της Νατάσας Φραγκούλη
Υψηλές πτήσεις συνεχίζει να πραγματοποιεί η αγορά ηλεκτρονικών υπολογιστών, η οποία κατά το 3ο τρίμηνο του 2021 κατάφερε να αυξήσει τις πωλήσεις της κατά 8%. Πρόκειται για το έκτο συνεχές τρίμηνο ανάπτυξης, στη διάρκεια του οποίου περισσότεροι από 13,3 εκατ. υπολογιστές πωλήθηκαν στη δυτικοευρωπαϊκή αγορά (επιτραπέζιοι υπολογιστές, φορητοί και σταθμοί εργασίας).
Το σερί ανάπτυξης της αγοράς PC στη Δυτική Ευρώπη συνεχίζεται για έκτο συνεχές τρίμηνο, κατά το 3ο τρίμηνο του 2021“Η περιοχή της Δυτικής Ευρώπης, που χτυπήθηκε από πολλαπλά κύματα του COVID-19, συνέχισε να έχει την υψηλότερη ζήτηση για υπολογιστές. Ενώ οι περιορισμοί στην προσφορά αναμένεται να διατηρηθούν καθ’ όλη τη διάρκεια του 2022, η Canalys αναμένει ότι η περιοχή θα παραμείνει σημείο αναφοράς για την αγορά των υπολογιστών, καθώς η αβεβαιότητα δημιουργεί ανάγκη για αυξημένες δαπάνες στην τεχνολογία”, εκτιμά η εταιρεία ερευνών.
Από πλευράς εταιρειών, η HP ανέκτησε κατέκτησε την πρώτη θέση της αγοράς ηλεκτρονικών υπολογιστών στη Δυτική Ευρώπη μετά από τρία τρίμηνα στη δεύτερη θέση της κατάταξης. Η εταιρεία διέθεσε στη διάρκεια του 3ου τριμήνου του 2021, περί τα 4,4 εκατ. συσκευές, παίρνοντας μερίδιο 27% της αγοράς.
Η Lenovo κατατάχθηκε στη δεύτερη θέση, με πωλήσεις 4,1 εκατ. συσκευών, αποσπώντας μερίδιο 25%. Η Dell, η Apple και η Acer ήταν οι τρεις εταιρείες που συμπληρώνουν την πρώτη πεντάδα των πιο δυνατών παικτών στην αγορά της Δυτικής Ευρώπης με μερίδια 14%, 12% και 8% αντίστοιχα.
Έξι συνεχή τρίμηνα
Οι αναλυτές της Canalys παρατηρούν ότι η αγορά υπολογιστών της Δυτικής Ευρώπης έχει ανοδική τάση για έξι συνεχόμενα τρίμηνα. “Οι αριθμοί αποδεικνύουν μια συνεχή ζήτηση για συσκευές PC. Δεν πρόκειται πλέον μόνο για την εκπλήρωση εκκρεμών παραγγελιών, αλλά για τη διαχείριση μιας πιο μακροπρόθεσμης ζήτησης και αυτό είναι καλό νέο για κάθε μεμονωμένο πωλητή, που δραστηριοποιείται στην αγορά”, αναφέρει η Canalys.
Στη διάρκεια του 3ου τριμήνου, αξιοσημείωτη είναι η τόνωση της ζήτησης στο τμήμα των ηλεκτρονικών υπολογιστών για επαγγελματική χρήση. Οι πωλήσεις συσκευών προς επιχειρήσεις αυξήθηκαν κατά 31%, έναντι 11% που ήταν η αύξηση στις συσκευές προς καταναλωτές. Όσον αφορά το μέλλον, σύμφωνα με τους αναλυτές, η εμπορική ζήτηση θα διατηρήσει την ανάπτυξη της μέχρι το 2023.
Οι παίκτες της αγοράς
Οι δύο κορυφαίοι προμηθευτές - η HP και η Lenovo - βρέθηκαν σε απόσταση αναπνοής μεταξύ τους στη διάρκεια του τριμήνου με μερίδιο αγοράς 27% και 25% αντίστοιχα. Η HP ανέκτησε την ηγετική θέση στη Δυτική Ευρώπη. Από το 1ο τρίμηνο του 2021, η εταιρεία είχε δώσει προτεραιότητα στις αποστολές στη μεγαλύτερη αγορά της στη Βόρεια Αμερική, ενώ έχασε μερίδιο αγοράς στην Ευρώπη. Ωστόσο, το 3ο τρίμηνο του 2021 ενίσχυσε τη δέσμευση της προς την αγορά της Δυτικής Ευρώπης, αυξάνοντας τις πωλήσεις της κατά 24%, παρά το γεγονός ότι οι συνολικές παγκόσμιες αποστολές μειώθηκαν κατά 6%.
Οι επιδόσεις της Lenovo στην περιοχή ήταν επίσης εντυπωσιακές, καθώς οι αποστολές αυξήθηκαν κατά 22%. Η Acer είχε σταθερή ετήσια ανάπτυξη λόγω της πτώσης των Chromebook, όπου κατέχει το υψηλότερο μερίδιο αγοράς. Η μείωση προέρχεται από τη ζήτηση κοντά στον κορεσμό, καθώς και από τη δυσμενή σύγκριση με ένα εκπληκτικό τρίμηνο του 2020.
*πρώτη δημοσίευση:www.sepe.gr