της Νατάσας Φραγκούλη
Μια άκρως υπολογίσιμη αγορά αποτελούν πλέον οι εφαρμογές (apps) μέσω κινητών τηλεφώνων. Το 2021 υπολογίζεται ότι σε ημερήσια βάση οι κάτοχοι smartphones δαπανούσαν -κατά μέσο όρο- περί τα 370 εκατ.δολ. σε παγκόσμιο επίπεδο για apps και games μέσω κινητών.
Αυτή η ημερήσια επίδοση ανεβάζει τη μηνιαία δαπάνη για εφαρμογές και παιχνίδια μέσω smartphones σε 11 δισ.δολ. παγκοσμίως το 2021. Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, οι καταναλωτές σε όλο τον κόσμο υπολογίζεται ότι δαπάνησαν 133 δισ.δολ. σε εφαρμογές και παιχνίδια για κινητά το 2021 μέσω του Google Play και του App Store (Sensor Tower Store Intelligence, burga.com).
Η σωρευτική δαπάνη για το 2021 αντιπροσωπεύει αύξηση 19,71% από το αντίστοιχο ποσό των 111,1 δισ. δολ. το 2020. Από τα ίδια στοιχεία προκύπτει ότι οι δαπάνες μέσω του App Store αντιστοιχούσαν σε 85,1 δισ. δολ., ενώ οι αγορές μέσω του Google Play σε 47,9 δισ.δολ.
«Τα smartphone διαδραματίζουν ολοένα και πιο βασικό ρόλο στη ζωή των καταναλωτών, μια τάση που έχει ενισχυθεί στη διάρκεια της πανδημίας. Τη σημασία των smartphones υπογραμμίζουν οι συνολικές δαπάνες που πραγματοποιούν οι καταναλωτές σε διάφορες εφαρμογές και παιχνίδια» τονίζουν οι αναλυτές.
143,6 δισ.downloads
Συνολικά το 2021 πραγματοποιήθηκαν 143,6 δισ. downloads εφαρμογών και παιχνιδιών μέσω του App Store και του Google Play. Το Google Play αντιπροσώπευε το υψηλότερο μερίδιο εξ αυτών με 111,3 δισ. downloads, ενώ το μερίδιο του App Store στα έσοδα ήταν 32,3 δισ. downloads.
Ο αριθμός των downloads του 2021 ήταν οριακά αυξημένος έναντι του 2020, σημειώνοντας μια άνοδο της τάξης του 0,48% από τα 142,9 δισ. που καταγράφηκαν το 2020. Και τα δύο χρόνια, το Google Play ξεπέρασε το App Store σε λήψεις, αλλά υπολειπόταν σε έσοδα.
«Οι δαπάνες για mobile apps το 2021 ακολουθούν ένα ‘υπερφορτωμένο’ 2020, όταν το οικοσύστημα επηρεάστηκε σαφώς από τις αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών, που έφερε η πανδημική κρίση. Καθώς οι πολίτες επιστρέφουν στην κανονικότητα, η συνεχιζόμενη αύξηση των δαπανών για εφαρμογές μέσω κινητών υποδηλώνει ότι οι τάσεις που διαμορφώθηκαν το 2020 συνεχίζουν να κυριαρχούν» τονίζουν οι αναλυτές.
Οι αυξημένες δαπάνες για mobile apps ευθυγραμμίζονται επίσης με την περαιτέρω διείσδυση της χρήσης των smartphones στη λειτουργία των επιχειρήσεων του λιανεμπορίου. Καθώς η διείσδυση των smartphones συνεχίζει να αυξάνεται, οι περισσότερες επιχειρήσεις αξιοποιούν τις συσκευές για να προσφέρουν διάφορες υπηρεσίες.
Για παράδειγμα, πλέον οι τραπεζικές και επενδυτικές υπηρεσίες παρέχονται περισσότερο μέσω εφαρμογών για κινητά, καθώς αυτό προσφέρει στους καταναλωτές την απαραίτητη ευκολία και ευελιξία.
Τα mobile παιχνίδια αποτελούν επίσης έναν τομέα που δίνει σημαντική ώθηση στη χρήση mobile apps. Στη διάρκεια της πανδημικής κρίσης και ειδικά στα lockdowns, οι καταναλωτές στράφηκαν στα mobile games προκειμένου να σκοτώσουν τον χρόνο τους.
*πρώτη δημοσίευση:www.sepe.gr