Είναι μια λεγόμενη «μικρο-γενιά» (micro-generation), η οποία βρίσκεται ανάμεσα σε δύο γενιές και έχει βρεθεί στο επίκεντρο των εταιρειών και των εμπόρων. Πρόκειται για τους λεγόμενους «zillenials» (ή κατ’ άλλους «zennials»), την ηλικιακή ομάδα όσων έχουν γεννηθεί μεταξύ του 1990 και 2000.
Όπως είναι φανερό, το όνομα βγαίνει από τον συνδυασμό των millennials και της γενιάς Ζ. Οι πιο μεγάλοι θα κλείσουν τα 33 φέτος, οι πιο μικροί τα 23. Εν ολίγοις, είναι όσοι γεννήθηκαν στα 90s. Στις ΗΠΑ υπολογίζεται ότι είναι περίπου 30 εκατομμύρια.
Αυτό που ξεχωρίζει τους zillennials από τους μεγαλύτερους και τους μικρότερούς τους είναι η αγοραστική τους δύναμη, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα από την οικονομική ιστοσελίδα PYMNTS.
Aγαπούν την τεχνολογία, μένουν ακόμα με τους γονείς
Με βάση την ίδια έρευνα, σχεδόν το ένα τρίτο των zillennials στις ΗΠΑ – περίπου 11 εκατομμύρια άνθρωποι – εξακολουθούν και μένουν με την οικογένειά τους. Ο πραγματικός αριθμός ενδέχεται να είναι μεγαλύτερος: πρόσφατα στοιχεία από τη στατιστική αρχή των ΗΠΑ δείχνουν ότι το 48% των Αμερικανών μεταξύ 18 και 29 ετών μένουν ακόμα με τους γονείς τους.
Αυτό σημαίνει ότι ένα μεγάλο ποσοστό νεαρών καταναλωτών δεν πληρώνουν νοίκι ή δεν έχουν κάποιο δάνειο. Oι περισσότεροι από αυτούς έχουν μπει στην αγορά εργασίας (το 54% έχει δουλειά πλήρους απασχόλησης) και έχουν μεγάλη εξοικείωση με το διαδίκτυο.
Σύμφωνα με την έρευνα που έγινε σε περίπου 4.000 Αμερικανούς καταναλωτές, το 85% των zillennials ασχολούνται με πλατφόρμες social media και video streaming, ενώ το 81% με μουσικές πλατφόρμες και βιντεοπαιχνίδια.
Oι zillennials έχουν διαφορές τόσο με τους millennials όσο και με τους zoomers. Ασχολούνται με κονσόλες για παιχνίδια 6% παραπάνω από τους millennials, ενώ είναι 25% πιο πιθανό να διαβάσουν ειδήσεις online, 10% να παίξουν σε κονσόλες, 14% να παίξουν σε online καζίνο και (κυρίως) 9% να κάνουν αγορές σε σχέση με τη Γενιά Ζ.
Όλοι θέλουν να έχουν πελάτες zillennials
Αν λάβουμε υπόψη όλα τα παραπάνω (μεγάλωσαν με ένα smartphone στο χέρι, έχουν λεφτά στην άκρη γιατί μένουν ακόμα με τους γονείς, έχουν τη δυνατότητα να ξοδεύουν), τότε οι zillennial καταναλωτές αποτελούν… φλέβα χρυσού για όλες τις διαφημιστικές και τις εταιρείες λιανεμπορίου και e-commerce.
Και από ό,τι φαίνεται η γενιά αυτή έχει αδυναμία στα προϊόντα πολυτελείας. Σύμφωνα με τη Morgan Stanley, οι νέοι καταναλωτές που μένουν με τους γονείς τους είναι αυτοί που βρίσκονται πίσω από την «έκρηξη» στις πωλήσεις προϊόντων πολυτελείας που καταγράφεται τα τελευταία χρόνια.
Ο λόγος; Δεν ξοδεύουν τόσα λεφτά σε λογαριασμούς και καθημερινά έξοδα (πχ. για το σούπερ μάρκετ). Οι αναλυτές εκτιμούν ότι η τάση αυτή είναι εξαιρετικά θετική για το λιανεμπόριο.
Το εμπόριο πολυτελείας στις ΗΠΑ αναμένεται να αναπτυχθεί κατά 21% το 2023, κυρίως χάρη στους νέους καταναλωτές που ξεκινούν να αγοράζουν τέτοια προϊόντα τρία με πέντε χρόνια νωρίτερα σε σχέση με τις προηγούμενες γενιές, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της εταιρείας Bain & Company.
Μάλιστα, οι millennials και οι zoomers αναμένεται να αποτελέσουν το 70% των αγοραστών προϊόντων πολυτελείας παγκοσμίως μέχρι το 2025, όταν το 2019 αποτελούσαν μόλις το 44% αυτής της αγοράς, σύμφωνα με το Quartz.
Οι εταιρείες λιανεμπορίου προφανώς δεν έχουν μείνει αμέτοχες. Ο CEO της Νike δήλωσε αυτό τον μήνα ότι η εταιρεία έχει επικεντρωθεί στην προσέλκυση νέων καταναλωτών οι οποίοι «θέλουν τα πιο πρωτοποριακά προϊόντα και θέλουν μάρκες που είναι γνωστές παγκοσμίως».
Η JD Sports, στην οποία ανήκουν γνωστά αμερικανικά πολυκαταστήματα αθλητικών ειδών, ανέφερε ότι χάρη στους νέους καταναλωτές οι πωλήσεις στις γιορτές των Χριστουγέννων κατά 20%. Συγκεκριμένα, η αλυσίδα Finish Line πούλησε μέσα στις γιορτές 2 εκατομμύρια ζευγάρια Nike Air Force 1, που στις ΗΠΑ κοστίζουν 110 δολάρια (102 ευρώ).
«Θεωρώ ότι η αγοραστική δύναμη των καταναλωτών μας είναι πολύ μεγαλύτερη από παλιότερα. Δεν έχουν να πληρώσουν λογαριασμούς, νοίκια και δάνεια», δήλωσε στο Reuters o CEO της JD Sports.
*πρώτη δημοσίευση: Kathimerini.gr