σειρά νέων ευκαιριών.
«Αν δεν αλλάξουμε τον τρόπο που διδάσκουμε, σε 30 χρόνια από τώρα, θα έχουμε πρόβλημα», δήλωσε, ο ιδρυτής του Alibaba Group, Jack Mο, μιας από τις εταιρείες κολοσσούς του ηλεκτρονικού εμπορίου της Κίνας.
Η βασισμένη στη γνώση προσέγγιση «των 200 χρόνων», θα «οδηγήσει τα παιδιά μας να αποτύχουν», καθώς δεν θα μπορούσαν ποτέ να ανταγωνιστούν τα μηχανήματα. Τα παιδιά πρέπει να διδάσκονται «κοινωνικές δεξιότητες», όπως την ανεξάρτητη σκέψη, τις αξίες και την ομαδική εργασία, τόνισε.
«Ο,τιδήποτε είναι συνηθισμένο ή επαναλαμβανόμενο θα καταστεί αυτοματοποιημένο», δήλωσε η διευθύντρια του London School of Economics, Minouche Shafik, στη Σύνοδο για την Εξοικονόμηση της Οικονομικής Παγκοσμιοποίησης. Μίλησε, ακόμη, για τη σημασία των «κοινωνικών δεξιοτήτων» και των δημιουργικών δεξιοτήτων. «Ερευνητικές δεξιότητες είναι η ικανότητα να βρίσκει κανείς πληροφορίες, να τις συνθέτει, να βγάζει κάτι από αυτές».
«Η αναμόρφωση του εκπαιδευτικού μας συστήματος θα είναι απαραίτητη για την αναδόμηση της διάσπασης στις κοινωνίες μας και για την αποφυγή κλίσης προς τον λαϊκισμό», ανέφερε.
«Δεν είναι τυχαίο ότι οι άνθρωποι που ψήφισαν υπέρ των λαϊκιστικών κομμάτων σε όλο τον κόσμο είναι άνθρωποι με πολύ χαμηλό μορφωτικό επίπεδο. Δεν οφείλεται στο γεγονός ότι είναι ανόητοι, αλλά επειδή είναι έξυπνοι. Έχουν καταλάβει ότι αυτό το σύστημα δεν θα λειτουργήσει υπέρ τους».
Αν έχετε διαβάσει για την αυξανόμενη σημασία των δεξιοτήτων STEM - αυτές είναι η επιστήμη, η τεχνολογία, η εκπαίδευση και τα μαθηματικά – στο άπειρο, εδώ παρατίθεται μια νέα άποψη της Fabiola Gianotti, σωματιδιακού φυσικού και Γενικής Διευθύντριας του CERN. Πρόκειται για τη γυναίκα που είναι υπεύθυνη για τον Μεγάλο Επιταχυντή Αδρονίων, καθώς και άλλων επιστημονικών έργων, αλλά ταυτόχρονα αναφέρει ότι η μουσική είναι εξίσου σημαντική με τα μαθηματικά.
«Πρέπει να σπάσουμε τα πολιτιστικά σιλό. Πολύ συχνά οι άνθρωποι τοποθετούν την επιστήμη και τις ανθρωπιστικές επιστήμες, ή την επιστήμη και τις τέχνες, σε διαφορετικά σιλό. Αυτά είναι η ισχυρότερη έκφραση της περιέργειας και δημιουργικότητας της ανθρωπότητας», ανέφερε στη Σύνοδο για την εκπαίδευση.
«Προσωπικά, ήμουν ένα πολύ περίεργο παιδί, ήθελα να απαντήσω στα μεγάλα ερωτήματα για το πώς λειτουργεί το σύμπαν. Οι ανθρωπιστικές και οι μουσικές μου σπουδές συνέβαλαν τόσο σε αυτό που είμαι σήμερα ως επιστήμονας, όσο και στις σπουδές μου στη φυσική».
Για τις μελέτες που αφορούν την επιστήμη έκανε λόγο και ο Πρωθυπουργός του Καναδά, Justin Trudeau, ο οποίος μίλησε για τη σημασία της εκπαίδευσης στον εξοπλισμό της χώρας για την Τέταρτη Βιομηχανική Επανάσταση. «Δεν ασχολούμαι πολύ με την κωδικοποίηση ως Πρωθυπουργός, αλλά το να κατανοώ πώς λειτουργούν οι αλγόριθμοι, το να κατανοώ την επιστήμη είναι πολύ σημαντικό», δήλωσε.
Αντίθετα, η εκπαίδευση διαδραματίζει πολύ μεγαλύτερο ρόλο από το να εξοπλίζει απλώς τους ανθρώπους για τις θέσεις εργασίας του μέλλοντος.
«Η εκπαίδευση είναι αυτή που εξαλείφει τον κύκλο της φτώχειας και της καταπίεσης», δήλωσε η Ιρλανδή ακτιβίστρια που μίλησε στη Σύνοδο για την προώθηση της εκπάιδευσης, Sinead Burke.
«Απουσιάζω αρκετές μέρες από το σχολείο, γιατί θέλω να επισημάνω ότι η εκπαίδευση των κοριτσιών και των γυναικών είναι πολύ σημαντική». Στη συνέχεια, περιέγραψε τη συνάντησή της με ένα κορίτσι πρόσφυγα από την Συρία, το οποίο ρώτησε τι θέλει να γίνει, όταν μεγαλώσει.
«Μου απάντησε ότι ήθελε να γίνει αρχιτέκτονας, γιατί την ημέρα που έφυγε από τη Συρία, είδε τη χώρα της να καταστρέφεται ολοσχερώς. Θέλει να γίνει αρχιτέκτονας, για να ξαναχτίσει τη χώρα της».