του Αθανάσιου Χ. Παπανδρόπουλου
Οι άνθρωποι του marketing συχνά δυσκολεύονται να αποδείξουν το ROI των επενδύσεων σε social media. Μια τεχνική για τον ποσοτικό προσδιορισμό της αξίας της προσέλκυσης οπαδών στο Facebook προϋποθέτει τα παρακάτω βήματα:
Μετρική: Σε τι στοχεύετε μέσα από την απόκτηση νέων likes; Σε αύξησητων πωλήσεων, σε αλλαγή της συμπεριφοράς των καταναλωτών εκτός κοινωνικώνδικτύων ή σε κάτι άλλο; Η μετρική θα πρέπει να αντικατοπτρίζει κάποια μετρήσιμησυμπεριφορά, όπως ο όγκος των πωλήσεων ή η αποτίμηση της στάσης τωνκαταναλωτών απέναντι σε ένα brand, μέσω μιας έρευνας γνώμης.
Μέθοδος πρόσκλησης; Προσκαλέστε το κοινά να κάνει like στη σελίδα σαςαποκτώντας πρώτα μια λίστα με τα e-mails ανθρώπων που αποτελούν την αγορά-στόχο για εσάς.
Αποκτήστε Likes: Προσκαλέστε τους μισούς ανθρώπους της λίστας (Α’ομάδα) να κάνουν like στη σελίδα σας και χρησιμοποιείστε τους υπόλοιπους ωςομάδα ελέγχου (Β’ ομάδα).
Επιβεβαιώστε τις υποθέσεις σας:Τσεκάρετε για να δείτε αν έχετε όντως κερδίσει έναν καλό αριθμό από likesμέσω της πρόσκλησης.
Διαφημιστείτε: Πραγματοποιήστε μια διαφημιστική καμπάνια στο Facebookώστε να εκθέσετε τους νέους οπαδούς σας στα μηνύματά σας. Εξετάστε τοενδεχόμενο να αγοράσετε promoted posts (πληρωμένες αναρτήσεις, με Εγγυημένητην προβολή τους στο κοινό σας).
Αποτιμήστε το αποτέλεσμα: Προσδιορίστε ποσοτικά την συμπεριφορά που είχατε θέσει ως στόχο ναπροσμετρήσετε. Εάν είχατε θέσει σαν στόχο τις πωλήσεις και παρατηρήσετε ότι ηΑ’ ομάδα δαπάνησε κατά μέσο όρο περισσότερα από τη Β’ ομάδα, τότε η διαφοράαυτή ισούται με την αξία του like. Σαφώς και τα αποτελέσματα δεν θα είναιαπολύτως ξεκάθαρα. Για παράδειγμα, μπορεί να μην έχετε τη δυνατότητα ναπροσμετρήσετε τις αγορές ανθρώπων που ενδεχομένως χρησιμοποίησαν για τηναγορά διαφορετικό e-mail από εκείνο που έχετε καταχωρημένο. Γιο. να αυξήσατετην ακρίβεια, στοχεύστε οε ένα μεγαλύτερο δείγμα και βεβαιωθείτε ότι η λίστα τωνe-malts είναι όσο το δυνατόν ενημερωμένη.