Edition: International | Greek
MENU

Αρχική » Ανάλυση

Cloud και διαχείριση δεδομένων, “διαβατήριο” των εταιρειών στην post COVID-19 εποχή

Ως “διαβατήριο” επιβίωσης και περαιτέρω ανάπτυξης στην post COVID-19 εποχή θα λειτουργήσουν για τις εταιρείες το cloud, η διαχείριση δεδομένων και τα data analytics

Από: EBR - Δημοσίευση: Παρασκευή, 5 Φεβρουαρίου 2021

«Απαραίτητη η καινοτομία για την επιχειρηματική ευημερία: Έρευνα της IDC για την Oracle στις χώρες της Κεντρικής & Ανατολικής Ευρώπης.»
«Απαραίτητη η καινοτομία για την επιχειρηματική ευημερία: Έρευνα της IDC για την Oracle στις χώρες της Κεντρικής & Ανατολικής Ευρώπης.»

Ως “διαβατήριο” επιβίωσης και περαιτέρω ανάπτυξης στην post COVID-19 εποχή θα λειτουργήσουν για τις εταιρείες το cloud, η διαχείριση δεδομένων και τα data analytics. “Η επιτάχυνση του μετασχηματισμού και η γρήγορη υιοθέτηση ψηφιακών λύσεων, ειδικά αυτών που βασίζονται στο cloud, από τις εταιρείες στην περιοχή της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, αποτελούν κρίσιμους παράγοντες για την επιβίωση και την περαιτέρω ανάπτυξή τους”. Αυτό διαπιστώνει έρευνα της IDC για λογαριασμό της Oracle.

Οι υπεύθυνοι λήψης αποφάσεων από την περιοχή της Κεντρικής & Ανατολικής Ευρώπης (ΚΑΕ), που συμμετείχαν στην έρευνα, εντόπισαν τις πιο σημαντικές επιχειρηματικές προτεραιότητες στην εποχή μετά την πανδημία. Αυτές είναι: η βελτίωση της απόδοσης των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων (72%), η μείωση κόστους (71%), η καλύτερη κάλυψη των αναγκών των πελατών (71%), η ασφάλεια στον κυβερνοχώρο (69%) και η ενίσχυση των εργαζόμενων (62%).

Ειδικά για την Ελλάδα, οι βασικές επιχειρηματικές προτεραιότητες είναι η προστασία των υφιστάμενων επιχειρηματικών δραστηριοτήτων (ασφάλεια στον κυβερνοχώρο) και η καλύτερη κάλυψη των αναγκών των πελατών.

Σύμφωνα με την έρευνα, τα τρία τέταρτα (72%) των εταιρειών στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη (ΚΑΕ) επιλέγουν λύσεις διαχείρισης δεδομένων ως τον πιο κρίσιμο παράγοντα για την επίτευξη των στόχων του οργανισμού. Κι αυτό γιατί τα υψηλής ποιότητας data, με τη χρήση εργαλείων που αξιοποιούν τεχνητή νοημοσύνη και μηχανική εκμάθηση, μπορούν να βοηθήσουν τις εταιρείες να παίρνουν πιο γρήγορες και πιο ακριβείς αποφάσεις.

Κυριότερα εμπόδια

Πάντως, πολλοί οργανισμοί την περιοχή της ΚΑΕ εξακολουθούν να δυσκολεύονται να αξιοποιήσουν την ισχύ των δεδομένων που συλλέγουν και δυσκολεύονται από τη μεγάλη ποσότητα δεδομένων, που πρέπει να διαχειριστούν. Να σημειωθεί ότι στην έρευνα συμμετείχαν ερωτώμενοι από οκτώ χώρες: Πολωνία, Δημοκρατία της Τσεχίας, Σλοβακία, Ουγγαρία, Ρουμανία, Ελλάδα, Κροατία και Σερβία.

Στην Ελλάδα τα πιο σημαντικά προβλήματα για την αξιοποίηση των δεδομένων σχετίζονται με το ότι τα δεδομένα βρίσκονται διασκορπισμένα σε διαφορετικές επιχειρηματικές μονάδες και τμήματα. Άλλα προβλήματα που ανακύπτουν, αφορούν τους ανεπαρκείς πόρους ή τις δεξιότητες για τον εντοπισμό των δεδομένων, καθώς και τα ανεπαρκή δεδομένα.

