της Νατάσας Φραγκούλη
Στην καθημερινότητα των καταναλωτών, παγκοσμίως, έχει βάλει η πανδημία τις wearable συσκευές. Η αγορά κατέρριψε ένα νέο ρεκόρ πωλήσεων το 4ο τρίμηνο του 2021, με τις πωλήσεις να φτάνουν, σε παγκόσμιο επίπεδο, τα 171 εκατ. συσκευές, αυξημένες κατά 10,8% σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα.
Συνολικά, σε επίπεδο έτους, το 2021, η αγορά έτρεξε με διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης, σύμφωνα με τα στοιχεία της IDC. Όπως αναφέρει η εταιρεία στο “Worldwide Quarterly Wearable Device Tracker”, η συνεχής ζήτηση για προϊόντα παρακολούθησης της υγείας και της φυσικής κατάστασης, όπως και για ακουστικά, βοήθησαν την αγορά να διατηρήσει τη δυναμική της το 2021.
Οι πωλήσεις για ολόκληρο το έτος 2021 ανήλθαν σε 533,6 εκατομμύρια μονάδες, σημειώνοντας αύξηση 20% σε σχέση με το 2020. Από τα ίδια στοιχεία προκύπτει ότι η προϊοντική κατηγορία των Hearables (των wearable προϊόντων που σχετίζονται με τον ήχο) ήταν, για άλλη μια φορά, η κορυφαία από πλευράς πωλήσεων.
Ο όγκος των αποστολών στη συγκεκριμένη κατηγορία αυξήθηκε κατά 9,6% κατά τη διάρκεια του 4ου τριμήνου και αντιπροσώπευε σχεδόν τα δύο τρίτα της συνολικής αγοράς wearables. Εν τω μεταξύ, τα “έξυπνα” ρολόγια συνέχισαν να κλέβουν μερίδιο από τα βραχιολάκια (wristbands), καθώς προσφέρουν πλέον στους καταναλωτές περισσότερες δυνατότητες.
Λιγότερο γνωστές κατηγορίες, όπως γυαλιά, τα “έξυπνα” δαχτυλίδια, τα συνδεδεμένα παπούτσια και άλλες, κατάφεραν να αυξηθούν κατά 94,1% κατά τη διάρκεια του τριμήνου, κυρίως λόγω προϊόντων, όπως το Oura Ring και το Facebook/Ray-Ban Stories.
Οι πρωταγωνιστές
“Παρ’ όλο που η Apple συνέχισε να ηγείται - και με διαφορά - της κατάταξης των κορυφαίων παικτών της παγκόσμιας αγοράς wearables, για τη χρονιά το 2021, ο ανταγωνισμός στον κλάδο συνεχίζει να εντείνεται”, αναφέρει η IDC. Σύμφωνα με την εικόνα που αποτυπώνει η εταιρεία ερευνών, η Samsung, η Huawei και η Imagine Marketing σημείωσαν άνοδο πωλήσεων, που ξεπέρασε τον ρυθμό ανάπτυξης της αγοράς σε ετήσια βάση.
“Αυτό δείχνει ότι η ζήτηση επεκτείνεται πλέον και σε άλλες εταιρείες και προϊόντα, τα οποία προσφέρουν πρόσθετη ποικιλομορφία και ανταγωνισμό τιμών, παράγοντες που είναι ικανοί να προσελκύσουν και να διατηρήσουν περισσότερους πελάτες στην αγορά των wearables”, τονίζουν οι αναλυτές.
Η Apple, πάντως, διατήρησε την πρώτη θέση της παγκόσμιας αγοράς wearable συσκευών, καθώς κατέλαβε μερίδιο 30,3% στη διάρκεια του περασμένου έτους, αυξάνοντας τις πωλήσεις της κατά 6,8%. Από την πλευρά της, η Xiaomi, αν και σε μεγάλη απόσταση από την πρώτη στην κατάταξη Apple, διατήρησε τη δεύτερη θέση με μερίδιο αγοράς 10,2% και αύξηση πωλήσεων κατά 7,1% στη διάρκεια του έτους.
Η Samsung πέτυχε έναν ισχυρότατο ρυθμό ανάπτυξης των πωλήσεων wearables το 2021, της τάξης του 20%, με το μερίδιο της εταιρείας στην παγκόσμια αγορά να διαμορφώνεται σε 9%.
Η ανάπτυξη της Huawei ήταν εξίσου εντυπωσιακή το 2021 με ρυθμό 25,6% και μερίδιο αγοράς 8%, ενώ η Imagine Marketing είναι αυτή που συμπλήρωσε το “top 5” των κατασκευαστών, πετυχαίνοντας να αυξήσει τις πωλήσεις της κατά το ιλιγγιώδες ποσοστό του 163,4%, που της εξασφάλισε μερίδιο αγοράς 5%.
*πρώτη δημοσίευση: www.sepe.gr