Μήλον της έριδος ανάμεσα στα τμήματα Πληροφορικής και τους εργαζόμενους γίνεται συχνά το θέμα των ενημερώσεων λογισμικού. Σχεδόν ένας στους τέσσερις εργαζόμενους (23%) έχει διαφωνήσει με το τμήμα ΙΤ σχετικά με τη σημασία ή τη συχνότητα ενημέρωσης των συσκευών εργασίας του.
Παραδόξως, οι ομάδες IT έχουν την τάση να υποχωρούν σε αυτού του τύπου τις απαιτήσεις. Επιτρέπουν, έτσι, σε δύο στους τρεις (64%) υπαλλήλους να παραλείψουν την εγκατάσταση ενημερώσεων σε συγκεκριμένο λογισμικό ή λειτουργικό σύστημα.
Αυτό έδειξε πρόσφατη έρευνα της Κaspersky με στόχο τη διερεύνηση των στάσεων και των συνηθειών των εργαζομένων απέναντι στις ενημερώσεις. Σύμφωνα με την έρευνα, στους συμμετέχοντες, που διαφώνησαν με το τμήμα ΙΤ σχετικά με τις ενημερώσεις, τέθηκαν δύο ερωτήματα: εάν τους επέτρεψαν να παραλείψουν τις ενημερώσεις (το 64% είπε πως ναι) ή εάν τους επετράπη να επιλέξουν τι θα ενημερώσουν (το ίδιο 64% απάντησε θετικά).
“Οι ενημερώσεις δεν επιδιορθώνουν απλώς σφάλματα ή προσθέτουν νέα λειτουργικά χαρακτηριστικά, αλλά ταυτόχρονα συμβάλλουν στην αντιμετώπιση των ευπαθειών ασφάλειας. Με την κυκλοφορία μιας νέας ενημέρωσης ασφαλείας, οι κακόβουλοι παράγοντες έχουν επίγνωση των ζητημάτων που αναφέρθηκαν παραπάνω. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η διαχείριση ενημερώσεων κώδικα είναι απαραίτητη για την εταιρική ασφάλεια”, αναφέρει η έρευνα.
Θέμα χρόνου
Οι εργαζόμενοι μπορεί να ζητήσουν να παραλείψουν τις ενημερώσεις ή να επιλέξουν τι θα ενημερωθεί, επειδή φοβούνται πως ο χρόνος, που αφιερώνεται για την ενημέρωση, μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την παραγωγικότητά τους. Περισσότεροι από τους μισούς αποσπώνται από τα καθήκοντα τους λόγω των ενημερώσεων. Το 43% κάνει ένα διάλειμμα, ενώ το 8% απλώς περιμένει υπομονετικά στο γραφείο του.
Οι δυσκολίες δεν τελειώνουν στο στάδιο της εγκατάστασης, καθώς το 36% των υπαλλήλων συμφωνεί με το ότι η εκμάθηση νέων εκδόσεων λογισμικού αποτελεί χάσιμο χρόνου, που θα μπορούσε να δαπανηθεί για την πραγματοποίηση των υποχρεώσεων τους.
Συνολικά, το 44% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι ενδιαφέρεται λιγότερο για την ενημέρωση των συσκευών εργασίας απ’ ό,τι των προσωπικών συσκευών τους.
“Συνιστούμε στους υπαλλήλους να ενημερώνουν τακτικά τις συσκευές τους - με αυτόν τον τρόπο διατηρούν τις συσκευές τους ασφαλείς, ενώ κάθε ενημέρωση διαρκεί μόνο λίγα λεπτά. Αυτός ο σύντομος χρόνος διακοπής της λειτουργίας του υπολογιστή μπορεί να αφιερωθεί στην επαναφόρτιση του σώματος και του νου, χωρίς να ζημιωθεί η επιχείρηση”, τονίζει η έρευνα.
Συστάσεις
Για να βοηθήσει τo IT τμήμα να ενθαρρύνει τους υπαλλήλους να εγκαθιστούν τακτικά ενημερώσεις, η Kaspersky συνιστά:
“- Προετοιμασία οδηγιών ή μαθημάτων σε μορφή βίντεο, σχετικά με τον τρόπο χρήσης του ενημερωμένου λογισμικού και παροχή μιας λίστας επαφών με άτομα στα οποία μπορούν να απευθυνθούν οι εργαζόμενοι σε περίπτωση αντιμετώπισης προβλημάτων.
- Ενημέρωση του προσωπικού σχετικά με τη σημασία των έγκαιρων ενημερώσεων. Επισήμανση του τι θα μπορούσε να πάει στραβά με τα δεδομένα τους και τα περιουσιακά στοιχεία της εταιρείας, εάν οι εγκληματίες του κυβερνοχώρου εκμεταλλευτούν μη προστατευμένα κενά ασφαλείας.
- Προειδοποίηση των υπαλλήλων πως, εάν οι ενημερώσεις αναβληθούν παρατεταμένα για μεγάλο χρονικό διάστημα, οι συσκευές έχουν τη δυνατότητα να τις εγκαταστήσουν αυτόματα και να προχωρήσουν σε επανεκκίνηση τη στιγμή που εκείνοι μπορεί να είναι απασχολημένοι με επείγουσες εργασίες”.
*πρώτη δημοσίευση: www.sepe.gr