Ανά τομέα δραστηριότητας

Ερωτηθέντες για τις απαιτήσεις τους στο πεδίο του υφιστάμενου ή μελλοντικού ψηφιακού μετασχηματισμού, οι συμμετέχοντες στην έρευνα υπέδειξαν την πιο σημαντική πρωτοβουλία για τον τομέα τους. Οι πρωτοβουλίες αυτές διαφέρουν ανά κλάδο.

Στις τράπεζες, για παράδειγμα, οι πιο σημαντικές πρωτοβουλίες ψηφιακού μετασχηματισμού είναι η πολυκαναλική πληρωμή λογαριασμών, οι εξατομικευμένες ψηφιακές προσφορές και οι προηγμένες μέθοδοι εταιρικών πληρωμών. Για τους κρατικούς φορείς προτεραιότητα αποτελεί η περιβαλλοντική διαχείριση ποιότητας, οι ψηφιακές παραχωρήσεις και άδειες χρήσης και τα συστήματα έγκαιρης προειδοποίησης.

Για το λιανεμπόριο/χονδρεμπόριο οι πιο σημαντικές πρωτοβουλίες ψηφιακού μετασχηματισμού συνδέονται με τη διαχείριση αποθεμάτων σε πραγματικό χρόνο, τον πολυκαναλικό συντονισμό παραγγελιών και την επόμενη γενιά συστημάτων επεξεργασίας πληρωμών.

Στον τομέα της παραγωγής, οι μείζονες προτεραιότητες ψηφιακού μετασχηματισμού είναι η πρόβλεψη των αναγκών συντήρησης, η εφαρμογή συστημάτων ευφυΐας στη διαχείριση αποθέματος και ο χρονοπρογραμματισμός σε πραγματικό χρόνο. Για τον κλάδο των Τηλεπικοινωνιών, οι ψηφιακές προτεραιότητες είναι οι σύγχρονες τακτικές διατήρησης πελατών, η ψηφιακή διαχείριση του προσωπικού και οι συνδεδεμένοι πελάτες.

Τέλος, για τις επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας οι προτεραιότητες συνδέονται με τη διαχείριση της απόδοσης των περιουσιακών στοιχείων, την επικοινωνία για την κατάσταση του εξοπλισμού και τα ενεργειακά προγράμματα με βάση τις συσκευές.

*πρώτη δημοσίευση: www.sepe.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Γνώμη

Αν ζούσε… ο Κων. Μητσοτάκης

Από: EBR

Εάν είχε εφαρμοστεί η πολιτική του, δεν θα χρεοκοπούσαμε

Ηλεκτρονική Έκδοση Τρέχοντος Τεύχους: 04/2021 2021

Περιοδικό

Τρέχον Τεύχος

04/2021 2021

Δείτε τα παλαιά τεύχη
Συνδρομή
Διαφημιστείτε
Ηλεκτρονική Έκδοση

Ευρώπη

Εξαρθρώθηκε δίκτυο απάτης ΦΠΑ στην Ευρώπη - κατασχέθηκαν 520 εκατ. ευρώ

Εξαρθρώθηκε δίκτυο απάτης ΦΠΑ στην Ευρώπη - κατασχέθηκαν 520 εκατ. ευρώ

Κατασχέθηκαν περίπου σαράντα εντάλματα σύλληψης και περιουσιακά στοιχεία 520 εκατομμυρίων ευρώ

Οικονομία

Αρ. Παντελιάδης: Οι τιμές δεν θα ξαναπέσουν, μόνη λύση η αύξηση μισθών

Αρ. Παντελιάδης: Οι τιμές δεν θα ξαναπέσουν, μόνη λύση η αύξηση μισθών

Η λύση στο πρόβλημα είναι η αύξηση των μισθών, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ένωσης Ελληνικών Σούπερ Μάρκετ

EURACTIV.com - Feeds

All contents © Copyright EMG Strategic Consulting Ltd. 1997-2024. All Rights Reserved   |   Αρχική Σελίδα  |   Disclaimer  |   Website by Theratron