Edition: International | Greek
MENU

Αρχική » Ευρώπη

«Καμπανάκι» από το Κοινοβούλιο για την οδική ασφάλεια

Χρειάζονται ισχυρά μέτρα οδικής ασφάλειας, όπως όριο 30 χλμ./ώρα και μηδενική ανοχή για το αλκοόλ, για την επίτευξη μηδενικών θανάτων στους δρόμους της ΕΕ έως το 2050

Από: EBR - Δημοσίευση: Τετάρτη, 6 Οκτωβρίου 2021

Το Κοινοβούλιο ζητά όριο ταχύτητας 30 χλμ./ώρα σε κατοικημένες περιοχές.
Το Κοινοβούλιο ζητά όριο ταχύτητας 30 χλμ./ώρα σε κατοικημένες περιοχές.

Χρειάζονται ισχυρά μέτρα οδικής ασφάλειας, όπως όριο 30 χλμ./ώρα και μηδενική ανοχή για το αλκοόλ, για την επίτευξη μηδενικών θανάτων στους δρόμους της ΕΕ έως το 2050.

Το ψήφισμα για την οδική ασφάλεια στην ΕΕ, που εγκρίθηκε την Τετάρτη με 615 ψήφους υπέρ, 24 κατά και 48 αποχές, τονίζει ότι περίπου 22.700 άνθρωποι πεθαίνουν στους δρόμους της ΕΕ κάθε χρόνο, ενώ περίπου 120.000 τραυματίζονται σοβαρά. Δεν έχει σημειωθεί πρόοδος όσον αφορά τη μείωση της συχνότητας των δυστυχημάτων σε ευρωπαϊκό επίπεδο τα τελευταία χρόνια, ενώ δεν έχει επιτευχθεί και ο στόχος για μείωση κατά το ήμισυ του αριθμού των θανάτων από τροχαία μεταξύ 2010 και 2020, καθώς η μείωση ήταν της τάξης του 36%. Μοναδική εξαίρεση αποτέλεσε η Ελλάδα, με μείωση που ανήλθε στο 54%, ενώ η Κύπρος σημείωσε πρόοδο 20%.

Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία, η Σουηδία παραμένει η χώρα με τους ασφαλέστερους δρόμους (18 θάνατοι ανά εκατομμύριο), ενώ η Ρουμανία (85 θάνατοι ανά εκατομμύριο) κατέγραψε το υψηλότερο ποσοστό θνησιμότητας το 2020. Ο μέσος όρος της ΕΕ ήταν 42 θάνατοι ανά εκατομμύριο κατοίκους. Στην Ελλάδα και στην Κύπρο ο αριθμός παραμένει πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, με 54 θανάτους ανά εκατομμύριο και στις δύο χώρες.

Ασφαλές όριο ταχύτητας

Η υπέρβαση των ορίων ταχύτητας αποτελεί βασικό παράγοντα στο 30% περίπου των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων, σημειώνουν οι ευρωβουλευτές. Η Επιτροπή θα πρέπει να προτείνει τρόπους για την εφαρμογή ασφαλών ορίων ταχύτητας, όπως η μέγιστη ταχύτητα των 30 χλμ./ώρα σε κατοικημένες περιοχές και σε περιοχές όπου υπάρχει μεγάλος αριθμός ποδηλατών και πεζών. Για την περαιτέρω προώθηση της ασφαλούς χρήσης του οδικού δικτύου, διακηρύσσουν ότι θα πρέπει επίσης να υπάρχει μηδενική ανοχή σε περιστατικά οδήγησης υπό την επήρεια οινοπνεύματος, τονίζοντας ότι το αλκοόλ αφορά περίπου το 25% του συνόλου των θανάτων από τροχαία ατυχήματα.

Κίνητρα ασφάλειας

Οι ευρωβουλευτές ζητούν από την Επιτροπή να εξετάσει το ενδεχόμενο ενσωμάτωσης λειτουργίας «ασφαλούς τρόπου οδήγησης» στις κινητές και ηλεκτρονικές συσκευές των οδηγών, προκειμένου να περιοριστεί η διάσπαση της προσοχής τους. Προτείνουν ακόμη φορολογικά κίνητρα και ελκυστικά προγράμματα ασφάλισης για την αγορά και τη χρήση οχημάτων με τα υψηλότερα πρότυπα ασφάλειας.

