της Νατάσας Φραγκούλη
Την online αγορά μεσιτείας για ενοικίαση αυτοκινήτου θέτει στο μικροσκόπιο της η Ευρωπαϊκή Ένωση. Στο πλαίσιο αυτό, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και οι εθνικές αρχές προστασίας των καταναλωτών δημοσίευσαν τα αποτελέσματα ενός πανευρωπαϊκού ελέγχου των ιστοτόπων μεσιτείας για ενοικίαση αυτοκινήτου.
Σύμφωνα με τα σχετικά αποτελέσματα, συνολικά μόνο το 45% των ιστοτόπων συμμορφώνονται με τα πρότυπα της Ε.Ε. Πρακτικά, σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, 1 στα 2 sites μεσιτείας για ενοικίαση αυτοκινήτου παραβιάζουν τη νομοθεσία της Ε.Ε.
Στο μεταξύ, σύμφωνα με τη μελέτη, περίπου το ένα τρίτο των ιστοτόπων δεν διευκρινίζει αν οι καταναλωτές πρέπει να επικοινωνήσουν με τον μεσίτη ή με την εταιρεία ενοικίασης σε περίπτωση ερωτήσεων ή καταγγελιών.
Επιπλέον, το 28 % των ιστοτόπων δεν αναφέρει σαφώς την εταιρική επωνυμία του μεσίτη και σχεδόν οι μισοί ιστότοποι δεν παρέχουν σαφή ενημέρωση για το τι περιλαμβάνει η ασφάλιση.
Oι Αρχές διαπίστωσαν επίσης προβλήματα, όσον αφορά τις πληροφορίες για τις τιμές, όπως ελλιπείς πληροφορίες σχετικά με υποχρεωτικές χρεώσεις (π.χ. χρεώσεις για νέους οδηγούς ή για ενοικίαση μονής διαδρομής).
Σύμφωνα με το ευρωπαϊκό πρωτόκολλο, οι εθνικές Αρχές θα επικοινωνήσουν με τους εν λόγω εμπόρους προκειμένου να διορθώσουν τους ιστοτόπους τους κι εάν χρειαστεί, θα εκκινήσουν μέτρα επιβολής σύμφωνα με τις εθνικές τους διαδικασίες.
Η έρευνα
Υπό τον συντονισμό της Επιτροπής, οι αρχές δέκα κρατών - μελών και της Νορβηγίας ήλεγξαν 78 ιστοτόπους μεσιτείας για ενοικίαση αυτοκινήτου, συμπεριλαμβανομένων των ιστοτόπων αεροπορικών εταιρειών, για να ελέγξουν κατά πόσον οι μεγαλύτεροι μεσίτες που δραστηριοποιούνται στην Ευρώπη συμμορφώνονται με τους κανόνες της Ε.Ε. για την προστασία των καταναλωτών.
“Πολλοί καταναλωτές θα πάνε σύντομα διακοπές και θα νοικιάσουν αυτοκίνητο, συχνά μέσω ιστοτόπων κράτησης ξενοδοχείων ή αεροπορικών εταιρειών. Οι καταναλωτές πρέπει να ενημερώνονται με πλήρη διαφάνεια σχετικά με τους όρους της μίσθωσης και τον ρόλο των μεσιτών”, τόνισε ο Επίτροπος Δικαιοσύνης κ. Ντιντιέ Ρεντέρς.
Όπως εξήγησε, οι καταναλωτές πρέπει να γνωρίζουν σε ποια εταιρεία να απευθυνθούν σε περίπτωση αναβολής της πτήσης τους και επίσης πρέπει να λαμβάνουν σαφείς και πλήρεις πληροφορίες για τη συνολική τιμή της μίσθωσης και της ασφάλισης, ώστε να αποφεύγονται δυσάρεστες εκπλήξεις κατά την παραλαβή του αυτοκινήτου.
Οι ψηφιακές υπηρεσίες ενοικίασης αυτοκινήτων έχουν γίνει, εν μέσω πανδημίας, όλο και πιο δημοφιλείς στους καταναλωτές ανά την Ευρώπη, αλλά και παγκοσμίως. Καθώς προχωρά η ψηφιοποίηση του κλάδου της ενοικίασης αυτοκινήτου, οι ευρωπαϊκές Αρχές παρακολουθούν στενά την αγορά με στόχο την προστασία των Ευρωπαίων καταναλωτών.
*πρώτη δημοσίευση:www.sepe.gr