Η κρίση στις εφοδιαστικές αλυσίδες έχει καταστεί ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα για την παγκόσμια οικονομία, απειλώντας σημαντική την ανάκαμψη.
Χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια είναι στιβαγμένα σε πλοία έξω από τα μεγάλα λιμάνια του πλανήτη, ενώ άλλα τόσα «αναμένουν» στους προβλήτες μέχρι να μπουν σε φορτηγά και να φτάσουν στον προορισμό τους.
Μέσα στο εφοδιαστικό αυτό χάος, που προκαλεί ελλείψεις στην αγορά, καθυστερήσεις στην παραγωγή και τελικά ανατιμήσεις, έρχεται να προστεθεί ένα ακόμα φαινόμενο που επιτείνει τη κατάσταση: οι κλοπές.
Η επιδείνωση της κρίσης της εφοδιαστικής αλυσίδας καθιστά τα κλεμμένα εμπορεύματα ένα ολοένα και πιο κοινό πρόβλημα που επηρεάζει τους αγοραστές, οι οποίοι ήδη αντιμετωπίζουν μεγάλες καθυστερήσεις και αυξανόμενες τιμές.
Αρκετά φορτία που βγαίνουν τελικά με καθυστέρηση από τα λιμάνια στοχοποιούνται από εγκληματίες, που «αρπάζουν» ολόκληρα κοντέινερ γεμάτα με ηλεκτρονικά εν μέσω έλλειψης τσιπ.
Άλλος αγαπημένος στόχος είναι τα φορτηγά-ψυγεία που χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά τροφίμων.
«Το παλιό ρητό λέει ότι η μεταφορά φορτίου είναι διαπραγματεύσιμος κίνδυνος», δήλωσε στο Yahoo Finance Live την Παρασκευή ο Keith Lewis, Αντιπρόεδρος της CargoNet, η οποία παρακολουθεί κλοπές κατά μήκος της αλυσίδας εφοδιασμού για εταιρείες.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της CargoNet, το τρίτο τρίμηνο του 2021 η αξία των κλεμμένων εμπορευμάτων της εφοδιαστικής αλυσίδας ανήλθε σε 5 εκατ. δολάρια.
Η Καλιφόρνια ήταν στην κορυφή της λίστας των πολιτειών που στοχοποιούνται περισσότερο από κλέφτες, σύμφωνα με στοιχεία του CargoNet — ακολουθούμενη από το Τέξας και τη Φλόριντα. Από τον Ιανουάριο έως τον Σεπτέμβριο έχουν αναφερθεί κλοπές φορτίου ύψους 45 εκατομμυρίων δολαρίων. Το 2020, οι κλοπές φορτίου έφτασαν τα 68 εκατομμύρια δολάρια και το 2019 έφτασαν τα 49 εκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με την ανάλυση.
*πρώτη δημοσίευση: www.ot.gr