Καλύτερη υποδομή και μεγαλύτερος συντονισμός

Οι ευρωβουλευτές ζητούν περισσότερες επενδύσεις σε υποδομές που θα συμβάλλουν στην οδική ασφάλεια, εστιάζοντας σε ζώνες με τον μεγαλύτερο αριθμό ατυχημάτων. Καλούν τα κράτη μέλη να δημιουργήσουν εθνικά ταμεία οδικής ασφάλειας που θα διοχετεύουν τα ποσά που εισπράττονται από τα πρόστιμα οδικής κυκλοφορίας σε έργα οδικής ασφάλειας.

Για την ορθή εφαρμογή των επόμενων σταδίων της πολιτικής της ΕΕ για την οδική ασφάλεια, οι ευρωβουλευτές καλούν την Επιτροπή να δημιουργήσει έναν ευρωπαϊκό οργανισμό οδικών μεταφορών για τη στήριξη των βιώσιμων, ασφαλών και έξυπνων οδικών μεταφορών.

Δηλώσεις

Η εισηγήτρια Έλενα Κουντουρά (Αριστερά, Ελλάδα) δήλωσε: «Για πάρα πολύ καιρό, οι Ευρωπαίοι αναγκάστηκαν να βιώσουν τον απαράδεκτο αριθμό θανάτων στους δρόμους μας. Η μείωση κατά το ήμισυ των θανάτων από τροχαία ατυχήματα έως το 2030 είναι ρεαλιστικός στόχος, αλλά χρειάζεται η ΕΕ και τα κράτη μέλη να δεσμευθούν για καλύτερη οδική ασφάλεια, σε συνδυασμό με ισχυρή πολιτική βούληση και επαρκή χρηματοδότηση. Γνωρίζουμε ήδη τα αίτια των δυστυχημάτων και ως εκ τούτου καλούμε την Επιτροπή και τις κυβερνήσεις να εφαρμόσουν ειδικά μέτρα για να σωθούν ζωές, όπως χαμηλότερα όρια ταχύτητας, ιδίως τη θέσπιση προκαθορισμένου ορίου 30 χλμ./ώρα για τις πόλεις, την επιτάχυνση της στροφής προς άλλους τρόπους μεταφοράς και τη δημιουργία ενός νέου Ευρωπαϊκού Οργανισμού για τις Οδικές Μεταφορές.»

*Πηγή: Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Γνώμη

O Πούτιν και αδυναμίες της παντοδυναμίας

Athanase PapandropoulosΑπό: Athanase Papandropoulos

Οι προσωποπαγείς απολυταρχίες παρουσιάζουν μια σειρά από παθολογίες που είναι γνωστές στους πολιτικούς παρατηρητές, πλην όμως δεν προσφέρονται για απλά συμπεράσματα

Ηλεκτρονική Έκδοση Τρέχοντος Τεύχους: 04/2021 2021

Περιοδικό

Τρέχον Τεύχος

04/2021 2021

Δείτε τα παλαιά τεύχη
Συνδρομή
Διαφημιστείτε
Ηλεκτρονική Έκδοση

Ευρώπη

Εξαρθρώθηκε δίκτυο απάτης ΦΠΑ στην Ευρώπη - κατασχέθηκαν 520 εκατ. ευρώ

Εξαρθρώθηκε δίκτυο απάτης ΦΠΑ στην Ευρώπη - κατασχέθηκαν 520 εκατ. ευρώ

Κατασχέθηκαν περίπου σαράντα εντάλματα σύλληψης και περιουσιακά στοιχεία 520 εκατομμυρίων ευρώ

Οικονομία

Δαπάνες άνω των €3,3 δισ. για Έρευνα & Ανάπτυξη το 2023 στην Ελλάδα

Δαπάνες άνω των €3,3 δισ. για Έρευνα & Ανάπτυξη το 2023 στην Ελλάδα

Στο πεδίο της Έρευνας και Ανάπτυξης (Ε&Α) συνεχίζει να επενδύει η Ελλάδα, υλοποιώντας δαπάνες που το 2023 ξεπέρασαν τα €3,3 δισ.

EURACTIV.com - Feeds

All contents © Copyright EMG Strategic Consulting Ltd. 1997-2024. All Rights Reserved   |   Αρχική Σελίδα  |   Disclaimer  |   Website by Theratron